Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare – aprobare (OMEC nr. 4621/2020)

6 iul. 2020
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 131

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul publicat în Monitor

Sumar
Ordinul Ministrului Educației și Cercetării (OMEC) nr. 4621/2020 pentru aprobarea Regulamentului de organizare șifuncționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare

(M. Of. nr. 564 din 29 iunie 2020)

 

Respectivul act normativ aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare.

 

În M. Of. nr. 564 din 29 iunie 2020 s-a publicat OMEC nr. 4621/2020 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare.

Astfel, prin respectivul act normativ se aprobă Regulamentul de organizare șifuncționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante dispoziții ale Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare.

 

Structură

 

– Cap. I („Dispoziții generale”);

– Cap. II („Structura organizatorică a CNATDCU”);

– Cap. III („Atribuțiile CNATDCU”);

Conferintele lunii noiembrie
”

– Cap. IV („Consiliul general”);

– Cap. V („Panelurile pe domenii fundamentale”);

– Cap. VI („Comisiile de specialitate”);

– Cap. VII („Comisiile de lucru”);

– Cap. VIII („Revocarea membrilor CNATDCU”);

– Cap. IX („Dispoziții finale”).

 

Prezentare generală

 

Potrivit art. 1, CNATDCU, este un organism consultativ, fără personalitate juridică, al Ministerului Educației și Cercetării, care se constituie și își desfășoară activitatea potrivit prevederilor regulamentui. Astfel, pot avea calitatea de membri ai CNATDCU cadre didactice și cercetători, având cel puțin titlul de conferențiar sau de cercetător științific II ori titluri echivalente obținute în străinătate, membri ai Academiei Române și ai unor instituții de cultură, numiți de ministrul educațieiși cercetării pentru întreaga durată a mandatului CNATDCU.

La nivelul fiecărei structuri a CNATDCU, adoptarea deciziilor se realizează prin votul membrilor, iar pentru a adopta o decizie, membrii structurilor CNATDCU pot vota atât în cadrul ședințelor, cât și de la distanță, exprimându-și dreptul la vot prin mijloace electronice, în termenul indicat. Cvorumul necesar pentru adoptarea deciziilor în cadrul structurilor CNATDCU este de două treimi din numărul total al membrilor cu drept de vot, iar adoptarea deciziilor se realizează prin votul a jumătate plus unu din numărul total al membrilor cu drept de vot ai structurii.

Conform art. 10, structurile din componența CNATDCU sunt:

– Consiliul general;

– paneluri, câte unul pe fiecare domeniu fundamental;

– comisii de specialitate;

– comisii de lucru, numite pe durată determinată de președintele CNATDCU, de președintele panelului sau de președintele comisiei de specialitate, după caz, pentru sarcini specifice, inclusiv pentru soluționarea contestațiilor și sesizărilor privind nerespectarea standardelor de etică profesională, inclusiv existența plagiatului.

Fiecare panel este constituit din: președinte, vicepreședinți, președinții comisiilor de specialitate din cadrul panelului și din alți membri, dar nu mai mult de 5, pentru oricare panel, asigurând un număr impar, numiți de ministrul educațieiși cercetării pentru întreaga durată a mandatului CNATDCU. Panelul pe un domeniu fundamental poate fi convocat de către președintele CNATDCU, Consiliul general, președintele panelului sau la cererea a cel puțin o treime din membrii panelului, ori de câte ori este necesar. De asemenea, deciziile panelului sunt aprobate prin votul membrilor acestuia, dacă nu este specificat altfel prin metodologiile activităților specifice aprobate prin ordin al ministrului educațieiși cercetării.

Comisiile de specialitate ale CNATDCU sunt compuse din experți în domeniul sau domeniile științifice arondate, fiecare comisie având un președinte și unul sau 2 vicepreședinți.

Remunerarea activității desfășurate în afara activității de bază de către membrii comisiilor de lucru ale CNATDCU, inclusiv pentru activitățile desfășurate online, și decontarea cheltuielilor de transport, diurnă și cazare ale acestora pentru participarea la ședințe de lucru se fac în condițiile legii și în limitele bugetului alocat cu această destinație.

Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare – aprobare (OMEC nr. 4621/2020) was last modified: iulie 6th, 2020 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter