Regulamentul ASF nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative (Regulament ASF nr. 5/2016)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Regulamentul ASF nr. 10/2015 (M. Of. nr. 562 din 28 iulie 2015; cu modif. ult.) | Regulament ASF nr. 5/2016 (M. Of. nr. 374 din 16 mai 2016) | – modifică: art. 7 alin. (6); art. 19 alin. (1) – introduce: art. 44 alin. (11) – abrogă: art. 19 alin. (2); anexa nr. 1 pct. 5 liniuța a patra |
În M. Of. nr. 374 din 16 mai 2016, a fost publicat Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 5/2016 pentru modificarea și completarea Regulamentului ASF nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiții alternative.
În continuare, vom prezenta respectivele modificări.
Art. 7 alin. (6) din Regulamentul nr. 10/2015 (modificat prin Regulamentul nr. 5/2016)Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (6) prevedea faptul că dispozițiile alin. (5) sunt aplicabile și A.F.I.A. care până la intrarea în vigoare a Legii nr. 74/2015 dețineau calitatea de societate de investiții de tip închis autoadministrată, în condițiile în care aceste entități îndeplinesc cerințele de mărime a portofoliului de F.I.A. administrate pentru deținerea calității de A.F.I.A. autorizat sau în măsura în care optează voluntar pentru deținerea acestei calități în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (5) din Legea nr. 74/2015.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (6) stabilește următoarele:
„(6) Dispozițiile alin. (5) sunt aplicabile și A.F.I.A. care până la intrarea în vigoare a Legii nr. 74/2015 dețineau calitatea de societate de investiții financiare (S.I.F.) autoadministrată”.
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 alin. (1) prevedea faptul că în aplicarea prevederilor art. 45 alin. (3) lit. b) și ale art. 68 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, procesul de validare a modelelor de măsurare a riscurilor și a modelelor utilizate pentru evaluarea activelor unui F.I.A., construite la nivelul intern al A.F.I.A., este asigurat de către o persoană care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 8 alin. (5), cursul de specializare fiind în acest caz unul organizat de către una dintre următoarele instituții: CFA Institute, Professional Risk Managers’ International Association sau Global Association of Risk Professionals.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 19 alin. (1) stabilește următoarele:
„(1) În aplicarea prevederilor art. 45 alin. (3) lit. b) și ale art. 68 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, procesul de validare a metodelor de măsurare a riscurilor care includ prognoze și estimări bazate pe modele, precum și de validare a modelelor utilizate pentru evaluarea activelor unui F.I.A., prin metoda marcării la model, este asigurat de către o persoană care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 8 alin. (5), cursul de specializare fiind în acest caz unul organizat de către: CFA Institute, Professional Risk Managers’ International Association, Global Association of Risk Professionals sau, cu aprobarea A.S.F., de către o altă instituție care organizează cursuri/programe de pregătire profesională similare”.
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 19 alin. (2) dispunea faptul că alternativ, cursul de specializare menționat la alin. (1) poate fi organizat și de către o altă organizație recunoscută la nivel național sau internațional, doar în situația în care A.S.F. a fost notificată în prealabil și a fost obținută echivalența cursurilor organizate de către respectivele organizații cu una dintre cele trei organizații menționate la alin. (1). La realizarea echivalenței, A.S.F. are în vedere cel puțin următoarele considerente cantitative și calitative:
a) reputația organizației ce emite certificarea;
b) răspândirea geografică și numărul de membri la nivel internațional și național ai organizației;
c) curricula și tipurile de cursuri de specialitate derulate de organizație;
d) opiniile furnizate de alte autorități naționale competente omoloage ale A.S.F., în cazul organizațiilor recunoscute la nivel internațional.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 44 alin. (11) stabilește următoarele:
„(11) Dovada obținerii certificării prevăzute la art. 13 alin. (10) lit. f) se depune la A.S.F. în termen de maximum 12 luni de la termenul prevăzut la art. 63 alin. (1) din Legea 74/2015 definită la art. 2. În cazul în care dovada obținerii certificării nu se depune la data depunerii documentației complete pentru autorizarea în calitate de A.F.I.A., S.A.I./A.O.P.C. administrate intern depun la A.S.F. un document eliberat de instituția care organizează cursul/programul de pregătire profesională prevăzut la art. 19 alin. (1), care atestă că persoana pentru care se solicită autorizarea pentru funcția-cheie de administrare a riscurilor este înscrisă la un asemenea curs/program”.
Vechea reglementare
În vechea reglementare, anexa nr. 1 pct. 5 liniuța a patra prevedea faptul că elementele de identificare ale conducerii superioare a A.F.I.A. (directorii/membrii directoratului), ce se compune din cel puțin două persoane angajate cu normă întreagă în cadrul A.F.I.A.:
– copia contractului de muncă, exclusiv informațiile legate de remunerare etc.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, anexa nr. 1 pct. 5 liniuța a patra – Abrogată.
Art. II stabilește următoarele: respectivul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în Buletinul Autorității de Supraveghere Financiară, precum și pe site-ul acesteia și intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României.