Regulamentul ASF nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiţii alternative – modificări (Regulament ASF nr. 11/2021)

13 aug. 2021
Vizualizari: 337

Actul modificat

Actul modificatorSumar
 

Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiții alternative

 

(M. Of. nr. 562 din 28 iulie 2015)

 

 

Regulamentul ASF nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiții alternative

(M. Of. nr. 780 din 12 august 2021)

 

– modifică: art. 7 alin. (7), art. 21 alin. (4), art. 26;

– introduce: art. 5^1, art. 8 alin. (9) și (10), art. 25^1.

 

În M. Of. nr. 780 din 12 august 2021 s-a publicat Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Regulamentului ASF nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiții alternative.

Vă prezentăm, în continuare, modificările și completările aduse respectivului regulament.

 

Art. 7 alin. (7)

Vechea reglementare

„(7) În cazul în care, concomitent depunerii cererii de autorizare/înregistrare, A.F.I.A. depune și documentația de autorizare/înregistrare a unuia sau mai multor F.I.A. pe care intenționează să le administreze începând cu data obținerii autorizației sau în cazul în care la data depunerii cererii de autorizare A.F.I.A. administrează unul sau mai multe F.I.A., A.F.I.A. completează documentația depusă în vederea autorizării cu informațiile prevăzute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 74/2015 referitoare la fiecare F.I.A. administrat.”

Noua reglementare

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (7) se modifică și va avea următorul conținut:

(7) În cazul în care, concomitent depunerii cererii de autorizare, A.F.I.A. depune și documentația de autorizare a unuia sau mai multor F.I.A. pe care intenționează să le administreze începând cu data obținerii autorizației sau în cazul în care la data depunerii cererii de autorizare A.F.I.A. administrează unul sau mai multe F.I.A., A.F.I.A. completează documentația depusă în vederea autorizării cu informațiile prevăzute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 74/2015 referitoare la fiecare F.I.A. administrat.

 

 

Art. 21 alin. (4)

Vechea reglementare

„(4) Anual, A.F.I.A. autorizat/înregistrat de către A.S.F. și sucursalele din România ale A.F.I.A. autorizate în alte state membre care administrează F.I.A. stabilite în România transmit A.S.F., până cel târziu la data de 31 ianuarie, un raport privind structura organizațională a entității, cuprinzând informațiile prevăzute la art. 53 alin. (3) din Regulamentul A.S.F. nr. 9/2014, după caz. În situația în care A.F.I.A. administrează și active ale O.P.C.V.M., atunci acesta poate transmite A.S.F. un raport unic privind structura organizațională, atât pentru O.P.C.V.M., cât și pentru F.I.A.”

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 21 alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

(4) Anual, A.F.I.A. autorizat de către A.S.F., precum și sucursalele din România ale A.F.I.A. autorizate în alte state membre care administrează F.I.A. stabilite în România transmit A.S.F., până cel târziu la data de 31 ianuarie, un raport privind structura organizațională a entității, cuprinzând informațiile prevăzute la art. 53 alin. (3) din Regulamentul A.S.F. nr. 9/2014, după caz. În situația în care A.F.I.A. administrează și active ale O.P.C.V.M., atunci acesta poate transmite A.S.F. un raport unic privind structura organizațională, atât pentru O.P.C.V.M., cât și pentru F.I.A.

 

 

Art. 26

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 26 se modifică și va avea următorul conținut:

Art. 26

(1) A.F.I.A. care în urma aplicării art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 231/2013 intră sub incidența prevederilor art. 2 alin. (2) din Legea nr. 74/2015 solicită înregistrarea la A.S.F., fiind înscriși în Registrul A.S.F. în calitate de A.F.I.A. înregistrați.

(2) A.F.I.A. înregistrați respectă prevederile art. 5 alin. (1)-(4) și pe cele ale art. 6 alin. (1) din Legea nr. 74/2015 privind activitățile pe care le pot desfășura A.F.I.A., în funcție de calitatea de A.F.I.A. extern sau F.I.A. autoadministrat/administrat intern.

(3) Emiterea de către A.S.F. a atestatului care certifică înregistrarea și înscrierea în Registrul A.S.F. în calitate de A.F.I.A. înregistrați se realizează în baza unei cereri, întocmite conform anexei nr. 4, în cazul A.F.I.A. externi definiți conform art. 3 pct. 3 din Legea nr. 74/2015, respectiv anexei nr. 5, în cazul F.I.A. administrate intern menționate la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 74/2015.

(4) Cererea prevăzută la alin. (3) este însoțită de documentele și informațiile relevante prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. b)-c) din Legea nr. 74/2015 și la art. 5 alin. (1) și (2) din Regulamentul (UE) nr. 231/2013, în conformitate cu conținutul anexei nr. 4 sau nr. 5 la prezentul regulament, precum și de:

a) informații prezentate sub formă de curriculum vitae privind conducerea superioară (directori/membrii directoratului) a A.F.I.A.;

b) copia certificatului de înregistrare/certificatului constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului (O.N.R.C.);

c) dovada achitării în contul A.S.F. a tarifelor stabilite conform Regulamentului nr. 16/2014 pentru înregistrarea/înscrierea la A.S.F./în Registrul A.S.F.

(5) Un A.F.I.A. înregistrat poate administra inclusiv F.I.A. destinate investitorilor de retail, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. i) din Legea nr. 243/2019, doar dacă întrunește una dintre următoarele condiții:

a) respectivul A.F.I.A. este autorizat în calitate de S.A.I. anterior depunerii la A.S.F. a cererii de înregistrare;

b) respectivul A.F.I.A. depune la A.S.F., la momentul solicitării autorizării F.I.A. destinate investitorilor de retail, și cererea de transformare în A.F.I.A. autorizat, însoțită de documentele aferente prevăzute de Legea nr. 74/2015 și de prezentul regulament.

(6) În cazul A.F.I.A. menționați la alin. (1) care până la intrarea în vigoare a Legii nr. 74/2015 dețineau calitatea de S.A.I. reglementată de O.U.G. nr. 32/2012 sau de societate de investiții de tip închis reglementată de Legea nr. 297/2004, cererea de înregistrare este întocmită conform formularului prezentat în anexa nr. 3.

(7) A.F.I.A. înregistrat care administrează F.I.A. destinate investitorilor de retail și care deține și calitatea de S.A.I. întocmește politicile/practicile/sistemele prevăzute la art. 13-19 din Legea nr. 74/2015 și de Regulamentul (UE) nr. 231/2013 și respectă prevederile art. 13, 17 și art. 19-23 aplicabile A.F.I.A. autorizat de A.S.F.

(8) S.A.I. care solicită dobândirea calității de A.F.I.A. înregistrat și administrează exclusiv F.I.A. destinate investitorilor profesionali respectă doar cerințele aplicabile regimului A.F.I.A. înregistrat prevăzute de art. 2 alin. (2) din Legea nr. 74/2015, art. 5 alin. (1) și (2) din Regulamentul UE nr. 231/2013 și de prezentul capitol.

(9) În cazul în care A.F.I.A. este un F.I.A. administrat intern care atrage capital exclusiv de la investitorii profesionali, prevăzut la art. 19 din Legea nr. 243/2019, odată cu cererea de înregistrare prevăzută la alin. (1), A.F.I.A. depun la A.S.F. următoarele:

a) documentele/informațiile adaptate categoriei de F.I.A. vizate prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. a), e), h) și l) din Regulamentul A.S.F. nr. 7/2020;

b) regulile adaptate categoriei de F.I.A. vizate întocmite conform art. 35 din Regulamentul A.S.F. nr. 7/2020;

c) dovada achitării tarifelor datorate A.S.F.

(10) Documentele prevăzute la alin. (9) sunt cele care se depun inclusiv în vederea obținerii calității de F.I.A.

 

 

Art. 5^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 5 se introduce un nou articol, art. 5^1, cu următorul cuprins:

Art. 5^1

(1) Transmiterea formularelor, a declarațiilor și a documentelor care certifică valabilitatea informațiilor transmise, precum și respectarea condițiilor menționate la art. 6-8 și prevăzute în anexele nr. 1-8 se efectuează în format letric sau electronic, în limba română. Transmiterea și recepționarea în format electronic a documentelor prevăzute anterior se realizează conform instrucțiunilor de completare în format electronic disponibile pe site-ul A.S.F.

(2) Documentele referitoare la persoanele fizice și juridice străine/nerezidente implicate în înființarea și/sau funcționarea A.F.I.A., precum acționari, membri ai consiliului de administrație/consiliului de supraveghere, directori/membri ai directoratului, persoanele terțe către care au fost delegate activități ale A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 74/2015, pot fi prezentate în limba engleză, în copie legalizată sau în traducere legalizată pentru documentele prezentate în alte limbi străine, diferite de limba engleză, cu excepția certificatului de cazier judiciar și fiscal, pentru care trebuie prezentat și originalul.

 

 

Art. 25^1

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la cap. III al titlului II, înainte de art. 26 se introduce un nou articol, art. 25^1, cu următorul cuprins:

Art. 25^1

(1) Prevederile prezentului capitol sunt aplicabile doar acelor entități care solicită înregistrarea la A.S.F. în calitate de A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 74/2015 și care administrează sau intenționează să administreze F.I.A. destinate investitorilor profesionali, dacă în cuprinsul regulamentului nu se prevede altfel.

(2) A.F.I.A. care solicită înregistrarea la A.S.F. în calitate de A.F.I.A. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 74/2015, persoană juridică română, se constituie sub formă de societate cu răspundere limitată sau societate pe acțiuni, în conformitate cu Legea nr. 31/1990.

Regulamentul ASF nr. 10/2015 privind administrarea fondurilor de investiții alternative – modificări (Regulament ASF nr. 11/2021) was last modified: august 17th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.