Procedura internă de avizare a personalului care gestionează asistența financiară nerambursabilă europeană, în vederea majorării salariale prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (OMFP nr. 1275/2018)

12 mart. 2018
Vizualizari: 752

 

Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OMFP nr. 1275/2018
(M. Of. nr. 189 din 1 martie 2018)
Se stabilește procedura internă de avizare a personalului care gestionează asistența financiară europeană nerambursabilă, în  vederea beneficierii de majorarea salarială prevăzută la art. 17 alin. (1) și alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

 

În M. Of. nr. 189 din 01 martie 2018, a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor Publice (OMFP) nr. 1275/2018 privind procedura internă de avizare a personalului care gestionează asistența financiară nerambursabilă europeană, prevăzut la art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) și alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

 

Art. 1 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 1 alin. (1) prevede faptul că pentru a beneficia de majorarea salarială prevăzută la art. 17 alin. (1) și alin. (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din H.G. nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică respectiva majorare, solicită Direcției generale managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Finanțelor Publice avizarea personalului care are ca obiect de activitate gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene, potrivit prevederilor H.G. nr. 29/2018.

În acest sens, conform art. 4 alin. (1) lit. b) din H.G. nr. 29/2018, sunt vizate următoarele structuri: Autoritatea de Certificare și Plată, structura de control fonduri europene din cadrul Direcției generale de inspecție economico-financiară, structura responsabilă de soluționarea contestațiilor administrative din cadrul Serviciului de soluționare a plângerilor prealabile și a contestațiilor și structura din cadrul Unității centrale de armonizare pentru auditul public intern cu rol de autoritate de audit pentru Mecanismul financiar Spațiul Economic European și Mecanismul financiar norvegian.

Potrivit alin. (2), dosarul în baza căruia Direcția generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Finanțelor Publice solicită avizul ministrului finanțelor publice trebuie să conțină următoarele documente:

a) cererea privind avizarea personalului care are ca obiect de activitate gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene;

b) avizul consultativ emis de Direcția generală managementul resurselor umane din care să rezulte că persoanele pentru care se solicită avizarea îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 29/2018 și pot beneficia de majorare salarială;

c) regulamentul de organizare și funcționare al structurii solicitante;

d) structura organizatorică a structurii solicitante;

e) ordinul de numire/de încadrare a personalului pentru care se solicită avizarea pe posturi cu atribuții în gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene, emis de către ministrul finanțelor publice, care va cuprinde și lista persoanelor numite/încadrate în funcție;

f) fișele de post ale personalului pentru care se solicită avizarea, aprobate în condițiile legii, care să cuprindă toate atribuțiile privind gestionarea asistenței financiare nerambursabile europene;

g) statul de funcții al structurii din care face parte personalul pentru care se solicită avizarea sau extras din statul de funcții, după caz.

Conform alin. (3), structurile prevăzute la alin. (1), care solicită avizarea personalului care gestionează asistența financiară nerambursabilă europeană, trebuie să depună la Direcția generală managementul resurselor umane cererea de solicitare de aviz menționată la alin. (2) lit. a.

 

Art. 2 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 2 dispune că dosarul de avizare se completează de către Direcția generală managementul resurselor umane cu documentele menționate la alin. (2) lit. b) –g).

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Art. 3 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 3 alin. (1) stabilește faptul că avizul favorabil sau negativ se emite de către ministrul finanțelor publice, în baza avizului consultativ favorabil sau negativ elaborat de către Direcția generală managementul resurselor umane potrivit art. 8 alin. (1) lit. b) din H.G. nr. 29/2018.

Alin. (2) precizează că Direcția generală managementul resurselor umane poate cere structurii solicitante a avizului orice alte documente/informații necesare pentru justificarea emiterii avizului consultativ.

Alin. (3) prevede că avizul consultativ în baza căruia se emite un aviz negativ trebuie să cuprindă motivele care stau la baza propunerii respingerii cererii de avizare, acestea fiind preluate în avizul negativ al ministrului finanțelor publice.

În fine, potrivit alin. (4), avizele prevăzute la alin. (1) se emit în termen de 20 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului complet.

 

Art. 4 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 4 prevede că neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 29/2018 conduce la emiterea unui aviz negativ.

 

Art. 5 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 5 stabilește faptul că structura solicitantă a cărei cerere de avizare a primit aviz negativ poate înainta o nouă cerere numai după remedierea problemelor constatate și menționate în avizul negativ emis de ministrul finanțelor publice.

 

Art. 6 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 6 alin. (1) dispune că Direcția generală managementul resurselor umane transmite ministrului finanțelor publice un nou dosar de avizare, în vederea emiterii unui nou aviz favorabil sau negativ, în următoarele cazuri:

a) constată orice modificare de personal, atribuții, structură, organizare și/sau funcționare, intervenită după obținerea avizului, în termen de 10 zile lucrătoare de la producerea modificării, conform prevederilor art. 12 din H.G. nr. 29/2018;

b) constată că nu mai sunt îndeplinite criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 29/2018

Alin. (2) precizează faptul că structurile prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligația de a comunica Direcției generale managementul resurselor umane, în termen de două zile lucrătoare, orice modificare de personal, atribuții, structură, organizare și/sau funcționare, intervenită după obținerea avizului inițial.

Alin. (3) menționează faptul că ministrul finanțelor publice, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data propunerii Direcției generale managementul resurselor umane, va emite un nou aviz favorabil sau negativ, după caz.

 

Art. 7 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 7 prevede că cererea de avizare, avizul consultativ favorabil, avizul consultativ negativ, avizul favorabil și avizul negativ se întocmesc potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din OMFP nr. 1275/2018.

 

Art. 8 din OMFP nr. 1275/ 2018

Art. 8 dispune în sensul că la data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanțelor publice, nr. 1.739/2013 privind procedura de avizare a structurilor și a personalului care gestionează asistența comunitară, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din H.G. nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 667 din 31 octombrie 2013, cu modificările ulterioare

 

Art. 9 din OMFP nr. 1275/2018

Art. 9 stabilește faptul că respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României.

Procedura internă de avizare a personalului care gestionează asistența financiară nerambursabilă europeană, în vederea majorării salariale prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (OMFP nr. 1275/2018) was last modified: martie 12th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.