Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a TVA formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul UE (OANAF nr. 3159/2017)

15 nov. 2017
Vizualizari: 2806
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OANAF nr. 3159/2017
(M. Of. nr. 892 din 14 noiembrie 2017)
Se aprobă Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1.

În M. Of. nr. 892 din 14 noiembrie 2017, a fost publicat OANAF nr. 3159/2017 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

Art. 1 din OMFP nr. 3159/2017

Potrivit art. 1, se aprobă Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2 din OMFP nr. 3159/2017

Conform art. 2, se aprobă modelul și conținutul formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene”, cod MFP 14.13.03.02/13, precum și instrucțiunile de completare, prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 3 din OMFP nr. 3159/2017

Art. 3 stabilește: Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului de la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 3.

Art. 4 din OMFP nr. 3159/2017

Art. 4 dispune faptul că se aprobă modelul și conținutul formularului „Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene”, cod MFP 14.13.02.02/13, prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 5 din OMFP nr. 3159/2017

În art. 5 se prevede că referirile la Codul fiscal din cuprinsul respectivului ordin reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, iar referirile la Normele metodologice reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată” din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare.

Astfel, referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul respectivului ordin reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 6 din OMFP nr. 3159/2017

Potrivit art. 6, anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din respectivul ordin.

Art. 7 din OMFP nr. 3159/2017

În art. 7 se prevede faptul că Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, precum și unitățile fiscale subordonate acestora vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor respectivului ordin.

Art. 8 din OMFP nr. 3159/2017

Conform art. 8, respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 9 din OMFP nr. 3159/2017

Art. 9 stabilește că prevederile respectivului ordin se aplică cererilor de rambursare depuse după data intrării în vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrării în vigoare a respectivului ordin se soluționează potrivit ordinului în vigoare la data depunerii respectivelor cereri.

Anexa nr. 1 din OMFP nr. 3159/2017

Anexa nr. 1 cuprinde Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene.

Redăm în continuare conținutul respectivei anexe.

1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, potrivit dispozițiilor art. 302 alin. (1) lit. b) și ale art. 314 alin. (11) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare (Codul fiscal), coroborate cu prevederile pct. 74 din titlul VII «Taxa pe valoarea adăugată» al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare (Normele metodologice), se efectuează potrivit prezentei proceduri.

2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adăugată, persoana impozabilă trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la pct. 74 alin. (1) din Normele metodologice și să își desemneze un reprezentant în România în scopul rambursării, potrivit pct. 74 alin. (5) din aceleași norme.

3. Reprezentantul în scopul rambursării/Persoana impozabilă nestabilită în Uniunea Europeană care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune prevăzut la art. 314 din Codul fiscal solicită rambursarea taxei pe valoarea adăugată prin completarea și depunerea formularului 313 «Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene», cod MFP 14.13.03.02/13, prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

4.1. Reprezentantul desemnat în scopul rambursării trebuie să înregistreze la organul fiscal central în a cărui evidență fiscală este înregistrat ca plătitor de impozite și taxe actul de împuternicire, potrivit dispozițiilor art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală).

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

4.2. Conținutul și limitele reprezentării sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 74 alin. (6) și (7) din Normele metodologice.

4.3. În vederea înregistrării fiscale, reprezentantul desemnat în scopul rambursării depune la organul fiscal central competent declarația de înregistrare fiscală, potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

4.4. Comunicarea certificatului de înregistrare fiscală se face fie la sediul organului fiscal central, prin prezentarea reprezentantului, fie prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

4.5. Codul de înregistrare fiscală atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată persoanei reprezentate, nestabilite în Uniunea Europeană.

5. Cererea se depune la registratura organului fiscal central competent sau la poștă, prin scrisoare recomandată, însoțită de documentația prevăzută la pct. 74 alin. (7) din Normele metodologice, care să evidențieze taxa a cărei rambursare se solicită.

6. Documentele justificative, documentele din care rezultă că persoana este angajată într-o activitate economică ce ar face-o să fie considerată persoană impozabilă în condițiile art. 269 din Codul fiscal, dacă ar fi stabilită în România, precum și declarațiile în limba străină vor fi însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați, potrivit prevederilor art. 8 din Codul de procedură fiscală.

7. De la registratură, cererea însoțită de documentație se repartizează compartimentului cu atribuții în domeniul rambursării taxei pe valoarea adăugată, denumit în continuare compartiment de specialitate, care înregistrează cererile în Registrul de evidență a cererilor de rambursare a TVA, organizat potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.

8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scanează și se arhivează în format electronic.

9.1. Compartimentul de specialitate analizează documentația depusă, verificând respectarea condițiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 74 alin. (1) – (18) din Normele metodologice.

9.2. De asemenea, acesta verifică pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice existența și conținutul acordurilor/declarațiilor de reciprocitate în ceea ce privește rambursarea TVA între România și țara solicitantului.

9.3. Dispozițiile pct. 9.2 nu sunt aplicabile cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau televiziune prestate de către persoane impozabile nestabilite în Uniunea Europeană, potrivit art. 314 din Codul fiscal.

9.4. Rezultatul analizei se consemnează într-un referat pentru analiza documentară, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.

10.1. În cazul în care există suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducătorului organului fiscal central competent, efectuarea unei constatări la fața locului, potrivit art. 65 din Codul de procedură fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis factura respectivă, precum și la reprezentant.

10.2. Dacă din informațiile cuprinse în documentația depusă sau din informațiile deținute de organul fiscal central competent pentru administrarea reprezentantului desemnat în scopul rambursării rezultă că nu sunt respectate condițiile prevăzute la pct. 9.1, compartimentul de specialitate, înaintea luării deciziei de soluționare a cererii, va asigura exercitarea de către contribuabil a dreptului de a fi ascultat, în condițiile prevăzute la art. 9 din Codul de procedură fiscală.

10.3. Compartimentul de specialitate înștiințează în scris reprezentantul desemnat în scopul rambursării cu privire la soluția care urmează să fie adoptată, faptele și împrejurările relevante care au dus la luarea acestei decizii, inclusiv precizarea termenului la care reprezentantul legal al persoanei impozabile trebuie să se prezinte la audiere. În cadrul audierii acesta are dreptul să își exprime în scris punctul de vedere sau să notifice despre renunțarea la acest drept.

10.4. Concluziile procedurii de audiere a reprezentantului legal al persoanei impozabile sunt consemnate într-un proces- verbal încheiat în două exemplare, din care un exemplar se comunică persoanei impozabile.

11. Pe baza constatărilor cuprinse în referatul de analiză (prevăzut la pct. 9.4) și, după caz, în procesul-verbal (prevăzut la pct. 10.1) întocmit ca urmare a constatării la fața locului, compartimentul de specialitate întocmește «Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene» (Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată), în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.

12.1. Decizia prevăzută la pct. 11 se verifică și se vizează de șeful compartimentului de specialitate și se înaintează, împreună cu documentația, referatul de analiză și, după caz, procesul-verbal, spre aprobare conducătorului unității fiscale.

12.2. Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 94 din Codul de procedură fiscală.

13.1. Pentru soluționarea cererii, organul fiscal central are dreptul de a cere reprezentantului desemnat în scopul rambursării orice alte documente pe care le consideră necesare.

13.2. Termenul de soluționare se prelungește cu perioada cuprinsă între data solicitării documentelor și data prezentării acestora, potrivit art. 77 alin. (2) din Codul de procedură fiscală.

14. Decizia de rambursare, aprobată de conducătorul unității fiscale, se transmite compartimentului de evidență pe plătitori persoane juridice în vederea compensării și/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 168 din Codul de procedură fiscală.

15. Compartimentul evidență pe plătitori persoane juridice, după efectuarea operațiunilor de stingere a creanțelor fiscale, transmite compartimentului de specialitate ambele exemplare din documentele întocmite, un exemplar pentru a fi comunicat persoanei impozabile și un exemplar în vederea arhivării, precum și decizia de rambursare a TVA.

16. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată se efectuează în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile/persoana impozabilă nestabilită în Uniunea Europeană care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune, deschis la o instituție de credit din România. Comisioanele bancare se suportă de către persoana impozabilă.

17.1. După operarea datelor privind soluționarea cererii de rambursare în evidența specială, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitării compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.

17.2. Dosarul solicitării va cuprinde:

a) cererea solicitantului;
b) referatul de analiză;
c) procesul-verbal de constatare la fața locului, după caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată;
e) Decizia privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operațiunea de compensare și/sau de rambursare.

18.1. După primirea Deciziei privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de evidență pe plătitori persoane juridice, compartimentul de specialitate îl înștiințează pe solicitant despre modul de soluționare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, a Deciziei privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau a Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, precum și a documentației care evidenția taxa pe valoarea adăugată a cărei rambursare a fost solicitată.

18.2. Toate documentele se ștampilează de către compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.

19. Solicitările de rambursare se soluționează în termen de 6 luni de la data la care cererea, însoțită de documentele necesare, se primește de organele fiscale centrale competente, potrivit pct. 74 alin. (12) din Normele metodologice.

20.1. În situația în care, pentru solicitări de rambursare ulterioare, persoana impozabilă nestabilită pe teritoriul Uniunii Europene desemnează, în condițiile pct. 74 din Normele metodologice, alt reprezentant în scopul rambursării, organul fiscal central competent în administrarea noului reprezentant atribuie un cod de înregistrare fiscală, în scopul rambursării, diferit de codul atribuit vechiului reprezentant.

20.2. În situația în care, la data desemnării noului reprezentant în scopul rambursării, cererea/cererile de rambursare TVA depusă/depuse de vechiul reprezentant nu este/nu sunt soluționată/soluționate, organul fiscal central competent în administrarea vechiului reprezentant anulează codul de înregistrare fiscală numai după soluționarea cererii/cererilor”.

 

Anexa nr. 1 la procedură prevede cu privire la Registrul de evidență a cererilor de rambursare a TVA:


*) Se va completa cu:
A – în cazul cererilor aprobate;
R – în cazul cererilor respinse.

 

Anexa nr. 2 la procedură are următorul conținut, cu privire la Referatul de analiza documentară:

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice
. . . . . . . . . .
Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Unitatea fiscală . . . . . . . . . .
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .

Aprobat
Conducătorul unității fiscale,
. . . . . . . . . .

Avizat
Șeful compartimentului de specialitate,
. . . . . . . . . .

REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ

A. Datele de identificare ale persoanei impozabile

Cod de identificare fiscală . . . . . . . . . .
Denumire . . . . . . . . . .
Domiciliu fiscal . . . . . . . . . .

B. Datele de identificare ale reprezentantului

Cod de identificare fiscală . . . . . . . . . .
Denumire . . . . . . . . . .
Domiciliu fiscal . . . . . . . . . .

C. Analiza documentară a cererii de rambursare aferentă lunii/perioadei . . . . . . . . . . anul . . . . . . . . . .

Au fost analizate următoarele documente:
. . . . . . . . . .
În urma analizei s-au constatat următoarele:
. . . . . . . . . .

D. Concluzii

a) Se propune aprobarea rambursării în urma analizei documentare pentru suma de . . . . . . . . . . lei. □
b) Se transmite pentru efectuarea cercetării la fața locului. □
c) Se propune respingerea rambursării TVA pentru suma de . . . . . . . . . . lei. □

Întocmit
. . . . . . . . . .

 

Anexa nr. 2 din OMFP nr. 3159/2017

Anexa nr. 2 cuprinde următoarele:

LISTA OPERAȚIUNILOR PENTRU CARE SE SOLICITĂ RAMBURSAREA

„1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile pentru bunurile mobile corporale care le-au fost livrate sau serviciile care le-au fost prestate în beneficiul lor în România, precum și a taxei aferente importului de bunuri în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.


*A – achiziție, I – import, S – prestări de servicii.

În continuare sunt prezentate Instrucțiunile de completare a formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene”, cod MFP 14.13.03.02/13.

2. Cererea se depune în termen de maximum 9 luni de la sfârșitul anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.

3. Cererea se depune în format electronic la:

registratura organului fiscal central competent;

poștă, prin scrisoare recomandată.

4. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoțit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice, semnat, conform legii.

Formatul se editează în două exemplare:
un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;
un exemplar se păstrează de către solicitant.

Formatul electronic al cererii se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice și se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistență este pus la dispoziția persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de pe serverul web al Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro

Modul de completare a formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene”, cod MFP 14.13.03.02/13

Secțiunea 1

Anul la care se referă declarația – se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2016).

Perioada aferentă operațiunilor realizate (de exemplu: pentru perioada ianuarie-iunie se va înscrie 01-06).

Cartușul „Date de identificare a solicitantului” conține:

1. Denumire/nume, prenume – se înscriu, după caz, denumirea sau numele și prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA – se completează codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscală în țara de origine a solicitantului.
3. Adresa completă în țara de rezidență – se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al persoanei impozabile.

Cartușul „Date de identificare a reprezentantului” conține:

1. Denumire/nume, prenume – se înscriu, după caz, denumirea sau numele și prenumele reprezentantului.

2. Cod de identificare fiscală – se completează codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală al reprezentantului, pentru activitatea proprie.

Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

3. Adresa – se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al reprezentantului.

Nu are obligația să completeze acest cartuș persoana impozabilă nestabilită în Uniunea Europeană care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune sau de televiziune prevăzut la art. 314 din Codul fiscal.

Cartușul „Informații financiare” conține:

1. Suma solicitată la rambursare – se înscrie suma solicitată. Înscrierea cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
2. IBAN – se înscrie codul IBAN al contului bancar în care se dorește a fi transferată suma solicitată.
3. Titularul contului – se înscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numărul – se înscrie numărul contului bancar în care se dorește a fi transferată suma solicitată.
5. Codul băncii – se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
6. Numele băncii – se înscrie numele băncii.
7. Adresa băncii, localitatea, țara, cod poștal – se înscrie adresa exactă a băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.

Nr. anexe – se înscrie numărul anexelor ce însoțesc cererea.
Nr. facturi – se înscrie numărul facturilor ce însoțesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import – se înscrie numărul documentelor de import ce însoțesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.

În cazul în care solicitantul a mai avut și alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea căsuței corespunzătoare, precum și prin specificarea numărului de referință repartizat acelei cereri. În cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare, va bifa căsuța „Nu”.

Secțiunea a 2-a

Cuprinde operațiunile care stau la baza sumei solicitate și vor fi înscrise nominal toate achizițiile și importurile de bunuri, precum și prestările de servicii care i-au fost efectuate solicitantului.

Tipul – se înscrie tipul operațiunii. Se înscriu: A pentru achiziții, I pentru import, S pentru prestări de servicii.

Natura bunurilor sau a serviciilor – se înscrie natura bunurilor achiziționate sau importate ori natura serviciilor care i-au fost prestate.

Denumirea emitentului facturii/documentului pentru importuri – se înscriu numele și prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului.

Codul de înregistrare în scopuri de TVA al emitentului facturii/documentului pentru importuri – se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA comunicat de către furnizor sau de către prestator.

Data facturii/documentului pentru importuri și numărul facturii/documentului pentru importuri – se înscriu data, respectiv numărul documentului din care reiese suma solicitată spre rambursare.

Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la rambursare – se înscrie suma de taxă pe valoarea adăugată ce reiese din factură/documentul pentru importuri.

Toate sumele se înscriu în lei.

 

Anexa nr. 3 din OMFP nr. 3159/2017

Anexa nr. 3 are următorul conținut:

„Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare al formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene”, cod MFP 14.13.03.02/13.

Denumirea formularului: Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene

Cod MFP: 14.13.03.02/13

Format: A4/t1

Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare, cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție gratuit.

Se difuzează gratuit.

Se utilizează la rambursarea taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene.

Se întocmește de persoanele impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene.

Circulă:
în format electronic, la organul fiscal competent;
în format hârtie, în două exemplare listate, semnate, potrivit legii, din care:
• un exemplar la solicitant;
• un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează:
formatul electronic, în arhiva de documente electronice;
formatul hârtie, la dosarul fiscal al solicitantului.

 

Anexa nr. 4 din OMFP nr. 3159/2017

Anexa nr. 4 cuprinde următorul model de document:

Procedura de soluționare a cererilor de rambursare a TVA formulate de către persoane impozabile neînregistrate și care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul UE (OANAF nr. 3159/2017) was last modified: noiembrie 15th, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.