O.U.G. nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii – modificări (Legea nr. 184/2019)

21 oct. 2019
Vizualizari: 723

Actul modificat

Actul modificatorSumar
O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații
(M. Of. nr. 174 din 19 martie 2009) 
Legea nr. 184/2019 pentru modificarea O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

(M. Of. nr. 848 din 18 octombrie 2019)

– modifică: art. 11 alin. (1^1) și (9); art. 14 alin. (3); art. 15.

 

În M. Of. nr. 848 din 18 octombrie 2019, s-a publicat Legea nr. 184/2019 pentru modificarea O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

 

Art. 11 alin. (1^1) și (9) din O.U.G. nr.  22/2009  (modificate prin Legea nr. 184/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 alin. (1^1) și (9) prevedeau următoarele aspecte:

„(1^1) Numirea președintelui și a celor 2 vicepreședinți ai ANCOM, cu nominalizarea funcțiilor, se face la propunerea comună a Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor a Camerei Deputaților și a Comisiei economice, industrii și servicii a Senatului.”

și

„(9) În cazul prevăzut la alin. (8), persoana în cauză are obligația de a notifica de îndată, în scris, Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și Comisiei economice, industrii și servicii din cadrul Senatului despre existența situației de incompatibilitate.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 11, alin. (1^1) și (9) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(1^1) Numirea președintelui și a celor 2 vicepreședinți ai ANCOM, cu nominalizarea funcțiilor, se face la propunerea comună a Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor a Camerei Deputaților și a Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației a Senatului.

și

(9) În cazul prevăzut la alin. (8), persoana în cauză are obligația de a notifica de îndată, în scris, Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului despre existența situației de incompatibilitate.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II
Art. 14 alin. (3) din O.U.G. nr.  22/2009  (modificat prin Legea nr. 184/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 alin. (3) prevedea următoarele aspecte:

„(3) Bugetul anual de venituri și cheltuieli al ANCOM se aprobă prin hotărâre a Parlamentului, cu avizul Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și al Comisiei economice, industrii și servicii din cadrul Senatului, la propunerea președintelui ANCOM.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 alin. (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

(3) Bugetul anual de venituri și cheltuieli al ANCOM se aprobă prin hotărâre a Parlamentului, cu avizul Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și al Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului, la propunerea președintelui ANCOM.

 

Art. 15 din O.U.G. nr.  22/2009  (modificat prin Legea nr. 184/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 15 prevedea următoarele aspecte:

„Art. 15 – (1) Activitatea ANCOM este analizată de Parlament prin dezbaterea raportului anual, care se prezintă pentru anul anterior, precum și a rapoartelor specifice întocmite la solicitarea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și a Comisiei economice, industrii și servicii din cadrul Senatului.

(2) Raportul anual de activitate se depune la Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților, Comisia economică, industrii și servicii din cadrul Senatului și la MCSI, până la data de 30 aprilie, și se dezbate în prezența președintelui și a vicepreședinților ANCOM. Pe marginea raportului anual, comisiile întocmesc și adoptă un raport.

(3) La solicitarea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și a Comisiei economice, industrii și servicii din cadrul Senatului, ANCOM va prezenta spre dezbatere și aprobare comisiilor un program de măsuri concrete pentru remedierea eventualelor lipsuri semnalate în raport.

(4) Raportul Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și al Comisiei economice, industrii și servicii din cadrul Senatului asupra raportului anual de activitate se supune dezbaterii și adoptării în plenul Parlamentului, în prezența președintelui și a vicepreședinților ANCOM.”

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 15 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 15 – (1) Activitatea ANCOM este analizată de Parlament prin dezbaterea raportului anual, care se prezintă pentru anul anterior, precum și a rapoartelor specifice întocmite la solicitarea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și a Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului.

(2) Raportul anual de activitate se depune la Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților, la Comisia pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului și la MCSI, până la data de 30 aprilie, și se dezbate în prezența președintelui și a vicepreședinților ANCOM. Pe marginea raportului anual, comisiile întocmesc și adoptă un raport.

(3) La solicitarea Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și a Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului, ANCOM va prezenta, spre dezbatere și aprobare, comisiilor un program de măsuri concrete pentru remedierea eventualelor lipsuri semnalate în raport.

(4) Raportul Comisiei pentru tehnologia informației și comunicațiilor din cadrul Camerei Deputaților și al Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Senatului asupra raportului anual de activitate se supune dezbaterii în plenul Parlamentului, în prezența președintelui și a vicepreședinților ANCOM.

O.U.G. nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații – modificări (Legea nr. 184/2019) was last modified: octombrie 21st, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.