O.U.G. nr. 11/2019 privind modificarea și completarea unor acte normative

4 mart. 2019
Vizualizari: 1775
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

 

Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor

(M. Of. nr. 164 din 2 aprilie 2001; cu modif. ult.)

O.U.G. nr. 11/2019 din 27 februarie 2019 privind modificarea și completarea unor acte normative

(M. Of. nr. 164 din 1 martie 2019)

– modifică: art. 20 și art. 21
 

O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului

(M. Of. nr. 270 din 23 aprilie 2007; cu modif. ult.)

 

– modifică: art. 1 alin.
(1) lit. a) și art. 1 alin. (4)

– introduce: art. 1^1

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

O.G. nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală

 

(M. Of. nr. 42 din 30 ianuarie 1998; cu modif. ult.)

 

– modifică: art. 1, art. 2 alin. (3) și anexa nr. 1 număr curent 4

În M. Of., nr. 164 din 1 martie 2019 s-a publicat O.U.G. nr. 11/2019 privind modificarea și completarea unor acte normative.

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Legii nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului și O.G. nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală.

Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor

Vă prezentăm în continuare modificările aduse Legii nr. 90/2001

Art. 20 și art. 21 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor (modificate prin O.U.G. nr. 11/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 20 și art. 21 se prevedeau următoarele:

Art. 20. ,,Aparatul de lucru al Guvernului este alcătuit din aparatul propriu de lucru al prim-ministrului, aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatul General al Guvernului, departamente și alte asemenea structuri organizatorice cu atribuții specifice stabilite prin hotărâre a Guvernului”.

Art. 21. ,,(1) Cancelaria Prim-Ministrului este o structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, care are rang de ministru, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului.
(3) Atribuțiile, organizarea și funcționarea Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
(4) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, precum și directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 20 și art 21 se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 20. ,,Aparatul de lucru al Guvernului este alcătuit din Cancelaria Prim-Ministrului,aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatul General al Guvernului, departamente și alte asemenea structuri organizatorice cu atribuții specifice stabilite prin hotărâre a Guvernului.”

Art. 21. ,,(1) Cancelaria Prim-Ministrului este o structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al
Guvernului.
(2) Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, care are rang de ministru, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului.
(3) Atribuțiile, organizarea și funcționarea Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
(4) În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, precum și directorul de cabinet al prim- ministrului, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului”.

 

O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului

Vă prezentăm în continuare modificările și completările aduse O.U.G. nr. 25/2007.

Art. 1 alin. (1) lit. a) și art. 1 alin. (4) (modificate prin O.U.G. nr. 11/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 1 alin. (1) lit. a) și art. 1 alin. (4) se prevedeau următoarele:

Art. 1 alin. (1) lit. a). ,,Aparatul propriu de lucru al prim-ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; în cadrul aparatului propriu de lucru al prim-ministrului își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului; în cadrul aparatului propriu de lucru al prim-ministrului funcționează directorul de cabinet al prim- ministrului, cu rang de secretar de stat”.

Art. 1 alin. (4). ,,Normele privind funcționarea aparatului propriu de lucru al prim-ministrului, inclusiv atribuțiile acestuia, se stabilesc prin decizie a prim-ministrului”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 alin. (1) lit. a) și art. 1 alin. (4) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 1 alin. (1) lit. a). ,,Cancelaria Prim-Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului; în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, precum și directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim- ministrului;”.

Art. 1 alin. (4). ,,Atribuțiile, organizarea și funcționarea Cancelariei Prim-Ministrului se stabilesc prin decizie a prim-ministrului”.

Art. 1^1 din O.U.G. nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului (introdus prin O.U.G. nr. 11/2019)

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, după art. 1, se introduce un nou articol, art. 1^1:

Art. 1^1. ,,Prin hotărâre a Guvernului se stabilesc instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale coordonate de prim-ministru, prin Cancelaria Prim-Ministrului”.

O.G. nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală

Vă prezentăm în continuare modificările aduse O.G. nr. 32/1998

Art. 1, art. 2 alin. (3) și anexa nr. 1 (modificate prin O.U.G. nr. 11/2019)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, la art. 1 și art. 2 alin. (3) se prevedeau următoarele:

Art. 1. ,,În sensul prezentei ordonanțe, prin demnitar din administrația publică centrală, denumit în continuare demnitar, se înțelege: prim-ministrul, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat și asimilatul acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului și din cadrul ministerelor, precum și conducătorul organelor de specialitate ale administrației publice centrale, cu rang de secretar de stat”.

Art. 2 alin. (3). ,,Numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de ministru, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de secretar de stat”.

Anexa nr. 1, numărul curent 4. ,,Ministru, ministru delegat, secretarul general al Guvernului”.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 1 și art 2 alin. (3) se modifică și vor avea următorul conținut:

Art. 1. ,,În sensul prezentei ordonanțe, prin demnitar din administrația publică centrală, denumit în continuare demnitar, se înțelege: prim-ministrul, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, șeful Cancelariei Prim-Ministrului, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului, consilierul de stat, secretarul de stat și asimilatul acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului și din cadrul ministerelor, precum și conducătorul organelor de specialitate ale administrației publice centrale, cu rang de secretar de stat”.

Art. 2 alin. (3). ,,Numărul maxim de posturi din cabinetul șefului Cancelariei Prim- Ministrului, respectiv al secretarului general al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de ministru, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de secretar de stat”.

Anexa nr. 1, numărul curent 4. ,,Ministru, ministru delegat, șeful Cancelariei Prim-Ministrului, secretarul general al Guvernului”.

O.U.G. nr. 11/2019 privind modificarea și completarea unor acte normative was last modified: martie 4th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.