O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei – modificări (O.U.G. nr. 96/2016)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației (M. Of. nr. 642 din 20 iulie 2005; cu modif. ult.) | O.U.G. nr. 96/2016 (M. Of. nr. 1009 din 15 decembrie 2016) | – modifică: art. 17 alin. (3); art. 34 alin. (2) – introduce: art. 29 alin. (51); art. 34 alin. (4) și (5) |
În M. Of. nr. 1009 din 15 decembrie 2016, a fost publicată O.U.G. nr. 96/2016 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniile educației, cercetării, formării profesionale și sănătății.
În continuare, vom prezenta modificările aduse O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației.
Art. 17 alin. (3) din O.U.G. nr. 75/2005 (modificată prin O.U.G. nr. 96/2016)Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 17 alin. (3) prevedea faptul că ARACIS exercită și atribuțiile conferite de Legea nr. 1/2011.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 17 alin. (3) dispune următoarele:
„(3) ARACIS exercită și atribuțiile conferite de Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și cele expres prevăzute de metodologia privind activitățile desfășurate de către agențiile de asigurare a calității, din țară sau străinătate, înregistrate în Registrul European pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (EQAR) pe teritoriul României și adoptată prin ordin al ministrului educației naționale și cercetării științifice”.
Art. 29 alin. (51) din O.U.G. nr. 75/2005 (modificată prin O.U.G. nr. 96/2016)
Noua reglementare
La art. 29, după alin. (5) se introduce un nou alineat, alin. (51).
Potrivit noii reglementări, art. 29 alin. (51) prevede următoarele:
„(51) Furnizorii de educație care îndeplinesc condițiile de acreditare instituțională vor depune un dosar în vederea declanșării procedurii de acreditare instituțională cel târziu în anul universitar imediat următor îndeplinirii acestor condiții. Furnizorii de educație care nu respectă acest termen vor intra în lichidare”.
Art. 34 alin. (2) din O.U.G. nr. 75/2005 (modificată prin O.U.G. nr. 96/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 34 alin. (2) prevedea faptul că în termen de un an de la emiterea raportului prin care se constată neîndeplinirea standardelor de calitate, furnizorul de educație solicită agenției de asigurare a calității o nouă evaluare. În caz contrar, raportul elaborat în condițiile alin. (1) este definitiv. Costurile evaluării suplimentare sunt suportate de către furnizorul de educație.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, art. 34 alin. (2) dispune următoarele:
„(2) În termen de un an de la emiterea raportului prin care se constată neîndeplinirea standardelor de calitate la nivelul programelor de studii universitare de licență/domeniilor masterale, furnizorul de educație solicită o nouă evaluare din partea agenției de asigurare a calității care a realizat evaluarea anterioară. În caz contrar, raportul elaborat în condițiile alin. (1) este definitiv. Costurile evaluării suplimentare sunt suportate de către furnizorul de educație”.
Art. 34 alin. (4) și (5) din O.U.G. nr. 75/2005 (modificată prin O.U.G. nr. 96/2016)
Noua reglementare
La art. 34, după alin. (3) se introduc două noi alineate, alin. (4) și (5).
Potrivit noii reglementări, art. 34 alin. (4) și (5) stabilesc următoarele:
„(4) În termen de doi ani de la emiterea raportului prin care se constată neîndeplinirea standardelor de calitate la nivelul unei evaluări instituționale, furnizorul de educație solicită o nouă evaluare din partea agenției de asigurare a calității care a realizat evaluarea anterioară.
(5) Furnizorii de educație pentru care se constată neîndeplinirea standardelor de calitate în cadrul a două evaluări instituționale consecutive vor intra în proces de lichidare”.