Măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor (O.U.G. nr. 68/2015)

11 ian. 2016
Vizualizari: 1096

Despre

  • M. Of. nr. 987 din 31 decembrie 2015
  • O.U.G. nr. 68/2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor

Actul normativArticol
O.U.G. nr. 68/2015
(M. Of. nr. 987 din 31 decembrie 2015)
Art. 1 și 2

 

În M. Of. nr. 987 din 31 decembrie 2015, s-a publicat O.U.G. nr. 68/2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor.

 

Respectiva ordonanță de urgență a fost adoptată având în vedere:

– prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;

– faptul că Ministerul Transporturilor, în calitate de minister de specialitate, trebuie să contribuie în mod susținut la implementarea proiectelor din domeniul transporturilor finanțate din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene în perioada de programare 2014-2020;

– asigurarea implementării unor practici eficiente și performante, care să conducă la reducerea riscurilor de nerealizare a investițiilor și de nerespectare a angajamentelor asumate prin Tratatul de aderare sau care derivă din calitatea de stat membru UE;

– faptul că Ministerul Transporturilor a fost prevăzut ca organism intermediar în cadrul Acordului de parteneriat pentru perioada de programare 2014-2020, dar și datorită faptului că Ministerul Transporturilor are sub autoritate majoritatea beneficiarilor Programului operațional Infrastructura mare (POIM) din domeniul transporturilor, iar în acest context ministerul trebuie să fie parte din sistemul de management și control al programului;

– faptul că Sistemul de management și control (SMC) al POIM face în prezent obiectul acreditării prevăzute de Regulamentele Comisiei Europene, pentru a nu bloca procesul de acreditare al POIM și pe cale de consecință blocarea fondurilor europene pentru domeniul transporturilor, este necesar nominalizarea în regim de urgență a Ministerului Transporturilor ca organism intermediar pentru POIM;

– faptul că proiectele de infrastructură de transport reprezintă o prioritate a Guvernului României, potrivit Programului de guvernare, iar reglementarea printr-o altă formă de act normativ, dată fiind perioada vacanței parlamentare, ar conduce la întârzieri de cel puțin 1 lună în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură de transport.

 

Art. 1 O.U.G. nr. 68/2015

Art. 1 la primul alineat prevede faptul că începând cu data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, în condițiile art. 123 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, se nominalizează Ministerul Transporturilor ca organism intermediar pentru transport în cadrul Programului operațional Infrastructura mare 2014-2020 prin înființarea unei structuri care va gestiona funcțiile de selecție și evaluare proiecte, monitorizare a implementării, verificare tehnică și financiară, verificarea achizițiilor publice pentru proiecte de transport.

Potrivit alineatului următor, între Ministerul Transporturilor în calitate de organism intermediar și Ministerul Fondurilor Europene în calitate de autoritate de management se încheie Acordul de delegare de funcții prevăzute la alin. (1), în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 2 O.U.G. nr. 68/2015

Art. 2 stabilește la primul alineat faptul că salarizarea personalului din structura cu rol de organism intermediar pentru Programul operațional Infrastructura mare se stabilește la nivelul de salarizare aferent funcțiilor din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, potrivit legii.

Conform alineatului următor, în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe de urgență, Ministerul Transporturilor propune Guvernului spre adoptare proiectul de hotărâre pentru modificarea și/sau completarea H.G. nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare, potrivit prevederilor respectivei ordonanțe de urgență și reglementărilor în vigoare.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor (O.U.G. nr. 68/2015) was last modified: ianuarie 8th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.