Detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale – modificări (O.U.G. nr. 28/2015)

7 iul. 2015
Vizualizari: 8781

Despre

  • M. Of. nr. 476 din 30 iunie 2015
  • O.U.G. nr. 28/2015
  • Legea nr. 344/2006 privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale
Art. 5 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 5 dispunea faptul că în sensul respectivei legi, noțiunea de salariat era cea reglementată în legislația româna.

Noua reglementare

Art. 5 – Abrogat.

 

Art. 6 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 6 dispunea faptul că salariații detașați pe teritoriul României în cadrul prestării de servicii transnaționale beneficiau, indiferent de legea aplicabilă raportului de muncă, de condițiile de muncă stabilite prin legea română și/sau prin contractul colectiv de muncă la nivel național și de ramură, cu privire la:

a) durata maximă a timpului de muncă și durata minimă a repausului periodic;

b) durata minimă a concediilor anuale plătite;

c) salariul minim, inclusiv compensarea sau plata muncii suplimentare;

d) condițiile de punere la dispoziție a salariaților, în special de către întreprinderile de muncă temporară;

e) sănătatea și securitatea în muncă;

f) măsurile de protecție aplicabile condițiilor de muncă pentru femeile însărcinate sau pentru cele care au născut recent, precum și pentru copii și tineri;

g) egalitatea de tratament dintre bărbați și femei, precum și alte dispoziții în materie de nediscriminare.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 6 dispune: „(1) Salariații detașați pe teritoriul României în cadrul prestării de servicii transnaționale beneficiază, indiferent de legea aplicabilă raportului de muncă, de condițiile de muncă stabilite prin legea română și/sau prin contractul colectiv de muncă încheiat la nivel sectorial, cu aplicabilitate extinsă la întreg sectorul de activitate, conform prevederilor legale, cu privire la:

a) durata maximă a timpului de muncă și durata minimă a repausului periodic;

b) durata minimă a concediilor anuale plătite;

c) salariul minim, inclusiv compensarea sau plata muncii suplimentare;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

d) condițiile de punere la dispoziție a salariaților, în special de către agenții de muncă temporară;

e) sănătatea și securitatea în muncă;

f) măsurile de protecție aplicabile condițiilor de muncă pentru femeile însărcinate sau pentru cele care au născut recent, precum și pentru copii și tineri;

g) egalitatea de tratament dintre bărbați și femei, precum și alte dispoziții în materie de nediscriminare.

(2) În sensul prevederilor prezentei legi, noțiunea de salariu minim prevăzută la alin. (1) lit. c) este cea prevăzută de legea română și/sau contractul colectiv de muncă încheiat la nivel sectorial, cu aplicabilitate extinsă la întreg sectorul de activitate, conform prevederilor legale”.

 

 

Art. 7 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 7 prevedea faptul că în sensul prevederilor respectivei legi, noțiunea de salariu minim era cea prevăzută de lege și/său de contractul colectiv de muncă aplicabil.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 7 prevede: „(1) Salariații detașați de pe teritoriul României în cadrul prestării de servicii transnaționale beneficiază, indiferent de legea aplicabilă raportului de muncă, de condițiile de muncă stabilite prin acte cu putere de lege, acte administrative prin convenții colective sau sentințe arbitrale de generală aplicare valabile în statul membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană, pe al cărui teritoriu sunt prestate serviciile, cu privire la:

a) durata maximă a timpului de muncă și durata minimă a repausului periodic;

b) durata minimă a concediilor anuale plătite;

c) salariul minim, inclusiv compensarea sau plata muncii suplimentare;

d) condițiile de punere la dispoziție a salariaților, în special de către agenții de muncă temporară;

e) sănătatea și securitatea în muncă;

f) măsurile de protecție aplicabile condițiilor de muncă pentru femeile însărcinate sau pentru cele care au născut recent, precum și pentru copii și tineri;

g) egalitatea de tratament dintre bărbați și femei, precum și alte dispoziții în materie de nediscriminare.

(2) În sensul prevederilor prezentei legi, noțiunea de «salariu minim» prevăzută la alin. (1) lit. c) este definită de legislația și/sau practica statului membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau Confederației Elvețiene, pe al cărui/cărei teritoriu este detașat salariatul”.

 

Art. 71 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)
Noua reglementare

După art. 7 se introduce un nou articol, art. 71.

Potrivit noii reglementări, art. 71 stabilește: „Personalului angajatorilor stabiliți pe teritoriul României, care efectuează operațiuni de transport internațional, fiind trimis să lucreze pentru o perioadă de timp limitată pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau pe teritoriul Confederației Elvețiene și care nu se încadrează în situațiile prevăzute la art. 4 alin. (2), i se aplică prevederile art. 43 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și beneficiază de drepturile prevăzute la art. 44 alin. (2) din același act normativ”.

 

Art. 10 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 prevedea faptul că dispozițiile respectivei legi nu limitau aplicarea condițiilor de muncă mai favorabile pentru salariații detașați în România.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 prevede: „(1) Dispozițiile prezentei legi nu limitează aplicarea condițiilor de muncă mai favorabile pentru salariații detașați de către întreprinderile care sunt stabilite pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, la întreprinderile care sunt stabilite pe teritoriul României.

(2) Dispozițiile prezentei legi nu limitează aplicarea condițiilor de muncă mai favorabile pentru salariații detașați de către întreprinderile care sunt stabilite pe teritoriul României la întreprinderi care sunt stabilite pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau pe teritoriul Confederației Elvețiene”.

 

Art. 11 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 dispunea faptul că întreprinderile stabilite într-un stat nemembru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, care detașează salariați pe teritoriul României, nu puteau beneficia de un tratament mai favorabil decât întreprinderile stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 11 dispune: „Întreprinderile care nu sunt stabilite pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau pe teritoriul Confederației Elvețiene, care detașează salariați pe teritoriul României, nu pot beneficia de un tratament mai favorabil decât întreprinderile stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau pe teritoriul Confederației Elvețiene”.

 

Art. 12 alin. (1) și (2) Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 12 la primul alineat prevedea faptul că în scopul punerii în aplicare a prevederilor prezentei legi, Inspecția Muncii era autoritatea publică cu atribuții de birou de legătură, care efectua schimbul de informații cu instituțiile competente din statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European.

De asemenea, la al doilea alineat dispunea faptul că Inspecția Muncii comunica instituțiilor competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European, precum și Comisiei Europene informații referitoare la calitatea sa de autoritate cu atribuții de birou de legătură.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 12 alin. (1) și (2) prevăd: „(1) În scopul punerii în aplicare a prevederilor prezentei legi, Inspecția Muncii este autoritatea publică cu atribuții de birou de legătură, care efectuează schimbul de informații cu instituțiile competente din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană.

(2) Inspecția Muncii comunică instituțiilor competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană, precum și Comisiei Europene informații referitoare la calitatea sa de autoritate cu atribuții de birou de legătură”.

 

Art. 16 Legea nr. 344/2006 (modificată prin O.U.G. nr. 28/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 16 stabilea faptul că respectiva lege a intrat în vigoare la data aderării României la Uniunea Europeană.

Noua reglementare

Art. 16 – Abrogat.

 

Alte prevederi ale O.U.G. nr. 28/2015

Potrivit art. II, Legea nr. 344/2006 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 24 iulie 2006, cu modificările și completările aduse prin respectiva ordonanță de urgență, se va republica după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.

Detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale – modificări (O.U.G. nr. 28/2015) was last modified: iulie 6th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.