Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017)

25 ian. 2018
Vizualizari: 4761

Conform art. 59, cabinetul medical prin care se asigură asistență medicală de unitate, în scopul menținerii stării de sănătate a personalului angajat, îndeplinește următoarele atribuții:

a) acordă asistență medicală în cazuri de evenimente medico-chirurgicale acute, la nivelul unității, pentru personalul angajat;

b) emite documente medicale justificative, în urma asistenței medicale acordate personalului angajat;

c) înregistrează și întocmește evidența documentelor medicale prezentate de angajat, prin care se evidențiază zilele de absență ca urmare a incapacității temporare de muncă din motive medicale;

d) acordă asistență medicală primară în situațiile în care există condițiile necesare privind accesul și furnizarea acesteia;

e) stabilește necesarul de medicamente și materiale sanitare în vederea asigurării aparatului de urgență;

f) urmărește respectarea strictă a normelor de igienă în toate sectoarele locului de deținere și la locurile de muncă, înștiințând conducătorul locului de deținere privind eventualele disfuncționalități;

g) informează și instruiește din punct de vedere medical factorii de conducere ai unității, în cazurile apariției unor boli transmisibile în rândul personalului angajat;

h) după caz, raportează lunar penitenciarului-spital coordonator situațiile privind furnizarea de servicii de asistență medicală primară și de specialitate, în vederea înaintării acestora către casa de asigurări de sănătate;

i) întocmește documentația pentru prezentarea la comisiile medico-militare a personalului angajat;

j) analizează și avizează cererile de decontare a serviciilor medicale, potrivit legislației în vigoare, de care a/au beneficiat personalul angajat/pensionarii/membrii de familie;

k) respectă prevederile din instrucțiunile proprii în domeniul securității muncii;

l) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii locului de deținere, a Administrației Naționale a Penitenciarelor sau a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare;

m) colaborează cu celelalte structuri ale locului de deținere, precum și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

n) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

o) realizează alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul locului de deținere sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Potrivit art. 60, cabinetul medical prin care se asigură asistență medicală de specialitate îndeplinește următoarele atribuții generale:

a) acordă asistență medicală de specialitate, după caz, în funcție de patologia persoanelor internate;

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

b) urmărește evoluția stării de sănătate a persoanelor internate și aplică măsurile terapeutice necesare;

c) emite documente medicale, conform competențelor;

d) recomandă internarea din punct de vedere medical în unități spitalicești din rețeaua sanitară a sistemului penitenciar, în situația în care nu are posibilitatea de diagnostic și tratament;

e) raportează lunar penitenciarului-spital coordonator situațiile privind furnizarea de servicii de asistență medicală de specialitate, în vederea înaintării acestora către casa de asigurări de sănătate;

f) stabilește necesarul de medicamente și materiale sanitare pentru buna desfășurare a activității medicale;

g) respectă prevederile din instrucțiunile proprii în domeniul securității muncii;

h) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii locului de deținere, a Administrației Naționale a Penitenciarelor sau a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare;

i) colaborează cu celelalte structuri ale locului de deținere, precum și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

j) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

k) realizează alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul locului de deținere sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Conform art. 61, cabinetul prin care se asigură asistență medicală dentară îndeplinește următoarele atribuții:

a) acordă asistență medicală dentară, profilactică și curativă, persoanelor internate;

b) asigură asistență medicală dentară și stabilește formula dentară pentru persoanele internate nou-depuse în unitate;

c) raportează lunar Direcției medicale din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor activitatea cabinetului medical, iar penitenciarului-spital coordonator, situațiile privind furnizarea de servicii de asistență medicală primară și de specialitate, în vederea înaintării acestora către casa de asigurări de sănătate;

d) raportează anual Direcției medicale din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor următoarele date pentru anul anterior încheiat:

(i) activitatea de medicină dentară prin Foaia de evidență a activității de medicină dentară;

(ii) după caz, activitatea laboratorului de tehnică dentară;

e) respectă prevederile din instrucțiunile proprii în domeniul securității muncii;

f) elaborează periodic sau la solicitarea conducerii locului de deținere, a Administrației Naționale a Penitenciarelor sau a altor instituții materiale centralizatoare, situații statistice, documente de analiză sau de informare;

g) colaborează cu celelalte structuri ale locului de deținere, precum și cu unitățile sistemului administrației penitenciare;

h) participă la comisii, echipe multidisciplinare sau grupuri de lucru constituite la nivelul locului de deținere sau la nivel de sistem, conform reglementărilor în vigoare;

i) realizează alte sarcini primite din partea superiorilor ierarhici din cadrul locului de deținere sau din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit domeniului de competență.

Art. 62 prevede că în centrul educativ, respectiv centrul de detenție funcționează o infirmerie formată din camere separate, cu respectarea următoarelor reguli:

a) internarea bolnavilor în infirmerie se face numai la indicația medicului;

b) consultația medicală se efectuează zilnic, iar evoluția bolii este menționată în fișa de internare în infirmerie.

Art. 63 dispune că oficina farmaceutică locală de distribuție îndeplinește următoarele atribuții:

a) asigurarea asistenței medicale cu produse farmaceutice pentru persoanele internate;

b) eliberarea produselor farmaceutice către cabinetul medical, conform condicilor de medicamente contrasemnate de medicul-șef;

c) păstrarea și distribuirea de medicamente potrivit prevederilor Farmacopeii Române în vigoare, precum și a altor produse medicamentoase, necesare persoanelor internate;

d) asigurarea aprovizionării cu produse farmaceutice, prin colaborarea permanentă cu penitenciarul-spital și compartimentul achiziții din cadrul locului de deținere;

e) colaborarea cu farmaciile cu circuit deschis, în vederea asigurării cu medicamente.

Secț. a 13-a („Compartimentul secretariat”)

Conform art. 64, compartimentul secretariat se află în directa subordonare a directorului locului de deținere, asigurând primirea și transmiterea documentelor, precum și relaționarea cu alte autorități și instituții publice.

În îndeplinirea atribuțiilor care îi revin, secretariatul colaborează cu celelalte structuri din unitate ori din alte unități penitenciare, în vederea soluționării în termen legal a tuturor solicitărilor care îi sunt adresate.

Circuitul corespondenței este asigurat prin aplicația de evidență a documentelor, cu respectarea procedurilor specifice de lucru și a prevederilor legale în vigoare.

Potrivit art. 65, compartimentul secretariat are următoarele atribuții:

A. asigură circuitul documentelor stabilit prin proceduri specifice de lucru aprobate prin decizie a directorului general, prin organizarea eficientă a primirii, înregistrării, repartizării spre soluționare și expedierii acestora;

B. asigură gestionarea petițiilor adresate centrului educativ/centrului de detenție:

a) primește, înregistrează, monitorizează activitatea de rezolvare a petițiilor, pe baza repartizării acestora spre soluționare structurilor din unitate, în funcție de obiectul acestora sau rezoluția conducerii locului de deținere, și expediază răspunsurile către petiționari, în conformitate cu legislația în vigoare;

b) soluționează petițiile adresate conducerii locului de deținere care intră în competența sa;

c) asigură activitatea de relații cu publicul la nivelul locului de deținere;

C. asigură arhivarea și păstrarea documentelor în arhiva neoperativă a locului de deținere:

a) face propuneri pentru modificarea Nomenclatorului dosarelor și termenelor de păstrare a documentelor create în activitatea Administrației Naționale a Penitenciarelor, în colaborare cu celelalte structuri din cadrul centrului educativ/de detenție;

b) primește și verifică dosarele pregătite pentru arhivare cu documentele neoperative create de toate structurile din unitate, în conformitate cu Instrucțiunile de prelucrare arhivistică a documentelor create în activitatea Administrației Naționale a Penitenciarelor și a unităților subordonate și cu Nomenclatorul dosarelor și termenelor de păstrare a documentelor create în activitatea locului de deținere și cu alte prevederi legale;

c) pregătește pentru arhivare dosarele cu documentele create în structura secretariat, în conformitate cu Instrucțiunile de prelucrare arhivistică a documentelor create în activitatea Administrației Naționale a Penitenciarelor și a unităților subordonate și cu Nomenclatorul dosarelor și termenelor de păstrare a documentelor create în activitatea locului de deținere;

d) conlucrează cu toate structurile din cadrul locului de deținere, în vederea asigurării condițiilor optime de predare, păstrare, selecționare și transfer al dosarelor de arhivă;

D. alte activități:

a) ține și păstrează evidența ordinelor, deciziilor, instrucțiunilor și dispozițiilor emise de conducerea Ministerului Justiției și a Administrației Naționale a Penitenciarelor, separat pe cele două categorii, în ordinea primirii lor, în registrul de evidență a documentelor și în fișa de evidență, în strictă concordanță cu dispozițiile în vigoare, și ia măsuri de distribuire a documentelor care reglementează activitatea sistemului penitenciar către structurile locului de deținere;

b) respectă dispozițiile privind confecționarea, modul de folosire, evidența, păstrarea și verificarea existenței sigiliilor, precum și inventarierea acestora;

c) ține evidența personalului aflat în concedii, învoiri sau misiuni și întocmește documentația subsecventă;

d) redactează decizia zilnică pe unitate în format electronic în baza proiectelor transmise de structurile centrului educativ, respectiv centrului de detenție și în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

e) organizează și participă la ședințele consiliului de conducere al locului de deținere și întocmește documentele aferente;

f) organizează și participă la audiențele acordate de către directorul locului de deținere sau de către persoana desemnată de acesta, notând în registrul de audiență problemele semnalate de petenți, și ține evidența termenelor de soluționare a audiențelor;

g) întocmește note interne, note de informare, note de colaborare, sinteze, rapoarte tematice și alte materiale în baza rezoluției directorului locului de deț

Art. 66 dispune că în cadrul Compartimentului secretariat se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

Secț. a 14-a („Compartimentul accesare și implementare programe”)

Potrivit art. 67, compartimentul accesare și implementare programe are următoarele atribuții:

a) identifică și propune, în funcție de nevoile unității, documentele programatice ale liniilor de finanțare, tipurile de activități/echipamente, bunuri care pot fi finanțate;

b) pregătește și propune aplicații de proiecte;

c) se preocupă și asigură relația cu Autoritatea de management/Organismul intermediar/Operatorul de program/Liderul de parteneriat și urmărește încadrarea în planul de acțiune și în bugetul alocat, îndeplinirea indicatorilor, gestionează modificările contractuale;

d) gestionează relația cu partenerii proiectelor;

e) se asigură că toate facilitățile necesare sunt disponibile pentru întâlnirile echipei proiectului;

f) este răspunzător pentru elaborarea și înaintarea tuturor rapoartelor și cererilor de plată întocmite de către membrii echipei;

g) informează în permanență conducerea unității și Serviciul cooperare și programe din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor în legătură cu evoluția proiectului/proiectelor și cu orice probleme care ar putea să survină pe parcursul implementării;

h) verifică și avizează minutele întâlnirilor și rapoartele întocmite de către membrii echipei;

i) urmărește și colaborează cu conducerea unității și departamentele din unitate în vederea asigurării resurselor necesare implementării proiectului;

j) identifică și evaluează în timp eventualele probleme care pot să survină în legătură cu implementarea proiectului și propune măsuri pentru remedierea acestora;

k) analizează pe parcurs indicatorii realizați în raport cu cei stabiliți și propune măsuri pentru stabilirea eventualelor corecții;

l) în perioada postimplementare urmărește și colaborează cu conducerea și departamentele din unitate în vederea asigurării resurselor necesare întreținerii investiției după finanțare;

m) gestionează arhivarea documentelor tehnice și financiare, furnizează informațiile solicitate de Autoritatea de management/Organismul intermediar/Operatorul de program/Liderul de parteneriat, pe parcursul celor 5 ani de monitorizare, după finalizarea proiectului;

n) execută orice alte sarcini din sfera de activitate a postului, primite de la directorul unităț

Art. 68 stabilește faptul că în cadrul Compartimentului accesare și implementare programe se constituite evidențe potrivit specificului activității desfășurate, necesităților și conform prevederilor legale în vigoare.

 

Cap. IV („Alte structuri de lucru cu activitate permanentă la nivelul centrului educativ și centrului de detenție”)

 

Secț. 1 („Dispoziții generale”)

Art. 69 prevede că desemnarea reprezentanților centrului educativ, respectiv ai centrului de detenție în comisii, comitete, consilii și în alte structuri de colaborare sau de decizie în care este implicată unitatea se face prin decizie a directorului locului de deținere.

Reprezentanții vor prezenta, periodic sau la cererea directorului locului de deținere, rapoarte privind activitatea în comisiile în care au fost desemnați.

Secț. a 2-a („Consiliul de conducere al centrului educativ, respectiv al centrului de detenție”)

Art. 70 dispune că în centrul educativ și centrul de detenție funcționează consiliul de conducere, ca organ consultativ.

(2) Componența consiliului de conducere se stabilește prin decizie a directorului unității, iar regulamentul de desfășurare a lucrărilor consiliilor de conducere din cadrul unităților cu personalitate juridică subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor se aprobă prin decizie a directorului general.

Art. 71 stabilește că în consiliul de conducere se stabilesc măsuri de optimizare a activității centrului educativ, respectiv a centrului de detenție.

Conținutul dezbaterilor din cadrul consiliului de conducere se va consemna în scris, într-un proces-verbal, de către o persoană desemnată din cadrul structurii secretariat. Procesul- verbal astfel încheiat va fi înaintat spre semnare membrilor consiliului de conducere care au participat la ședință.

Măsurile stabilite se transmit pentru implementare serviciului, biroului sau compartimentului vizat de către Compartimentul secretariat.

Șefii structurilor prevăzute la alin. (3) vor lua măsurile corespunzătoare pentru ducerea la îndeplinire în bune condiții și în termen a sarcinilor și lucrărilor repartizate.

Secț. a 3-a („Consiliul educativ”)

Art. 72 prevede faptul că în fiecare centru educativ se constituie un Consiliu educativ al cărui scop este individualizarea regimului de executare a măsurii educative a internării într-un centru educativ, prin stabilirea asistenței educaționale, psihologice și sociale acordate fiecărei persoane internate.

Consiliul educativ este alcătuit din directorul centrului, care este și președintele consiliului, directorul adjunct reintegrare socială, educatorul responsabil de caz, învățătorul sau dirigintele, un psiholog, un asistent social și șeful serviciului supraveghere, evidență și acordare drepturi persoane internate, după caz.

La lucrările Consiliului educativ pot participa, în calitate de invitați, în cazul minorilor, un consilier de probațiune din cadrul serviciului de probațiune competent potrivit legii în circumscripția căruia se află centrul educativ și un reprezentant al direcției generale de asistență socială și protecția copilului din subordinea consiliului județean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului București pe teritoriul căruia se află centrul educativ.

Secretariatul Consiliului educativ este asigurat de către o persoană din cadrul serviciului educativ, alta decât educatorul responsabil de caz.

Consiliul educativ sau Comisia pentru stabilirea, individualizarea și schimbarea regimului de executare a măsurii educative a internării, după caz, acordă recompensele la propunerea personalului care desfășoară activități directe cu persoanele internate, cu excepția învoirilor care depășesc 48 de ore, care se acordă de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, la propunerea Consiliului educativ sau a Comisiei pentru stabilirea, individualizarea și schimbarea regimului de executare a măsurii educative a internării.

Consiliul educativ sau, după caz, Comisia pentru stabilirea, individualizarea și schimbarea regimului de executare a măsurii educative a internării, cu participarea judecătorului de supraveghere a privării de libertate, în calitate de președinte, și a unui consilier de probațiune din cadrul serviciului de probațiune competent potrivit legii în circumscripția căruia se află centrul, stabilește dacă persoana internată a dovedit interes constant pentru însușirea cunoștințelor școlare și profesionale și a făcut progrese în vederea reintegrării sociale, în prezența acestuia, și formulează propunerea de înlocuire a internării cu măsura educativă a asistării zilnice (în cazul minorilor) sau de punere în libertate (în cazul persoanelor internate cu vârsta peste 18 ani). La formularea propunerii se ține seama și de perioadele de internare anterioare.

Regulamentul privind organizarea și funcționarea centrelor educative și a centrelor de detenție din subordinea ANP – aprobat (OMJ nr. 3936/2017) was last modified: ianuarie 25th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.