Metodologia de organizare, asigurare a activităţilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor şi materialelor care conţin informaţii clasificate, în situaţii de conflict armat – modificări (OMAI nr. 89/2015)

14 aug. 2015
Vizualizari: 3013

Despre

  • M. Of. nr. 607 din 11 august 2015
  • OMAI nr. 89/2015
  • Modificarea Metodologiei de organizare, asigurare a activităţilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor şi materialelor care conţin informaţii clasificate, în situaţii de conflict armat

Actul modificatActul modificatorSumar
Metodologia de organizare, asigurare a activităților de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor și materialelor care conțin informații clasificate, în situații de conflict armat, aprobată prin OMAI nr. 1.352/2006 (M. Of. nr. 578 din 4 iulie 2006)OMAI nr. 89/2015 (M. Of. nr. 607 din 11 august 2015)modifică: art. 4, art. 10, art. 25, art. 28 , anexa nr. 2
abrogă: art. 11

 

În M. Of. nr. 607 din 11 august 2015, s-a publicat Ordinul MAI (OMAI) nr. 89/2015 pentru modificarea Metodologiei de organizare, asigurare a activităților de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor și materialelor care conțin informații clasificate, în situații de conflict armat, aprobată prin OMAI nr. 1.352/2006 (M. Of. nr. 578 din 4 iulie 2006).

Vă prezentăm, în continuare, modificările aduse respectivei metodologii prin OMAI nr. 89/2015:

Art. 4 Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 4 prevedea faptul că planurile de evacuare la operatorii economici se întocmesc de specialiști proprii, se avizează de inspectoratele pentru situații de urgență județene/al municipiului București și de șeful autorității administrației publice locale/centrale și se aprobă de managerul general.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 4 prevede: „(1) În planurile de evacuare proprii, instituțiile și autoritățile publice centrale stabilesc, în funcție de importanța și de specificul activității, structurile de specialitate/operatorii economici din subordine/coordonare care se evacuează, precum și locurile de evacuare a acestora.

(2) Structurile de specialitate/Operatorii economici din subordinea/coordonarea instituțiilor și autorităților publice centrale, stabiliți potrivit prevederilor alin. (1), precum și primăriile municipiilor, orașelor, sectoarelor municipiului București și comunelor întocmesc planuri de evacuare, după primirea ordinului de evacuare emis de Centrul Național Militar de Comandă, prin valorificarea informațiilor cuprinse în ordonanțele militare sau în ordinele emise de autoritățile militare, potrivit legii.

(3) Planurile de evacuare prevăzute la alin. (2) se întocmesc de personalul propriu din componența centrelor de conducere și coordonare a evacuării și se aprobă de către conducătorii entităților la nivelul cărora acestea sunt constituite”.

 

Art. 10 Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 10 dispunea faptul că în scopul trecerii, la ordin, în timp scurt și în mod organizat la executarea evacuării, în funcție de situație, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență verifică periodic fiabilitatea planurilor de evacuare elaborate la nivelul ministerelor și al celorlalte structuri de specialitate din administrația publică centrală/locală.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 10 dispune: „Inspectoratul General pentru Situații de Urgență verifică o dată la doi ani actualizarea planurilor de evacuare elaborate la nivelul ministerelor și a planurilor de evacuare/primire județene întocmite de inspectoratele pentru situații de urgență județene/București-Ilfov”.

 
Art. 11 Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 11 stabilea faptul că Inspectoratele județene pentru situații de urgență/al municipiului București actualizează planurile de evacuare/primire județene/locale pe baza concluziilor rezultate în urma desfășurării aplicațiilor și exercițiilor periodice.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale
Noua reglementare

Art. 11 – Abrogat.

 
Art. 25 Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 25 prevedea faptul că documentele de organizare și conducere a acțiunilor de evacuare se clasifică astfel:

a) strict secret de importanță deosebită – Planul centralizator de evacuare în situații de conflict armat a populației și bunurilor materiale importante;

b) strict secret:

(i) planurile de evacuare a ministerelor, structurilor de specialitate ale administrației publice centrale și planurile de evacuare/primire județene/al municipiului București a populației și bunurilor materiale importante;

(ii) Situația cu localitățile propuse pentru evacuarea autorităților publice centrale;

(iii) Situația cu localitățile propuse pentru evacuarea autorităților administrației publice județene;

(iv) Tabel cu instituțiile care se evacuează în caz de conflict armat;

c) secret – Planul de evacuare/primire local a populației și a bunurilor materiale importante.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 25 prevede: „(1) Documentele de organizare și conducere a acțiunilor de evacuare se clasifică astfel:

a) strict secret de importanță deosebită – Planul centralizator de evacuare în situații de conflict armat a populației și bunurilor materiale importante;

b) strict secret:

(i) planurile de evacuare a instituțiilor și autorităților publice centrale și planurile de evacuare/primire județene/al municipiului București a populației și bunurilor materiale importante;

(ii) situația cu localitățile stabilite pentru primirea instituțiilor și autorităților publice centrale ce se evacuează în caz de conflict armat.

(2) Planurile de evacuare prevăzute la art. 4 alin. (2) se clasifică de emitenți la momentul întocmirii, potrivit legii, în funcție de conținut, de prejudiciul ce ar putea fi cauzat fiecărui emitent, precum și, după caz, de măsurile stabilite prin ordonanțele militare ori ordinele autorităților militare”.

 

Art. 28 Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 28 dispunea la primul alineat faptul că planul de evacuare este documentul de bază pentru pregătirea și desfășurarea acțiunilor de evacuare în situații de conflict armat și reprezintă materializarea detaliată a concepției acțiunilor.

De asemenea, la alineatul următor prevedea faptul că Planurile de evacuare se elaborează de către toate autoritățile publice, ministerele, organele de specialitate ale administrației publice centrale, inspectoratele județene pentru situații de urgență/al municipiului București, instituțiile publice, operatorii economici, autoritățile administrației publice locale, din timp de normalitate, și se actualizează periodic, în raport de schimbările survenite.

În sfârșit, potrivit ultimului alineat, structura Planului de evacuare este prezentată în anexa nr. 2.

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 28 prevede: „(1) Planul de evacuare este documentul de bază pentru pregătirea și desfășurarea acțiunilor de evacuare în situații de conflict armat, întocmit din timp de pace, prin care se materializează concepția acțiunilor.

(2) Planurile de evacuare întocmite în conformitate cu prevederile art. 3 se actualizează periodic, în raport cu schimbările survenite în structura organizatorică a instituțiilor sau în concepția acțiunilor.

(3) Planurile de evacuare prevăzute la art. 3 lit. b) și c) se întocmesc în două exemplare; exemplarul 2 al planului se transmite Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.

(4) Structura-cadru a planului de evacuare este prezentată în anexa nr. 2”.

 
Anexa nr. 2 la Metodologie (modificată prin OMAI nr. 89/2015)

Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.

 

Metodologia de organizare, asigurare a activităților de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor și materialelor care conțin informații clasificate, în situații de conflict armat – modificări (OMAI nr. 89/2015) was last modified: august 13th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.