Instrucţiuni privind modalităţile tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor şi datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie (OMAPN nr. M.82/2015)

7 sept. 2015
Vizualizari: 3677

Despre

  • M. Of. nr. 668 din 2 septembrie 2015
  • OMAPN nr. M.82/2015
  • Instrucţiuni privind modalităţile tehnice de întocmire şi transmitere a documentelor

Art. 15 la primul alineat prevede faptul că fișa de pensie se semnează de către comandantul/șeful unității militare, șeful structurii de resurse umane, precum și de către șeful structurii financiar-contabile.

Potrivit alineatului următor, la cererea expresă a solicitantului, fișa de pensie poate fi adusă la cunoștința acestuia, sub semnătură.

Art. 16 stabilește faptul că partea I a fișei de pensie cuprinde datele de identitate, inclusiv codul numeric personal, datele de stare civilă și domiciliul persoanei asigurate.

Art. 17 dispune faptul că partea a II-a a fișei de pensie se completează de către structura de resurse umane, după cum urmează:

a) la pct. 2 se înscriu ordinul/dispoziția, data trecerii în rezervă sau direct în retragere/scoaterii din evidențele militare, gradul militar, arma, Semnul onorific În Serviciul Patriei/Ordinul Meritul Militar conferit;

b) la pct. 3 se înscriu motivul ieșirii din rândul personalului militar în activitate și temeiul legal din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, sau din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților profesioniști, cu modificările și completările ulterioare;

c) la pct. 4 se specifică, pe baza deciziilor medicale emise de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele din sistemul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională, avizate de Comisia centrală de expertiză medico-militară a MAPN :

1. gradul de invaliditate: I, II sau III;

2. cauza invalidității, potrivit legii:

– accidente de muncă și boli profesionale, conform legii;

– neoplazii, schizofrenii și SIDA;

– boli obișnuite și accidente care nu au legătură cu munca;

3. termenul în care pensionarul cu pensie de invaliditate are obligația de a se prezenta la revizuirea medicală;

4. numărul deciziei medicale și data eliberării;

5. spitalul militar emitent al deciziei medicale;

d) la pct. 5 se înscriu:

1. în coloanele nr. 2 și 3, calitățile pe care le-a avut persoana asigurată, în ordine cronologică, cu indicarea exactă a perioadelor, respectiv ziua, luna și anul, după cum urmează:

– cod 0 – stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii până la intrarea în vigoare a legii;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

– cod 1 – serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus;

– cod 2 – elev al unei școli militare/școli de agenți de poliție sau student al unei instituții de învățământ din sistemul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională pentru formarea cadrelor militare, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare;

– cod 3 – concentrat sau mobilizat ca rezervist ori aflat în captivitate;

– cod 4 – funcționar public cu statut special din sistemul administrației penitenciare;

– cod 5 – cadru militar în activitate;

– cod 5.1 – militar angajat pe bază de contract;

– cod 5.2 – soldat sau gradat voluntar;

– cod 5.3 – soldat sau gradat profesionist;

– cod 6 – funcționar public cu statut special (polițist);

– cod 7 – cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective;

– cod 8 – șomaj;

– cod 9 – personal clerical și cel asimilat din cadrul cultelor recunoscute prin lege;

– cod 10 – avocat;

– cod 11 – perioadele care constituie vechime în muncă potrivit Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

– cod 11.1 – spor de vechime în muncă potrivit Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

– cod 12 – agricultor;

– cod 13 – beneficiar al concediului pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, după ianuarie 2006;

– cod 13.1 – beneficiar al concediului pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, după ianuarie 2006, în sistemul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională;

– cod 14 – beneficiar al concediului pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă și boli profesionale;

– cod 15 – beneficiar al pensiei de invaliditate;

– cod 16 – perioada recunoscută ca vechime în muncă soției salariate care își urmează soțul trimis în misiune permanentă în străinătate, până la data de 1 aprilie 2001, potrivit Decretului-lege nr. 51/1990 privind vechimea în muncă a soției salariate care își urmează soțul trimis în misiune permanentă în străinătate;

– cod 17 – beneficiar al plăților compensatorii pentru care contribuția pentru asigurările sociale se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

– cod 18 – alte situații;

2. în coloana nr. 4 se completează tipul, numărul și data documentului din care rezultă calitatea respectivă;

e) la pct. 6 se înscriu:

1. în coloanele nr. 2 și 3, calitățile pe care le-a avut persoana asigurată, în ordine cronologică, cu indicarea exactă a perioadelor, respectiv ziua, luna și anul, așa cum rezultă din fișa matricolă sau, după caz, din alte acte doveditoare;

2. în coloana 4, tipul grupelor de muncă, respectiv al condițiilor de muncă în care și-a desfășurat activitatea persoana asigurată, astfel:

– grupa I – „I”;

– grupa a II-a -„II”;

– condiții deosebite – „D”;

– condiții speciale – „S”, urmată de indicarea literei de la art. 30 alin. (1) din Legea nr. 263/2010, corespunzătoare locului de muncă în condiții speciale – de exemplu, pentru unitățile miniere se va înscrie „S a)”;

– alte condiții – „A.C.”;

3. în coloana 5, procentul corespunzător activității desfășurate din timpul normal de lucru, care a fost menționat în actul doveditor, numai pentru stagiul de cotizare realizat în sistemul public de pensii, anterior datei de 1 aprilie 2001;

4. în coloana 6, numărul și data documentului din care rezultă tipul grupelor de muncă sau al condițiilor de muncă respective.

 

Cap. IV („Completarea și transmiterea în format electronic a datelor cuprinse în adeverințele privind veniturile lunare realizate de către persoana asigurată”)

Art. 18 prevede următoarele:

„(1) Datele privind veniturile realizate lunar de solicitant în întreaga perioadă de activitate desfășurată în unitățile MAPN , până la data de 31 decembrie 2010, se centralizează de către structura financiar-contabilă din unitatea militară la care a fost depusă cererea de pensionare, în situația veniturilor realizate lunar prevăzută la art. 7 alin. (2).

(2) În situația prevăzută la art. 12 alin. (2), datele prevăzute la alin. (1) se centralizează de către structura financiar-contabilă a centrului militar zonal/județean/de sector.

(3) Structura financiar-contabilă completează situația veniturilor realizate lunar, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, prin preluarea datelor consemnate în adeverințele întocmite în condițiile legii, care însoțesc cererea de pensionare”.

Potrivit art. 19, datele prevăzute la art. 18 din respectivele instrucțiuni se centralizează pe baza actelor doveditoare privind veniturile realizate lunar, transmise pe cale electronică și sub formă de înscris de unitățile militare care au asigurat plata drepturilor salariale pe timpul desfășurării activității de către persoana asigurată sau de unitățile militare care gestionează arhiva unor astfel de documente create de/provenite de la unități militare desființate, după caz.

Art. 20 prevede faptul că transmiterea pe cale electronică a datelor cuprinse în adeverințele de venit lunar se realizează de către unitățile militare ale MAPN , potrivit prevederilor dispoziției șefului Statului Major General.

Cap. V („Dispoziții tranzitorii și finale”)

Potrivit art. 21, cererile de pensionare înregistrate și nesoluționate până la data intrării în vigoare a prezentelor instrucțiuni se soluționează prin valorificarea suporturilor materiale și tehnice existente la data depunerii cererii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 22 stabilește faptul că cererea de pensionare, însoțită de actele doveditoare, se transmite, în termen de 15 zile de la data depunerii la Casa de pensii sectorială a MAPN , depășirea termenului putând să atragă răspunderea materială, disciplinară sau contravențională, după caz, potrivit legii.

Conform art. 23, în situația în care unitatea militară nu are în compunere structură de resurse umane și/sau structură financiar-contabilă, atribuțiile specifice prevăzute în prezentele instrucțiuni revin structurii de resurse umane și/sau structurii financiar-contabile din unitățile militare care le asigură din punctul de vedere al resurselor umane și/sau financiar-contabil.

Art. 24 prevede faptul că anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din respectivele instrucțiuni.

 

Alte prevederi ale OMAPN nr. M.82/2015

Potrivit art. II, Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naționale, centrele militare și celelalte unități militare din cadrul Ministerului Apărării Naționale asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, potrivit competențelor ce le revin, după caz, conform actelor normative în vigoare.

Instrucțiuni privind modalitățile tehnice de întocmire și transmitere a documentelor și datelor necesare stabilirii drepturilor de pensie (OMAPN nr. M.82/2015) was last modified: septembrie 6th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.