Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata premiilor revendicate în conformitate cu art. 6 alin. (2) din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale (OMFP nr. 774/2015)

14 iul. 2015
Vizualizari: 1754

Despre

  • M. Of. nr. 500 din 7 iulie 2015
  • OMFP nr. 774/2015
  • Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata premiilor revendicate în conformitate cu art. 6 alin. (2) din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale
Actul normativSumar
OMFP nr. 774/2015 pentru aprobarea procedurii privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata premiilor revendicate în conformitate cu art. 6 alin. (2) din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale (M. Of. nr. 500 din 7 iulie 2015)Art. 1-7


 

În M. Of. nr. 500 din 7 iulie 2015, s-a publicat OMFP nr. 774/2015 pentru aprobarea procedurii privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata premiilor revendicate în conformitate cu art. 6 alin. (2) [Revendicarea premiilor se face prin depunerea bonului fiscal câștigător, în original, la orice unitate teritorială a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, alături de copia actului de identitate sau a pașaportului titularului bonului și de o cerere al cărei model și conținut se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice, până la data de 30 martie 2015, la propunerea ANAF] din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale.

Art. 1 OMFP nr. 774/2015

Potrivit art. 1, deschiderea, repartizarea și retragerea creditelor bugetare, angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor privind premiile, din bugetul Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, precum și stabilirea cuantumului premiului aferent extragerilor lunare și ocazionale ale Loteriei se organizează în cadrul Direcției generale de legislație Cod procedură fiscală, reglementări nefiscale și contabile din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, denumită în continuare DGLCPFRNC.

Art. 2 OMFP nr. 774/2015

Art. 2 prevede următoarele:

„(1) Stabilirea cuantumului premiului aferent unei extrageri a Loteriei bonurilor fiscale se face de către DGLCPFRNC în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) [În vederea determinării valorii câștigătoare pentru un bon fiscal, după centralizarea situației bonurilor fiscale câștigătoare revendicate în termen, se împarte fondul lunar de premiere la numărul total al bonurilor fiscale câștigătoare revendicate în termen, iar suma astfel obținută se rotunjește la leu în favoarea câștigătorului] din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 166/2015, după comunicarea de către Direcția generală de tehnologia informației din cadrul ANAF, denumită în continuare DGTI, în format electronic și letric, a listei prevăzute la art. 6 alin. (2) [În termen de maximum 10 zile de la expirarea termenului prevăzut la art. 6 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 10/2015, pe baza informațiilor cuprinse în baza de date privind Loteria bonurilor fiscale, Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală extrage lista câștigătorilor împreună cu datele de identificare aferente acestora, precum și datele privind contul bancar unde se solicită virarea premiului și o transmite electronic către Direcția generală de legislație Cod procedură fiscală, reglementări nefiscale și contabile din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, denumită în continuare direcție de specialitate, structură responsabilă cu gestionarea fondului anual de premiere aferent Loteriei bonurilor fiscale] din Instrucțiunile de punere în aplicare a O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, aprobate prin OMFP nr. 417/2015 pentru aprobarea Instrucțiunilor de punere în aplicare a O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, a Regulamentului de organizare și desfășurare a extragerilor Loteriei bonurilor fiscale, a modelului și conținutul cererii de revendicare a premiilor la Loteria bonurilor fiscale, precum și pentru instituirea Comisiei pentru supravegherea efectuării extragerilor Loteriei bonurilor fiscale, cu modificările și completările ulterioare, sub semnătura conducerii ANAF.

(2) În cazul în care numărul persoanelor care au revendicat premii este mai mare de 100, lista prevăzută la alin. (1) este structurată de către DGTI pe județe, respectiv sectoare ale municipiului București și este transmisă DGLCPFRNC sub semnătura conducerii ANAF.

(3) DGLCPFRNC completează lista prevăzută la alin. (1) sau (2), după caz, cu o coloană în care indică, pentru fiecare câștigător, valoarea premiului rezultată în urma calculului și o structurează în două liste distincte, după cum urmează:

a) lista privind persoanele ale căror bonuri fiscale au fost validate;

b) lista privind persoanele ale căror bonuri fiscale nu au fost validate.

Calculul efectiv al valorii premiului este prezentat într-o notă de calcul întocmită de Serviciul legislație taxe și tarife nefiscale și domenii reglementate specific din cadrul DGLCPFRNC și aprobată de directorul general al acesteia.

(4) În termen de două zile de la primire, listele prevăzute la alin. (3) se transmit direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, în vederea verificării faptice a corectitudinii datelor cuprinse în acestea, prin compararea cu datele completate în cererile de revendicare. După verificarea și avizarea acestora, prin semnare și ștampilare de către persoanele desemnate în acest sens, listele se retransmit DGLCPFRNC în termen de 3 zile de la primire, în format electronic și letric, sub semnătura conducerii fiecărei direcții regionale a finanțelor publice”.

Art. 3 OMFP nr. 774/2015

Art. 3 are următoul conținut:

„(1) După primirea soluțiilor date de organul de urmărire penală pentru actele de sesizare întocmite conform prevederilor art. 6 alin. (7) [În cazul constatării elementelor constitutive ale unei infracțiuni, sunt sesizate organele de cercetare competente, iar plata premiului revendicat se suspendă până la soluționarea cauzei penale] din O.G. nr. 10/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 166/2015, sau la data rămânerii definitive a acestora, după caz, Direcția generală antifraudă fiscală informează DGLCPFRNC și transmite copii ale soluțiilor, în vederea reluării procedurii de plată.

(2) În situația în care documentele prezentate la alin. (1) atestă îndeplinirea condițiilor legale privind reluarea procedurilor de plată, DGLCPFRNC restructurează lista prevăzută la art. 2 alin. (3) lit. b) în două liste distincte, respectiv în lista privind persoanele ale căror bonuri fiscale au fost validate și lista privind persoanele ale căror bonuri fiscale nu au fost validate.

(3) Lista privind persoanele ale căror bonuri au fost validate, prevăzută la alin. (2), se transmite direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice conform prevederilor art. 2 alin. (4)”.

Art. 4 OMFP nr. 774/2015

Art. 4 la primul alineat prevede faptul că documentele utilizate în cadrul operațiunilor privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea cheltuielilor publice, întocmite în conformitate cu prevederile OMFP nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Norme metodologice, sunt următoarele:

a) angajamentul legal este reprezentat de O.G. nr. 10/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 166/2015, și se înregistrează în contabilitate la începutul anului bugetar la nivelul creditelor de angajament aprobate pentru fondul anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale prin legea anuală a bugetului de stat sau al creditelor bugetare aprobate cu această destinație, după caz;

b) formularul „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor bugetare”, prevăzut în anexa nr. 1b) la Normele metodologice;

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

c) formularul „Angajament bugetar individual/global”, prevăzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice;

d) lichidarea cheltuielilor se face pe baza notei de lichidare, purtând viza „Bun de plată” a ordonatorului principal de credite sau a persoanei delegate cu aceste atribuții, prin care se atestă existența angajamentelor și a sumei datorate, astfel cum rezultă din lista/listele privind persoanele ale căror bonuri fiscale au fost validate, asumată/asumate prin semnare și ștampilare pe fiecare pagină de către persoanele desemnate din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice. Prin excepție, în cazul în care se solicită reinițierea unei plăți ca urmare a returnării acesteia de către beneficiarul sumei sau de banca beneficiarului, nota de lichidare se întocmește pe baza extrasului de cont prin care se confirmă încasarea sumei respective la Trezoreria Operativă Centrală și pe baza adresei direcției generale regionale a finanțelor publice prin care se justifică necesitatea reinițierii plății;

e) formularul „Ordonanțare de plată”, prevăzut în anexa nr. 3 la Normele metodologice.

Potrivit alineatului următor, creditele bugetare neangajate, precum și creditele bugetare angajate și neutilizate până la finele exercițiului bugetar sunt anulate de drept.

Art. 5 OMFP nr. 774/2015

Art. 5 stabilește următoarele:

„(1) Pentru efectuarea plății premiilor aferente Loteriei bonurilor fiscale prevăzute în O.G. nr. 10/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 166/2015, către fiecare câștigător, Ministerul Finanțelor Publice utilizează formularul «Ordin de plată Loteria bonurilor fiscale» prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Ordinele de plată Loteria bonurilor fiscale se întocmesc, cu ajutorul aplicației informatice dezvoltate de către DGTI, în limita creditelor bugetare deschise din bugetul Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, pe baza ordonanțării de plată și a documentelor anexate la aceasta.

(3) Pentru ordinele de plată Loteria bonurilor fiscale se instituie un registru distinct, cu această destinație, numărul de ordine fiind unic, începând cu numărul 1 în ordine crescătoare pentru fiecare exercițiu bugetar.

(4) Ordinul de plată Loteria bonurilor fiscale se editează în două exemplare, din care exemplarul nr. 1 se depune la Trezoreria Operativă Centrală în vederea decontării, iar exemplarul nr. 2 constituie document justificativ pentru înregistrarea operațiunilor în contabilitate, numai împreună cu extrasul de cont”.

Art. 6 OMFP nr. 774/2015

Conform art. 6, elementele din formularul „Ordin de plată Loteria bonurilor fiscale” se completează astfel:

a) în rubrica „NUMĂR” se înscrie numărul ordinului de plată Loteria bonurilor fiscale atribuit de către plătitor;

b) în rubrica „DATA” se înscrie data decontării ordinului de plată Loteria bonurilor fiscale;

c) în rubrica „PLĂTIȚI” se înscrie suma totală de plată reprezentând totalul sumelor din coloana „SUMA” din formular, în cifre; cifrele se aliniază de la dreapta la stânga;

d) în rubrica „LEI, adică” se înscrie, fără pauză între cuvinte, suma în litere;

e) în rubrica „PLĂTITOR” se înscrie „Ministerul Finanțelor Publice”;

f) în rubrica „CIF” se înscrie codul de identificare fiscală al plătitorului – 8609468;

g) în rubrica „ADRESA” se înscrie adresa Ministerului Finanțelor Publice;

h) în rubrica „COD IBAN PLĂTITOR” se înscrie codul IBAN aferent contului de cheltuieli bugetare din care se efectuează plata;

i) în rubrica „CODUL BIC” se înscrie „TREZROBU”;

j) în rubrica „DE LA” se înscrie „Trezoreria Statului”;

k) în rubrica „COD ANGAJAMENT” se înscriu codificările generate de aplicația informatică de control al angajamentelor bugetare după înrolarea în sistemul „Controlul angajamentelor bugetare” aferente plăților pentru care s-a întocmit documentul de plată;

l) în rubrica „INDICATOR ANGAJAMENT” se înscriu codificările generate de aplicația informatică de control al angajamentelor bugetare după înrolarea în sistemul „Controlul angajamentelor bugetare” aferente plăților pentru care s-a întocmit documentul de plată;

m) în coloana „NR. RÂND” se înscrie numărul atribuit rândului în ordine crescătoare, începând de la numărul 1;

n) în coloana „NUME, PRENUME BENEFICIAR” se înscriu numele și prenumele câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale;

o) în coloana „CNP BENEFICIAR” se înscriu codurile numerice personale ale câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale;

p) în coloana „COD IBAN BENEFICIAR” se înscriu codurile IBAN aferente conturilor deschise pe numele câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale;

q) în coloana „BANCĂ BENEFICIAR” se înscriu denumirile instituțiilor destinatare la care sunt deschise conturile câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale;

r) în coloana „CODUL BIC” se înscriu identitățile instituțiilor destinatare prin cod BIC;

s) în coloana „SUMA” se înscriu, în cifre, sumele pe care Ministerul Finanțelor Publice le achită câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale;

ș) în coloana „EXPLICAȚII” se înscrie „Premiu Loteria bonurilor fiscale, extragere din data zz/ll/an” (data la care a fost organizată extragerea aferentă Loteriei bonurilor fiscale).

Art. 7 OMFP nr. 774/2015

Art. 7 la primul alineat prevede faptul că impozitul aferent premiilor acordate la Loteria bonurilor fiscale se reține la sursă, se declară și se plătește de către Ministerul Finanțelor Publice în calitate de plătitor de venit.

De asemenea, la alineatul următor dispuna faptul că în vederea recuperării obligațiilor fiscale restante ale câștigătorilor la Loteria bonurilor fiscale, DGTI transmite organelor fiscale teritoriale lista câștigătorilor identificați pe CNP, precum și conturile lor bancare.

Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata premiilor revendicate în conformitate cu art. 6 alin. (2) din O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale (OMFP nr. 774/2015) was last modified: iulie 13th, 2015 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.