Despre
- M. Of. nr. 343 din 5 mai 2016
- OMFP/OMAI nr. 148/61/2016
- OMAI nr. 1.501/2006
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
OMAI nr. 1.501/2006 (M. Of. nr. 941 din 21 noiembrie 2006; cu modif. ult.) | OMFP/OMAI nr. 148/61/2016 (M. Of. nr. 343 din 5 mai 2016) | – modifică: art. 7 alin. (11) și (12) |
În M. Of. nr. 343 din 5 mai 2016, a fost publicat Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 148/61/2016 pentru modificarea Ordinului ministrului administrației și internelor (OMAI) nr. 1.501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor.
Vom prezenta, în continuare, respectivele modificări.
Art. 7 alin. (11) și (12) din OMAI nr. 1.501/2006 (modificat prin OMFP/OMAI nr. 148/61/2016)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 7 alin. (11) și (12) stabileau faptul că serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent verifică dacă din documentele prevăzute la alin. (1) rezultă că persoana care solicită înmatricularea a realizat achiziția intracomunitară a vehiculului, în sensul titlului VI din Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. În acest caz, serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent verifică pe cale informatică dacă persoana care solicită înmatricularea mijlocului de transport achiziționat din alt stat membru al Uniunii Europene este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, situație în care nu mai este necesară prezentarea altor documente. Verificarea pe cale informatică se realizează în condiții stabilite prin protocol încheiat între Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administrației și Internelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
De asemenea, dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) aceasta trebuie să depună, după caz:
a) formularul «Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi», prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.128/2009 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor «Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport noi» și «Certificat», precum și a procedurii de eliberare a acestora, dacă mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare; sau
b) formularul «Certificat», prevăzut în anexa nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.128/2009, dacă mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit noii reglementări, art. 7 alin. (11) și (12) stabilesc următoarele:
„(11) Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent verifică dacă din documentele prevăzute la alin. (1) rezultă că persoana care solicită înmatricularea a realizat achiziția intracomunitară a vehiculului, în sensul titlului VII din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. În acest caz, serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor competent verifică pe cale informatică dacă persoana care solicită înmatricularea mijlocului de transport achiziționat din alt stat membru al Uniunii Europene este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, situație în care nu mai este necesară prezentarea altor documente. Verificarea pe cale informatică se realizează în condiții stabilite prin protocol încheiat între Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Agenția Națională de Administrare Fiscală din cadrul Ministerului Finanțelor Publice.
(12) Dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1) aceasta trebuie să depună, după caz:
a) formularul «Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport», prevăzut de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor «Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport» și «Certificat», precum și a procedurii de eliberare a acestora; sau
b) formularul «Certificat», prevăzut de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor «Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport» și «Certificat», precum și a procedurii de eliberare a acestora”.