Aprobarea unor formulare tipizate în scopul obținerii informațiilor necesare realizării schimbului automat obligatoriu de informații potrivit art. 291 din Codul de procedură fiscală (OMFP/OMDRAP nr. 94/137/2016)

22 feb. 2016
Vizualizari: 1217

Despre

  • M. Of. nr. 122 din data de 17 februarie 2016
  • OMFP/OMDRAP nr. 94/137/2016
Actul publicat în Monitorul OficialFormularele aprobate
OMFP/OMDRAP nr. 94/137/2016

(M. Of. nr. 122 din data de 17 februarie 2016)

– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice
– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice
– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor fizice
– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor juridice

 

În M. Of. nr. 122 din data de 17 februarie 2016 s-a publicat Ordinul ministrului finanțelor publice și al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice (OMFP/OMDRAP) nr. 94/137/2016 privind aprobarea unor formulare tipizate în scopul obținerii informațiilor necesare realizării schimbului automat obligatoriu de informații potrivit art. 291 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Potrivit art. 1 din respectivul ordin, sunt aprobate următoarele formulare:

– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice

– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice

– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor fizice

– Anexă la Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor juridice

Art. 2, la primul alineat prevede faptul că tipărirea formularelor prevăzute mai sus se face cu respectarea strictă a modelelor aprobate prin respectivul ordin.

În continuare, se dispune faptul că organele fiscale locale, în condiții de autonomie locală și de eficiență economică, pot opta pentru achiziționarea formularelor tipizate ori pot imprima aceste formulare utilizând sistemele informatice proprii.

La ultimul alineat, se stabilește faptul că organele fiscale locale care au pagină de internet proprie vor asigura publicarea formularelor tipizate pe pagina respectivă, astfel încât acestea să poată fi consultate și imprimate de către contribuabili utilizând sisteme informatice proprii.

Art. 3 prevede faptul că organele fiscale locale gestionează informațiile din respectivele formulare, depuse de contribuabili, și le transmit organului fiscal central potrivit prevederilor art. 60 alin. (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Conform art. 4, anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

 Art. 5 stabilește faptul că dispozițiile respectivului ordin vor fi duse la îndeplinire de către primarii municipiilor, ai sectoarelor municipiului București, ai orașelor și ai comunelor.

Alin. 2 al art. 6 prevede faptul că la data intrării în vigoare a respectivului ordin se abrogă Ordinul ministrului finanțelor publice și al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice nr. 872/1.025/2014 privind aprobarea unor formulare tipizate în scopul obținerii informațiilor necesare realizării schimbului automat de informații potrivit art. 10912 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 7 iulie 2014.

Aprobarea unor formulare tipizate în scopul obținerii informațiilor necesare realizării schimbului automat obligatoriu de informații potrivit art. 291 din Codul de procedură fiscală (OMFP/OMDRAP nr. 94/137/2016) was last modified: februarie 19th, 2016 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.