OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne – modificări (OMAI nr. 17/2021)

28 ian. 2021
Vizualizari: 704

Actul modificat

Actul modificatorModificări
Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

(M. Of. nr. 1055 din 31 decembrie 2019)

Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 17/2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

(M. Of. nr. 84 din 27 ianuarie 2021)

– modifică: art. 1, art. 4.

– introduce: art. 1^1;

– abrogă: art. 5 lit. c).

 

În M. Of. nr. 84 din 27 ianuarie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 17/2021 pentru modificarea și completarea OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări și completări OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Vă prezentăm, în continuare, modificările și completările aduse OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

 

Art. 1 din OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI (modificat prin OMAI nr. 17/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, art. 1 prevedea:

„Art. 1

(1) Ministrul afacerilor interne coordonează la nivel strategic întreaga activitate a unităților aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și a unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în cadrul ministerului.

(2) Activitatea curentă a structurilor și unităților aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și a unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în cadrul ministerului este coordonată la nivel operațional de secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general și secretarii generali adjuncți, potrivit celor stabilite de prezentul ordin.”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, art. 1 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 1

Activitatea unităților aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și a unităților, instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/în cadrul Ministerului Afacerilor Interne este coordonată de persoanele stabilite de prezentul ordin”.

 

Art. 1^1 din OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI (introdus prin OMAI nr. 17/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, după art. 1 se introduce un nou articol,  art. 1^1, cu următorul conținut:

„Art. 1^1

Ministrul afacerilor interne coordonează:

a) Corpul de control al ministrului;

b) Direcția audit public intern;

c) Direcția generală management operațional;

d) Direcția informare și relații publice;

e) Unitatea de politici publice;

f) Direcția generală de protecție internă;

g) Direcția generală anticorupție”.

 

Art. 4 din OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI (modificat prin OMAI nr. 17/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, art. 4 prevedea:

„Art. 4

Secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, coordonează:

a) prefectul, cu privire la activitățile operaționale în situații de urgență, potrivit art. I alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare;

b) Inspectoratul General pentru Situații de Urgență;

c) Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne;

d) Direcția generală management urgențe medicale;

e) Direcția medicală”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, art. 4 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 4

Secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, coordonează:

a) prefectul, cu privire la activitățile operaționale în situații de urgență, potrivit art. I alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare;

b) Inspectoratul General pentru Situații de Urgență;

c) Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne;

d) Direcția generală urgențe medicale;

e) Direcția generală pentru protecție civilă;

f) Direcția suport decizional;

g) Direcția medicală”.

 

Art. 5 lit. c) din OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul MAI (abrogat prin OMAI nr. 17/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 5, lit. c) prevedea:

„Secretarul de stat pentru relația cu instituțiile prefectului coordonează:

(…)

c) Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale;”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 5, lit. c) se abrogă.

OMAI nr. 155/2019 privind coordonarea activității și delegarea unor competențe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne – modificări (OMAI nr. 17/2021) was last modified: ianuarie 28th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.