OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum şi la concursurile de încadrare în MAI – modificări (OMAI nr. 23/2021)

15 feb. 2021
4.225 views
Actul modificatActul modificatorModificări

Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne

(M. Of. nr. 595 din 7 iulie 2020)

Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 23/2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne

(M. Of. nr. 145 din 12 februarie 2021)

– modifică: art. 2 lit. d), anexa nr. 1 art. 1, anexa nr. 1 art. 2, anexa nr. 1 art. 4 alin. (2), anexa nr. 1 art. 5, anexa nr. 1 art. 6 alin. (4), anexa nr. 1 art. 7, anexa nr. 1 art. 8 lit. b) pct. (ii), anexele nr. 1-2;

– introduce: anexa nr. 1 art. 6 alin. (4^1)-(4^3), anexa nr. 1 art. 8 lit. d) pct. (viii).

 

În M. Of. nr. 145 din 12 februarie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 23/2021 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne.

Astfel, prin respectivul act normativ se aduc unele modificări și completări Ordinului ministrului afacerilor interne (OMAI) nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne.

Vă prezentăm, în continuare, modificările și completările aduse OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum și la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne.

 

Art. 2 lit. d) din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la art. 2, lit. d) prevedea:

„Se aprobă modelele și conținutul următoarelor formulare:

(…)

d) adeverință medicală privind concluziile examinării medicale efectuate, prevăzută în anexa nr. 5;”.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la art. 2, lit. d) se modifică și va avea următorul conținut:

„Se aprobă modelele și conținutul următoarelor formulare:

(…)

d) adeverință medicală privind concluziile examinării medicale, prevăzută în anexa nr. 5;”.

 

Anexa nr. 1 art. 1 din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1, art. 1 prevedea:

„Art. 1

(1) În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidații prevăzuți la art. 3 din ordin depun la structura de resurse umane a unității de recrutare adeverința eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2 și 3 la ordin.

(2) Medicul de unitate al unității de recrutare analizează datele medicale consemnate în adeverința medicală prevăzută la alin. (1), precum și corespondența dintre antecedentele personale patologice consemnate în cuprinsul acesteia și baremele medicale prevăzute la art. 3.

(3) În cazul constatării unei contradicții între concluziile și datele medicale consemnate de medicul de familie pe adeverința medicală prevăzută la alin. (1), medicul de unitate consemnează, pe verso, rezultatul constatării, prin completarea rubricii corespunzătoare.

(4) În cazul consemnării de către medicul de familie, pe adeverința medicală prevăzută la alin. (1), a unei afecțiuni pentru care, potrivit normelor legale în vigoare, candidații sunt declarați „INAPT“, medicul de unitate consemnează, pe verso, paragraful corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3.

(5) În situația constatării inaptitudinii în condițiile prevăzute la alin. (3) sau (4), procedura de recrutare încetează.

(6) În cazul formulării de către candidat a contestației raportat la alin. (3) și (4), Comisia de soluționare a contestațiilor analizează documentele medicale care au stat la baza stabilirii inaptitudinii și verifică în barem corespondența dintre inaptitudinea medicală și diagnostic și soluționează contestația pe baza acestora, fără examinarea candidatului. Procedura de soluționare a contestației prevăzută la art. 7 și 8 se aplică în mod corespunzător”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, art. 1 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 1

(1) În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidații prevăzuți la art. 3 din ordin depun la structura de resurse umane a unității de recrutare sau, după caz, la structura de resurse umane care asigură gestiunea resurselor umane pentru unitatea de recrutare adeverința eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2 și 3 la ordin.

(2) Structura prevăzută la alin. (1) transmite medicului de unitate al unității de recrutare adeverința prevăzută la alin. (1), în vederea analizării.

(3) Medicul de unitate al unității de recrutare analizează datele medicale consemnate în adeverința medicală prevăzută la alin. (1), precum și corespondența dintre antecedentele personale patologice și/sau afecțiunile consemnate în cuprinsul adeverinței și baremele medicale prevăzute la art. 3.

(4) În situația în care antecedentele personale patologice și/sau afecțiunile consemnate de medicul de familie se încadrează în bolile/afecțiunile medicale care determină expres inaptitudinea medicală prin raportare la baremele medicale prevăzute la art. 3, candidații prevăzuți la art. 3 din ordin sunt declarați «INAPT» de medicul de unitate, care completează, pe verso, paragraful corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3 și consemnează «NU POATE participa la concursul de admitere la o instituție de învățământ care formează personal pentru nevoile M.A.I./concursul de încadrare în M.A.I.». În această situație, procedura de recrutare și selecție încetează.

(5) Adeverința medicală completată potrivit alin. (4), semnată și parafată de medicul de unitate, se transmite prin adresă la structura prevăzută la alin. (1), care o aduce la cunoștința candidatului sub semnătură.

(6) Declararea inaptitudinii potrivit alin. (4) nu se contestă”.

 

Anexa nr. 1 art. 2 din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1, art. 2 prevedea:

„Art. 2

(1) Examinarea medicală a candidaților prevăzuți la art. 3 din ordin se realizează după susținerea probei/probelor de concurs, cu excepția candidaților la instituțiile de învățământ din afara MAI, pentru care examinarea medicală se realizează anterior susținerii acestora.

(2) Examinarea medicală prevăzută la alin. (1) se realizează la nivelul următoarelor unități specializate:

a) centrele medicale județene din rețeaua sanitară a MAI;

b) Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu „Dr. Nicolae Kretzulescu“ al MAI București;

c) Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu al MAI Ploiești;

d) Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu al MAI Oradea;

e) Spitalul de Urgență „Prof. Dr. D. Gerota“ București;

f) Spitalul Clinic „Avram Iancu“ Oradea.

(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în situația în care nu există personal specializat în unitățile prevăzute la alin. (2) lit. b)-f), examinarea medicală poate fi realizată în cadrul rețelelor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, prin ambulatoriile de specialitate, centrele medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu și spitale”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, art. 2 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 2

(1) Examinarea medicală a candidaților prevăzuți la art. 3 din ordin se realizează după susținerea probei/probelor de concurs, cu excepția candidaților la instituțiile de învățământ din afara Ministerului Afacerilor Interne, pentru care examinarea medicală se realizează anterior susținerii acestora.

(2) Examinarea medicală prevăzută la alin. (1) se realizează la nivelul centrelor medicale județene, centrelor medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu și spitalelor din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne.

(3) Examinarea medicală prevăzută la alin. (1) se realizează prin grija centrelor medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, în a căror arie de responsabilitate se află medicii de unitate prevăzuți la art. 1 alin. (3).

(4) Pentru realizarea examinării medicale, unitățile prevăzute la alin. (3) iau măsuri în vederea asigurării personalului specializat necesar.

(5) În situația în care nu se poate asigura personal conform alin. (4), unitățile prevăzute la alin. (3) colaborează, în vederea realizării anumitor examene de specialitate și investigații paraclinice, cu unități specializate din rețeaua sanitară a Ministerului Afacerilor Interne, cu respectarea criteriului proximității teritoriale.

(6) În cazul în care unele examene de specialitate și investigații paraclinice nu pot fi realizate în unitățile specializate prevăzute la alin. (5), unitățile prevăzute la alin. (3) colaborează cu ambulatoriile de specialitate/centrele medicale de diagnostic și tratament ambulatoriu/spitalele din cadrul rețelelor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, cu respectarea criteriului proximității teritoriale.

(7) În situația în care nu există posibilitatea efectuării anumitor investigații paraclinice în condițiile prevăzute la alin. (3)-(6), acestea pot fi realizate prin unități sanitare acreditate și autorizate, potrivit legii.

(8) Directorul Direcției medicale a Ministerului Afacerilor Interne poate emite dispoziții privind organizarea și coordonarea examinării medicale”.

 

Anexa nr. 1 art. 4 alin. (2) din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 4, alin. (2) prevedea:

„(2) Fișa medicală se eliberează pe bază de adresă întocmită de structura de resurse umane a unității de recrutare, în care se precizează scopul pentru care cel în cauză a fost selecționat”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 4, alin. (2) se modifică și va avea următorul conținut:

„(2) Fișa medicală se deschide de către medicul de unitate pe bază de adresă întocmită de structura prevăzută la art. 1 alin. (1), în care se precizează scopul pentru care cel în cauză a fost selecționat”.

 

Anexa nr. 1 art. 5 din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1, art. 5 prevedea:

„Art. 5

(1) În vederea examinării medicale, candidații sunt obligați să prezinte medicului de unitate o copie a adeverinței eliberate de medicul de familie, depusă în dosarul de recrutare.

(2) Examinarea medicală cuprinde date anamnestice, examene clinice pe aparate și sisteme morfofuncționale, investigații de laborator și paraclinice, completându-se integral toate rubricile prevăzute în fișa medicală.

(3) Fișa medicală se completează în prima parte de către medicul de unitate, iar partea a doua cuprinde rezultatele examinărilor medicale efectuate în unitățile specializate prevăzute la art. 2 alin. (2).

(4) Rezultatul fiecărui examen medical efectuat se concluzionează prin exprimarea aptitudinii pe specialitatea respectivă, raportată la baremele medicale în vigoare, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.

(5) În situația observării directe, în cursul examinării medicale, a existenței la candidați a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, sau a altor criterii specifice pe linie de resurse umane prevăzute de actele normative în vigoare, medicul de unitate le consemnează în fișa medicală, care se transmite ulterior, cu adresă de înaintare, unității de recrutare.

(6) Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare/ selecție a candidaților în situația prevăzută la alin. (5) se stabilesc de către structurile de resurse umane care au solicitat examinarea medicală, prin raportare la condițiile legale și criteriile specifice de recrutare și selecție, prevăzute de actele normative în vigoare.

(7) În cazul unor suspiciuni fundamentate de afecțiuni prevăzute în baremele medicale, pentru precizarea diagnosticului, se pot solicita orice probe de laborator, examene de specialitate clinice sau paraclinice necesare. În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea medicală, acesta va fi declarat«INAPT»”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1, art. 5 se modifică și va avea următorul conținut:

„Art. 5

(1) În vederea examinării medicale, candidații sunt obligați să prezinte medicului de unitate o copie a adeverinței eliberate de medicul de familie, depusă în dosarul de recrutare.

(2) Examinarea medicală cuprinde date anamnestice, examene clinice pe aparate și sisteme morfofuncționale și investigații paraclinice, completându-se integral toate secțiunile fișei medicale, în ordinea prevăzută în cuprinsul acesteia.

(3) Rezultatul fiecărui examen medical efectuat se concluzionează prin exprimarea aptitudinii pe specialitatea respectivă, raportată la baremele medicale în vigoare, și se certifică prin semnătura și parafa medicului examinator.

(4) În situația observării directe, în cursul examinării medicale, a existenței la candidați a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, sau a altor criterii specifice pe linie de resurse umane prevăzute de actele normative în vigoare, medicul de unitate le consemnează în fișa medicală, care se transmite ulterior, cu adresă de înaintare, unității de recrutare.

(5) Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare și selecție a candidaților în situația prevăzută la alin. (4) se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 1 alin. (1) care au solicitat examinarea medicală, prin raportare la condițiile legale și criteriile specifice de recrutare și selecție, prevăzute de actele normative în vigoare.

(6) În cazul unor suspiciuni fundamentate de afecțiuni prevăzute în baremele medicale, pentru precizarea diagnosticului, se pot solicita orice examene de specialitate clinice sau investigații paraclinice necesare. În cazul în care candidatul nu este de acord cu efectuarea examinărilor ori investigațiilor suplimentare menționate, neputându-se concluziona aptitudinea medicală, acesta va fi declarat «INAPT».

(7) Declararea inaptitudinii potrivit alin. (6) nu se contestă”.

 

Anexa nr. 1 art. 6 alin. (4) din OMAI nr. 105/2020 (modificat prin OMAI nr. 23/2021)

 

Vechea reglementare

 

În vechea reglementare, la anexa nr. 1 art. 6, alin. (4) prevedea:

„(4) După încheierea fișei medicale, medicul de unitate care a completat și semnat fișa medicală eliberează adeverința privind concluziile examinării medicale efectuate, pe care o aduce la cunoștință sub semnătură candidatului, conform solicitării și scopului precizate în adresa transmisă de structura de resurse umane a unității organizatoare a concursului, pe care o înmânează candidatului, în vederea depunerii acesteia la dosarul de recrutare. Modelul adeverinței este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin”.

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 6, alin. (4) se modifică și va avea următorul conținut:

„(4) După încheierea fișei medicale, medicul de unitate eliberează adeverința privind concluziile examinării medicale, pe care o aduce la cunoștință, sub semnătură, și o înmânează candidatului, conform solicitării și scopului precizate în adresa transmisă de structura prevăzută la art. 1 alin. (1), în vederea depunerii acesteia la dosarul de recrutare. Modelul adeverinței este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin”.

 

Anexa nr. 1 art. 6 alin. (4^1)-(4^3) din OMAI nr. 105/2020 (introdus prin OMAI nr. 23/2021)

 

Noua reglementare

 

Potrivit noii reglementări, la anexa nr. 1 art. 6, după alin. (4) se introduc trei noi alineate, alin. (4^1)-(4^3), cu următorul conținut:

„(4^1) La cererea candidatului, medicul de unitate care eliberează adeverința privind concluziile examinării medicale îi înmânează acestuia fișa medicală, în copie conformă cu originalul.

(4^2) În situația în care candidatul nu se prezintă cu fișa medicală la medicul de unitate în vederea consemnării concluziei potrivit alin. (2), nu se eliberează adeverința prevăzută în anexa nr. 5 la ordin.

(4^3) Procedura de recrutare și selecție încetează în situația în care adeverința nu este depusă de candidat în condițiile alin. (4), până la expirarea perioadei aferente procedurii”.

OMAI nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI – modificări (OMAI nr. 23/2021) was last modified: martie 5th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.