O.G. nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative. Prezentare generală
Actul normativ | Sumar |
O.G. nr. 2/2018 (M. Of. nr. 728 din 23 august 2018) | Cap. I („Obiect, domeniu de aplicare, definiții”) Cap. II („Obligațiile de informare și conținutul contractului privind pachetul de servicii de călătorie”) Cap. III („Modificarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului”) Cap. IV („Executarea pachetului”) Cap. V („Protecția în caz de insolvență”) Cap. VI („Alte dispoziții”) Cap. VII („Dispoziții tranzitorii și finale”) |
În M. Of. nr. 728 din 23 august 2018, s-a publicat O.G. nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative.
O.G. nr. 2/2018 are următoarea structură:
Cap. I („Obiect, domeniu de aplicare, definiții”);
Cap. II („Obligațiile de informare și conținutul contractului privind pachetul de servicii de călătorie”);
Cap. III („Modificarea contractului privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului”);
Cap. IV („Executarea pachetului”);
Cap. V („Protecția în caz de insolvență”);
Cap. VI („Alte dispoziții”);
Cap. VII („Dispoziții tranzitorii și finale”).
Respectiva ordonanță stabilește cadrul legal cu privire la contractele ce au ca obiect pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, încheiate între călători și comercianți în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor și a bunei funcționări a pieței.
O.G. nr. 2/2018 se aplică pachetelor oferite spre vânzare sau vândute călătorilor de către comercianți și serviciilor de călătorie asociate facilitate călătorilor de către comercianți.
În schimb, O.G. nr. 2/2018 nu se aplică:
a) pachetelor și serviciilor de călătorie asociate care durează mai puțin de 24 de ore, cu excepția situației în care acestea includ cazare peste noapte;
b) pachetelor oferite și serviciilor de călătorie asociate facilitate ocazional și pe o bază nonprofit și numai unui grup restrâns de călători;
c) pachetelor și serviciilor de călătorie asociate achiziționate în temeiul unui acord general pentru organizarea unei călătorii de afaceri, încheiat între un comerciant și o altă persoană fizică sau juridică ce acționează din motive legate de activitatea sa comercială, afacerea, meseria sau profesia sa.
De asemenea, art. 29 din O.G. nr. 2/2018 prevede modificarea art. 3 alin. (3) lit. g) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (M. Of. nr. 427 din 11 iunie 2014; cu modif. ult.), aprobată cu modificări prin Legea nr. 157/2015.
Potrivit art. 30 din respectiva ordonanță, la data intrării în vigoare a respectivei ordonanțe se abrogă:
a) O.G. nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice (rep. M. nr. 448 din 16 iunie 2008; cu modif. ult.);
b) art. I, IV, V și X din cadrul Titlului II, din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor (M. Of. nr. 899 din 28 decembrie 2007; cu modif. ult).
O.G. nr. 2/2018 intră în vigoare la 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial.