Obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 11/2019)

20 mai 2019
Vizualizari: 522

Actul modificat

Actul modificator

Sumar

Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 3 și 3 bis din 5 ianuarie 2016; cu modif. ult.)

   

 

Norma Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 11/2019 pentru modificarea și completarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat

(M. Of. nr. 384 din 16 mai 2019)

modifică: art. 14

introduce: 12 alin. (3^1), art. 12 alin. (5)

 

În M. Of. nr. 384 din 16 mai 2019, s-a publicat Norma ASF nr. 11/2019 pentru modificarea și completarea Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat (M. Of. nr. 3 și 3 bis din 5 ianuarie 2016; cu modif. ult.).

 

Vă prezentăm, în continuare, modificările, dar și completările aduse Normei ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat.

 

Art. 12 alin. (3^1) din Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat (introdus prin Norma ASF nr. 11/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 12, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul conținut:

„(3^1) Semestrial, raportul privind situația salariaților se transmite ASF, conform anexei nr. 19”.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

Art. 12 alin. (5) din Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat (introdus prin Norma ASF nr. 11/2019)

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, la art. 12, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul conținut:

„(5) Raportul semestrial prevăzut la alin. (3^1) se transmite ASF, în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare semestrului pentru care se face raportarea”.

 

Art. 14 din Norma ASF nr. 24/2015 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat (modificat prin Norma ASF nr. 11/2019)

 

Vechea reglementare

În vechea reglementare, art. 14 prevedea:

Art. 14

(1) Lunar, administratorul întocmește, pentru activitatea fondului de pensii administrat privat, următoarele rapoarte:

a) soldurile conturilor individuale ale participanților, conform anexei nr. 1A;

b) situația transferurilor de tip «IN», conform anexei nr. 1B;

c) situația transferurilor de tip «OUT» și utilizarea activului personal al participanților, conform anexei nr. 1C;

d) structura numărului de participanți, conform anexei nr. 1D;

e) situația contului colector al fondului de pensii, conform anexei nr. 1E;

f) balanța contabilă de verificare analitică, conform anexei nr. 8;

g) situația tranzacțiilor OTC, conform anexei nr. 18.

(2) Rapoartele lunare prevăzute la alin. (1) lit. d) și g) se transmit ASF în două zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea.

(3) Rapoartele lunare prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c) și e) se transmit ASF în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea.

(4) Raportul lunar prevăzut la alin. (1) lit. f) se transmite ASF până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea”.

 

Noua reglementare

Potrivit noii reglementări, art. 14 se modifică  și va avea următorul conținut:

„Art. 14

(1) Lunar, administratorul întocmește, pentru activitatea fondului de pensii administrat privat, următoarele rapoarte:

a) soldurile conturilor individuale ale participanților, conform anexei nr. 1A;

b) situația transferurilor de tip «IN», conform anexei nr. 1B;

c) situația transferurilor de tip «OUT» și utilizarea activului personal al participanților, conform anexei nr. 1C;

d) structura numărului de participanți, conform anexei nr. 1D;

e) situația contului colector al fondului de pensii, conform anexei nr. 1E;

f) raport privind plățile eșalonate, conform anexei nr. 1F;

g) balanța contabilă de verificare analitică, conform anexei nr. 8;

h) situația tranzacțiilor OTC, conform anexei nr. 18.

(2) Rapoartele lunare prevăzute la alin. (1) lit. d) și h) se transmit ASF în două zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea.

(3) Rapoartele lunare prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c), e) și f) se transmit ASF în termen de 7 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea.

(4) Raportul lunar prevăzut la alin. (1) lit. g) se transmite ASF până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea”.

Obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor administrate privat – modificări (Norma ASF nr. 11/2019) was last modified: mai 20th, 2019 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.