Normele metodologice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din O.U.G. nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor (OMAI nr. 166/2021)

3 nov. 2021
Vizualizari: 209
Actul publicat în Monitorul OficialSumar
 

Ordinul ministrului Afacerilor Interne (OMAI) nr. 166/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condițiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din O.U.G. nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2

 

(M. Of. nr. 1049 din 2 noiembrie 2021)

 

Se aprobă normele metodologice privind condițiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din O.U.G. nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2

În M. Of. nr. 1049 din 2 noiembrie 2021 s-a publicat Ordinul ministrului Afacerilor Interne (OMAI) nr. 166/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condițiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din O.U.G. nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.

Vă prezentăm, în cele ce urmează, prevederile importante din respectivul Ordin.

Art. 1

(1) În situațiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, personalul îndreptățit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de majorarea acordată suplimentar drepturilor salariale cuvenite, atunci când angajatorul nu a aprobat cererea prealabilă de acordare a zilelor libere sau, după caz, atunci când se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și optează pentru acordarea majorării.

(2) Personalul îndreptățit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de o singură majorare, indiferent de numărul copiilor înscriși în cadrul unei unități de învățământ sau de educație timpurie antepreșcolară.

(3) Majorarea prevăzută la alin. (1) nu se acordă:

a) în cazul în care celălalt părinte beneficiază de zile libere în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 110/2021 și/sau desfășoară activități prin telemuncă sau muncă la domiciliu;

b) în cazul în care unul dintre părinți se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021;

c) în cazul vacanțelor acordate pe timpul anului școlar, potrivit legii;

d) în perioada în care persoana îndreptățită a desfășurat activități prin telemuncă sau muncă la domiciliu.

Art. 2

(1) În vederea acordării majorării salariale, personalul îndreptățit se nominalizează prin ordin/dispoziție de personal întocmit(ă) potrivit competențelor de gestiune a resurselor umane.

(2) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) cuprinde, pe lângă nominalizarea personalului îndreptățit, numele și prenumele copiilor acestuia, precum și data la care copiii împlinesc/au împlinit vârsta de 12 ani sau, după caz, împlinesc vârsta de 18 ani pentru cei aflați în situația prevăzută la art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021, respectiv 26 de ani pentru cei cu dizabilități.

(3) Actul administrativ prevăzut la alin. (1) se completează, ori de câte ori este necesar, cu personalul care devine ulterior îndreptățit la acordarea majorării salariale.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 3

(1) Personalul nominalizat în actul administrativ prevăzut la art. 2 înaintează până cel târziu la data de 3 a lunii curente pentru luna anterioară, spre aprobare, șefului (comandantului) unității în care este încadrat cererea de acordare a majorării salariale prevăzută în anexa nr. 1, însoțită de următoarele documente:

a) actul de identitate al solicitantului, în copie;

b) certificatul/certificatele de naștere al/ale copilului/copiilor, în copie;

c) după caz, certificatul de încadrare în grad de handicap a copilului ori adultului în vârstă de până la 26 de ani, în copie;

d) după caz, adeverința eliberată de medicul de familie/medicul specialist, pentru situațiile prevăzute la art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021, în copie;

e) declarație pe propria răspundere a solicitantului, care cuprinde și angajamentul de a restitui sumele încasate cu titlu necuvenit, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2;

f) după caz, declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3;

g) după caz, cererea de acordare de zile libere în baza art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021, care nu a fost aprobată de conducerea unității;

h) după caz, decizia conducerii unității/instituției de învățământ prin care a fost stabilită limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența fizică a copiilor în unitatea de învățământ ca urmare a apariției cazurilor de îmbolnăvire în unitatea de învățământ, în copie.

(2) Pentru efectuarea plății majorării salariale, cererea aprobată, împreună cu toate documentele prevăzute la alin. (1), se transmite de către secretariatul unității către structura financiară care asigură plata, până la data de 7 a lunii curente.

(3) În cazul personalului împuternicit/detașat în alte unități/structuri ale ministerului, aprobarea acordării majorării se realizează la nivelul unității/structurii la care personalul este împuternicit/detașat, iar plata acesteia se efectuează de către structura financiară care îi asigură plata drepturilor salariale pe perioada de împuternicire/detașare.

Art. 4

Personalul prevăzut la art. 3 alin. (1) are obligația de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza acordării majorării salariale.

Art. 5

Pentru verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 110/2021, șeful/conducătorul unității din care face parte personalul îndreptățit poate dispune structurii de resurse umane efectuarea de verificări, solicitând, raportat la persoanele pentru care a fost alocată majorarea, listele nominale cu copiii, respectiv cu persoanele evidențiate pe unități de educație timpurie antepreșcolară, de învățământ sau servicii de zi instituțiilor publice în a căror coordonare sau subordine se află unitățile de învățământ sau serviciile de zi.

Art. 6

Nerespectarea măsurilor/regulilor stabilite prin prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă sau penală, după caz.

(Copyright foto: freepik)

Normele metodologice privind condițiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din O.U.G. nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinților (OMAI nr. 166/2021) was last modified: noiembrie 4th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.