Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior – modificări (H.G. nr. 240/2024)

28 mart. 2024
Vizualizari: 88

Actul modificat

Actul modificatorSumar
H.G. nr. 473/2014 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior

(M. Of. nr. 449 din 19 iunie 2014)

H.G. nr. 240/2024 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior, aprobate prin H.G.  nr. 473/2014

(M. Of. nr. 264 din 27 martie 2024)

 

– modifică: art. 14, art. 16, art. 19, art. 20, art. 21 alin. (2), titlul capitolului IV, art. 25, art. 27, art. 28 alin. (2), anexa nr. 1, anexa nr. 2, anexa nr. 3;

– introduce: art. 21 alin. (3);

– abrogă: art. 15, art. 26.

În M. Of. nr. 264 din 27 martie 2024 s-a publicat H.G. nr. 240/2024 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior, aprobate prin H.G.  nr. 473/2014. 

Redăm, în cele ce urmează, modificările aduse respectivei norme.

Art. 14

Vechea reglementare

(1) În vederea evaluării stagiarului, comisia de evaluare întocmește, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) din lege, referatul de evaluare.

(2) Modelul referatului de evaluare menționat la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 2”.

Noua reglementare

Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) În vederea evaluării stagiarului, mentorul întocmește, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) din lege, referatul de evaluare.

(2) Modelul referatului de evaluare menționat la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 2”.

 

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Art 15

Vechea reglementare

„(1) În vederea evaluării, stagiarul întocmește, în conformitate cu prevederile art. 11 din lege, raportul de stagiu, pe care îl înaintează conducătorului compartimentului în care își desfășoară activitatea

(2) Modelul raportului de stagiu menționat la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 3”.

Noua reglementare

Articolul 15 se abrogă.

 

Art. 16

Vechea reglementare

„Evaluarea activității stagiarului se face cu 5 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de stagiu de către comisia de evaluare, denumită în continuare comisie, în condițiile legii”.

Noua reglementare

Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Conducătorul compartimentului în care își desfășoară activitatea stagiarul realizează evaluarea activității stagiarului în condițiile art. 12 din lege, cu 5 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de stagiu.

(2) Referatul de evaluare întocmit de mentor, prevăzut la art. 14, se aprobă de conducătorul compartimentului în care își desfășoară activitatea stagiarul”.

 

Art. 17

Vechea reglementare

„Pentru completarea referatului de evaluare prevăzut la art. 8 alin. (1) din lege, comisia:

a) analizează raportul de stagiu întocmit de stagiar și, după caz, raportul întocmit de mentor în situația prevăzută la art. 9 alin. (1) din lege;

b) notează criteriile de evaluare a activității stagiarului stabilite de angajator potrivit art. 9;

c) stabilește calificativul de evaluare;

d) hotărăște dacă stagiarul a promovat sau nu evaluarea;

e) face propuneri cu privire la eliberarea certificatului/adeverinței de finalizare a stagiului”.

Noua reglementare

Articolul 17 se abrogă.

 

Art. 19

Vechea reglementare

„(1) Referatul de evaluare se întocmește în 3 exemplare, după cum urmează:

a) un exemplar pentru comisie;

b) un exemplar pentru stagiar;

c) un exemplar pentru reprezentantul legal al angajatorului.

(2) La data completării referatului prevăzut la alin. (1), secretarul comisiei de evaluare înmânează un exemplar reprezentantului legal al angajatorului și un exemplar stagiarului”.

Noua reglementare

Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Referatul de evaluare, aprobat de conducătorul compartimentului în care își desfășoară activitatea stagiarul, se întocmește în 2 exemplare, după cum urmează:

a) un exemplar pentru stagiar;

b) un exemplar pentru reprezentantul legal al angajatorului”.

 

Art. 20

Vechea reglementare

„La propunerea comisiei de evaluare sau, după caz, a comisiei de soluționare a contestațiilor, angajatorul eliberează beneficiarului stagiului un certificat sau, după caz, o adeverință de finalizare a stagiului”.

Noua reglementare

Articolul 20 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Pe baza referatului de evaluare întocmit de mentor și aprobat de conducătorul compartimentului în care stagiarul își desfășoară activitatea sau, după caz, de comisia de soluționare a contestațiilor, angajatorul eliberează acestuia un certificat sau, după caz, o adeverință de finalizare a stagiului”.

 

Art. 21 alin. (2)

Vechea reglementare

„(2) În situația prevăzută la alin. (1), secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor aplică în mod corespunzător prevederile art. 19”.

Noua reglementare

La articolul 21, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Procedura de evaluare realizată de comisia de contestații se finalizează prin completarea referatului de evaluare al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3”.

 

Art. 21 alin. (3)

Noua reglementare

La articolul 21, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:

„(3) La data completării referatului prevăzut la alin. (2), secretarul comisiei de contestații înmânează un exemplar reprezentantului legal al angajatorului și un exemplar stagiarului”.

 

Titlul cap. IV

Vechea reglementare

„Capitolul IV Constituirea comisiei de evaluare/de soluționare a contestațiilor”.

Noua reglementare

Titlul capitolului IV se modifică și va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL IV: Constituirea comisiei de soluționare a contestațiilor”.

 

Art. 25

Vechea reglementare

„(1) Comisia de evaluare/de soluționare a contestațiilor se constituie prin decizie a angajatorului, cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înaintea desfășurării evaluării.

(2) Comisia de evaluare, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor este compusă din 3 membri și are un secretar, numiți prin actul prevăzut la alin. (1).

(3) Secretarul comisiei de evaluare, respectiv secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor poate fi ales sau numit dintre salariații angajatorului din cadrul compartimentului de resurse umane sau de către salariații cu atribuții în acest domeniu, prevăzute în fișa postului.

(4) În situația în care angajatorul și-a externalizat activitatea de resurse umane, secretarul comisiei de evaluare, respectiv secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor poate fi ales sau numit dintre oricare salariați ai respectivului angajator”.

Noua reglementare

Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Comisia de soluționare a contestațiilor se constituie prin decizie a angajatorului, cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înaintea desfășurării evaluării.

(2) Comisia de soluționare a contestațiilor este compusă din 3 membri și are un secretar, numiți prin actul prevăzut la alin. (1).

(3) Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor poate fi ales sau numit dintre salariații angajatorului din cadrul compartimentului de resurse umane sau dintre salariații cu atribuții în acest domeniu, prevăzute în fișa postului.

(4) În situația în care angajatorul și-a externalizat activitatea de resurse umane, secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor poate fi ales sau numit dintre oricare salariați ai respectivului angajator”.

 

Art. 26

Vechea reglementare

„Comisia de evaluare este compusă din 3 membri, după cum urmează:

a) conducătorul compartimentului în care stagiarul efectuează perioada de stagiu – președinte;

b) mentorul – membru;

c) un reprezentant al sindicatului sau, după caz, un reprezentant al salariaților, dacă angajații nu sunt organizați în sindicat – membru”.

Noua reglementare

Articolul 26 se abrogă.

 

Art. 27

Vechea reglementare

„Comisia de soluționare a contestațiilor este compusă din 3 membri, după cum urmează:

a) conducătorul unui compartiment al angajatorului, altul decât cel prevăzut la art. 26 lit. a) – președinte;

b) un reprezentant din cadrul compartimentului în care stagiarul efectuează stagiul – membru;

c) un reprezentant al sindicatului, altul decât cel prevăzut la art. 26 lit. c) sau, după caz, un reprezentant al salariaților, altul decât cel prevăzut la art. 26 lit. c), dacă angajații nu sunt organizați în sindicat – membru”.

Noua reglementare

Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Comisia de soluționare a contestațiilor este compusă din următoarele persoane:

a) conducătorul unui compartiment al angajatorului, altul decât conducătorul compartimentului în care stagiarul efectuează perioada de stagiu – președinte;

b) un reprezentant din cadrul compartimentului în care stagiarul efectuează stagiul – membru;

c) un reprezentant al sindicatului sau, după caz, un reprezentant al salariaților, dacă angajații nu sunt organizați în sindicat – membru”.

 

Art. 28 alin. (2)

Vechea reglementare

„(2) Condițiile prevăzute la alin. (1) trebuie să le îndeplinească și persoana prevăzută la art. 26 lit. c)”.

Noua reglementare

La articolul 28, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Condițiile prevăzute la alin. (1) trebuie îndeplinite și de persoana prevăzută la art. 27 lit. c)”.

 

Anexa nr. 1

Noua reglementare

Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care cuprinde Modelul-cadru al contractului de stagiu.

 

Anexa nr. 2

Noua reglementare

Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, care cuprinde Modelul referatului de evaluare care se întocmește de mentor.

 

Anexa nr. 3

Noua reglementare

Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre, care cuprinde Modelul referatului de evaluare care se întocmește de comisia de soluționare a contestațiilor.

 

În tot cuprinsul actului normativ sintagma „Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice” se înlocuiește cu sintagma „Ministerul Muncii și Solidarității Sociale”, iar sintagma „ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice” se înlocuiește cu sintagma „ministrului muncii și solidarității sociale”.

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior – modificări (H.G. nr. 240/2024) was last modified: martie 28th, 2024 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.