Neconstituționalitate parțială (comunicat CCR): Art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011

8 iun. 2022
Vizualizari: 438
Decizia CCRActul normativSumar
 

D.C.C. pronunțată în ședința din 8 iunie 2022

Art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011Neconstituționalitate 

 

În ședința din 8 iunie 2022, Curtea Constituțională s-a reunit, în cadrul controlului legilor posterior promulgării, pentru a dezbate excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011.

Obiectul excepției de neconstituționalitate

Art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011

„(1) În cazul nerespectării standardelor de calitate sau de etică profesională, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pe baza unor rapoarte externe de evaluare, întocmite, după caz, de CNATDCU, de CNCS, de Consiliul de etică și management universitar sau de Consiliul Național de Etică a Cercetării Științifice, Dezvoltării Tehnologice și Inovării, poate lua următoarele măsuri, alternativ sau simultan:

(…)

b) retragerea titlului de doctor”

D.C.C. pronunțată în ședința din 8 iunie 2022

 

În ședința din 8 iunie 2022, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011 sunt constituționale în măsura în care se referă la retragerea titlului de doctor care nu a intrat în circuitul civil și nu a produs efecte juridice.

 

Sursa informației

Neconstituționalitate parțială (comunicat CCR): Art. 170 alin. (1) lit. b) din Legea educației naționale nr. 1/2011 was last modified: iunie 8th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.