Neconstituționalitate – D.C.C. nr. 355/2020 (M. Of. nr. 1084/16.11.2020): Sintagma „după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002
Decizia CCR | Actul normativ | Sumar |
D.C.C. nr. 355/2020 (M. Of. nr. 1084 din 16 noiembrie 2020) | Sintagma „după obținerea cetățeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002 | Neconstituționalitate |
În M. Of. nr. 1084 din 16 noiembrie 2020 a fost publicată Decizia Curții Constituționale nr. 355/2020 prin care a fost admisă excepția de neconstituționalitate a sintagmei „după obținerea cetățeniei române de către persoanele respective”, cuprinsă în art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002 pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru accelerarea aplicării acesteia și a O.U.G. nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 501/2002.
Astfel, Curtea a stabilit că respectivele dispoziții sunt neconstituționale.
Obiectul excepției de neconstituționalitate
Sintagma „după obținerea cetățeniei române de către persoanele respective” din art. II alin. (4) din titlul II al O.U.G. nr. 184/2002
Prin Decizia nr. 355/2020, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate ridicată de D.J. și H.J. în Dosarul nr. 17.478/325/2016 al Tribunalului Timiș – Secția I civilă și a constatat că sintagma „după obținerea cetățeniei române de către persoanele respective” din cuprinsul art. II alin. (4) din titlul II al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 184/2002 pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru accelerarea aplicării acesteia și a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 501/2002, este neconstituțională, în măsura în care se aplică cetățenilor străini și apatrizilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de art. 44 alin. (2) fraza a doua din Constituție.