Neconstituționalitate (Comunicat): Legea pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică
Decizia Curții Constituționale | Actul normativ | Sumar |
D.C.C. pronunțată în ședința din 29 mai 2019 | Legea pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău, în domeniul public al județului Bacău, obiecție formulată de Președintele României | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 29 mai 2019, Curtea Constituțională s-a reunit pentru a dezbate mai multe obiecții de neconstituționalitate, printre care și obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău, în domeniul public al județului Bacău, obiecție formulată de Președintele României.
Obiectul sesizării de neconstituționalitate
Legea pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău, în domeniul public al județului Bacău, obiecție formulată de Președintele României
Prin Decizia pronunțată în ședința din 29 mai 2019, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică și pentru trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Instituției Prefectului – Județul Bacău, în domeniul public al județului Bacău este neconstituțională.
Curtea a reținut, în esență, în raport de criticile formulate de autorul sesizării, că legea ce face obiectul controlului de constituționalitate a fost adoptată cu încălcarea art. 1 alin. (4) referitor la principiul separației și echilibrului puterilor și alin.(5) sub aspectul condițiilor de calitate ale legii, art.61 alin.(1) referitor la rolul Parlamentului, art. 136 alin.(4) referitor la inalienabilitatea bunurilor proprietate publică și art. 147 alin. (4) referitor la caracterul general obligatoriu al deciziilor Curții Constituționale.