Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 3 iunie 2020
Decizia CCR | Actul normativ | Articol | Sumar |
DCC pronunțate în ședința din 3 iunie 2020 | Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului și a O.U.G. nr. 66/2019
Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare
Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilorlegislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996
Legea privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale
Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 44/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale cuprinse în perioada 2016-2020, unele măsuri pentru organizarea alegerilor locale din anul 2020, precum și modificarea O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ | în ansamblul său
art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16]
în ansamblul său
în ansamblul său
în ansamblul lor | Neconstituționalitate |
Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 3 iunie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:
– Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului și a O.U.G. nr. 66/2019;
– Dispozițiile art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare;
– Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilorlegislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996;
– Legea privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale;
– Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 44/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale cuprinse în perioada 2016-2020, unele măsuri pentru organizarea alegerilor locale din anul 2020, precum și modificarea O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
În ședința din 3 iunie 2020, Curtea Constituțională:
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că atât Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului, cât și O.U.G. nr. 66/2019 sunt neconstituționale, în ansamblul lor;
– cu unanimitate, a admis obiecția de neconstituționalitate și constatat că dispozițiile art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare sunt neconstituționale;
– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, este neconstituțională, în ansamblul său;
– cu unanimitate, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile Legii privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale sunt neconstituționale;
– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că atât O.U.G. nr. 44/2020, cât și legea de aprobare a acesteia sunt neconstituționale, fiind contrare art.1 alin. (4) și (5), art. 61 alin. (1) și art. 115 alin. (6) din Constituție, după caz.
Cu privire la obiecțiile de neconstituționalitate a Legii pentru aprobarea O.U.G. nr. 79/2019 privind unele măsuri în domeniul educației și pentru prorogarea unor termene, Curtea Constituțională a dispus, văzând obiectul cauzelor, conexarea acestora și a decis amânarea pronunțării pentru data de 24 iunie 2020, iar dezbaterea obiecției de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii privind societățile comerciale nr. 31/1990 a fost amânată pentru data de 17 iunie 2020.