Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 3 iunie 2020

4 iun. 2020
Vizualizari: 734
Decizia CCRActul normativArticolSumar
DCC pronunțate în ședința din 3 iunie 2020Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului și a O.U.G. nr. 66/2019

 

Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare

 

Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilorlegislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996

 

Legea privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale

 

Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 44/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale cuprinse în perioada 2016-2020, unele măsuri pentru organizarea alegerilor locale din anul 2020, precum și modificarea O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ

în ansamblul său

 

 

 

 

 

 

art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16]

 

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

în ansamblul său

 

 

 

 

 

în ansamblul său

 

 

 

 

 

 

 

în ansamblul lor

Neconstituționalitate

 

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), la data de 3 iunie 2020, Curtea Constituțională, în cadrul controlului anterior promulgării, a luat în dezbatere următoarele obiecții de neconstituționalitate:

Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului și a O.U.G. nr. 66/2019;

Dispozițiile art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare;

Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilorlegislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996;

Legea privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale;

Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 44/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale cuprinse în perioada 2016-2020, unele măsuri pentru organizarea alegerilor locale din anul 2020, precum și modificarea O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

 

DCC pronunțate în ședința din 3 iunie 2020

 

În ședința din 3 iunie 2020, Curtea Constituțională:

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că atât Legea privind aprobarea O.U.G. nr. 66/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 117/2017 privind înființarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului, cât și O.U.G. nr. 66/2019 sunt neconstituționale, în ansamblul lor;

– cu unanimitate, a admis obiecția de neconstituționalitate și constatat că dispozițiile art. I pct. 3 [cu referire la art. 2 alin. (4)], pct. 4 [cu referire la art. 4 alin. (3)], pct. 10 [cu referire la art. 16] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 297/2018 privind Registrul Național de Publicitate Mobiliară și pentru abrogarea O.G. nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizareaoperatorilor și efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare sunt neconstituționale;

– cu unanimitate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru aprobarea O.U.G. nr. 39/2017 privind acțiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, este neconstituțională, în ansamblul său;

– cu unanimitate, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile Legii privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale sunt neconstituționale;

– cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate și a constatat că atât O.U.G. nr. 44/2020, cât și legea de aprobare a acesteia sunt neconstituționale, fiind contrare art.1 alin. (4) și (5), art. 61 alin. (1) și art. 115 alin. (6) din Constituție, după caz.

Cu privire la obiecțiile de neconstituționalitate a Legii pentru aprobarea O.U.G. nr. 79/2019 privind unele măsuri în domeniul educației și pentru prorogarea unor termene, Curtea Constituțională a dispus, văzând obiectul cauzelor, conexarea acestora și a decis amânarea pronunțării pentru data de 24 iunie 2020, iar dezbaterea obiecției de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii privind societățile comerciale nr. 31/1990 a fost amânată pentru data de 17 iunie 2020.

Sursa informației

Neconstituționalitate (comunicat CCR): obiecții de neconstituționalitate admise – 3 iunie 2020 was last modified: iunie 4th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.