Neconstituționalitate (Comunicat CCR): O.U.G. nr. 62/2019 (privind O.U.G. nr. 34/2008 – Sistemul național unic pentru apeluri de urgență și O.U.G. nr. 111/2011 – comunicațiile electronice)

18 feb. 2020
Vizualizari: 998
Decizia CCRActul normativSumar
D.C.C. pronunțată în ședința din 18 februarie 2020

O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice

Neconstituționalitate

Potrivit site-ului oficial (www.ccr.ro), marți, 18 februarie 2020, Plenul Curții Constituționale a României s-a pronunțat asupra excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, excepție ridicată direct de Avocatul Poporului.

Obiectul sesizării de neconstituționalitate

O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice

 

D.C.C. pronunțată în ședința din 18 februarie 2020

În ședința din 18 februarie 2020, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că O.U.G. nr. 62/2019 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și pentru completarea O.U.G. nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice este neconstituțională, în ansamblul său.

Curtea a reținut că Guvernul nu a motivat în cuprinsul actului normativ criticat situația extraordinară a cărei reglementare nu putea fi amânată și nici urgența reglementării, limitându-se la a justifica oportunitatea și necesitatea reglementărilor, aspecte care nu se circumscriu criteriilor de constituționalitate prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituție, așa cum acestea au fost dezvoltate în jurisprudența constantă a Curții Constituționale.

Mai mult, Curtea a constatat că principala modificare a O.U.G. nr. 111/2011 adusă prin actul supus controlului de constituționalitate, respectiv cea referitoare la achiziționarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile pentru care plata se face în avans, a fost amânată de două ori, mai întâi până la 31 decembrie 2019, apoi până la 31 martie 2020, în condițiile în care O.U.G. nr. 62/2019 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în data de 3 septembrie 2019, fapt care dovedește inexistența urgenței reglementării.

Sursa informației

 

Neconstituționalitate (Comunicat CCR): O.U.G. nr. 62/2019 (privind O.U.G. nr. 34/2008 – Sistemul național unic pentru apeluri de urgență și O.U.G. nr. 111/2011 – comunicațiile electronice) was last modified: februarie 18th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.