Modelul și conținutul formularelor utilizate în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale (OPANAF nr. 3076/2017)

22 nov. 2017
Vizualizari: 1608
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
OPANAF nr. 3076/2017
(M. Of. nr. 911 din 21 noiembrie 2017)
Se aprobă modelul și conținutul formularelor întocmite în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale, prevăzute în anexele nr. 1.a-7.a, care fac parte integrantă din respectivul ordin.

În M. Of. nr. 911 din 21 noiembrie 2017, a fost publicat OPANAF nr. 3076/2017 privind modelul și conținutul formularelor utilizate în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale.

În continuare, vom prezenta dispozițiile respectivului ordin.

Art. 1 din OPANAF nr. 3076/2017

Potrivit art. 1, se aprobă modelul și conținutul formularelor întocmite în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale, prevăzute în anexele nr. 1.a-7.a, care fac parte integrantă din respectivul ordin, după cum urmează:

a) Ordin de serviciu – anexa nr. 1.a;
b) Invitație la sediu – anexa nr. 2.a;
c) Cerere de furnizare a informațiilor/înscrisurilor – anexa nr. 3.a;
d) Declarație – anexa nr. 4.a;
e) Proces-verbal – anexa nr. 5.a;
f) Proces-verbal de ridicare/restituire înscrisuri – anexa nr. 6.a;
g) Înștiințare – anexa nr. 7.a.

Art. 2 din OPANAF nr. 3076/2017

Art. 2 dispune faptul că formularele prevăzute la art. 1 se completează și se comunică conform instrucțiunilor stabilite în anexele nr. 1.b-7.b, care fac parte integrantă din respectivul ordin.

Art. 3 din OPANAF nr. 3076/2017

Conform art. 3, caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 sunt stabilite în anexele nr. 1.c-7.c, care fac parte integrantă din respectivul ordin.

Art. 4 din OPANAF nr. 3076/2017

Potrivit art. 4, cu data respectivului ordin se abrogă Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.752/2008 privind modelul și conținutul formularului „Înștiințare” utilizat în activitatea de cercetare la fața locului, publicat în M. Of. nr. 3 din 5 ianuarie 2009.

Art. 5 din OPANAF nr. 3076/2017

Art. 5 stabilește faptul că Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală de tehnologia informației, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și structurile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile respectivului ordin.

Art. 6 din OPANAF nr. 3076/2017

În art. 6 se dispune faptul că respectivul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Anexle din OPANAF nr. 3076/2017

Redăm în continuare anexele la respectivul ordin, având următorul conținut:

ANEXA Nr. 1.a

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice . . . . . . . . . .

Administrația . . . . . . . . . .

ORDIN DE SERVICIU Nr. . . . . . . . . . .

Dl/Dna . . . . . . . . . ., având funcția de . . . . . . . . . . în cadrul DGRFP . . . . . . . . . ., Administrația . . . . . . . . . ., este delegat(ă) pentru efectuarea unei verificări în scopul stabilirii stării de fapt fiscale, la persoana juridică/fizică . . . . . . . . . ., CUI/CNP/NIF . . . . . . . . . ., cu sediul/domiciliul în localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., et. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., județul/sectorul . . . . . . . . . . .

Data începerii verificării: . . . . . . . . . . (zz.ll.aaaa)

Se legitimează cu legitimația nr. . . . . . . . . . .

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Avizat.
Șef serviciu/birou,
. . . . . . . . . .
(numele și prenumele)
Conducătorul organului fiscal
Funcția
. . . . . . . . . .
Numele și prenumele
. . . . . . . . . .
Semnătură și ștampila
. . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

ANEXA Nr. 1.b

INSTRUCȚIUNI
de completare și utilizare a formularului „Ordin de serviciu”

Formularul „Ordin de serviciu” reprezintă documentul prin care structurile de informații fiscale sunt împuternicite să efectueze verificarea în scopul stabilirii stării de fapt fiscale, la persoana juridică/fizică.

Ordinul de serviciu se întocmește de echipa care va efectua verificarea, se avizează de șeful de serviciu/birou și se aprobă de către conducătorul organului fiscal sau de altă persoană împuternicită în acest sens.

Se completează cu următoarele date:

 numărul ordinului de serviciu;
 numele și prenumele persoanei pentru care s-a întocmit ordinul de serviciu;
 funcția persoanei desemnate pentru efectuarea verificării;
 denumirea structurii fiscale din care face parte persoana desemnată pentru efectuarea verificării;
 denumirea/numele și prenumele persoanei juridice/fizice verificate;
 codul unic de înregistrare (CUI) sau codul numeric personal (CNP) sau numărul de identificare fiscală (NIF – pentru persoanele care nu dețin CNP) al persoanei verificate;
 adresa de sediu/domiciliu a persoanei verificate;
 data începerii verificării înscrisă sub forma: zi/lună/an;
 numărul legitimației persoanei desemnate pentru efectuarea verificării;
 data emiterii ordinului de serviciu.

Se întocmește într-un exemplar pentru echipa care va efectua verificarea sau pentru fiecare inspector fiscal în parte, atunci când este folosit pentru deplasare/delegare în teritoriu.

ANEXA Nr. 1.c

CARACTERISTICILE
de tipărire, modul de utilizare și păstrare a formularului „Ordin de serviciu”

1. Denumire: Ordin de serviciu
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizează de către organul fiscal pentru:
 a nominaliza inspectorii care vor efectua verificarea;
 nominalizarea persoanei juridice/persoanei fizice supuse verificării;
 stabilirea datei de începere a verificării.
5. Se întocmește într-un exemplar de către organul fiscal.
6. Circulă numai la organele fiscale.
7. Se arhivează la organul fiscal, ca anexă la procesul-verbal.

ANEXA Nr. 2.a

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice . . . . . . . . . .

Administrația . . . . . . . . . .

INVITAȚIE LA SEDIU

Domnului/Doamnei . . . . . . . . . ., în calitate/având funcția de . . . . . . . . . . la/al/a . . . . . . . . . .

În conformitate cu prevederile art. 56 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sunteți invitat(ă) în data de . . . . . . . . . ., ora . . . . . . . . . ., la sediul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice . . . . . . . . . ., Administrația . . . . . . . . . ., adresa . . . . . . . . . ., camera . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., pentru furnizarea de informații și lămuriri necesare stabilirii stării de fapt fiscale, ocazie cu care veți prezenta, conform art. 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, următoarele documente în original și în copie conform cu originalul:
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .

Neprezentarea în condițiile precizate mai sus constituie contravenție conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, și se sancționează cu amendă conform prevederilor art. 336 alin. (2) lit. a) din același act normativ, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate, potrivit legii, infracțiuni.

Numele și prenumele
. . . . . . . . . .
Funcția
. . . . . . . . . .
Semnătura
. . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

ANEXA Nr. 2.b

INSTRUCȚIUNI
de completare și utilizare a formularului „Invitație la sediu”

Formularul „Invitație la sediu” este documentul prin care organul fiscal solicită prezența contribuabilului la sediul său pentru a da informații și lămuriri necesare stabilirii stării de fapt fiscale, inclusiv documente, conform art. 56 și 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Invitația la sediu este semnată de către funcționarul/funcționarii împuternicit/împuterniciți cu efectuarea verificării.

Se completează cu următoarele date:

 data, ora și locul la care contribuabilul este obligat să se prezinte;
 baza legală a solicitării;
 scopul solicitării;
 documentele pe care contribuabilul este obligat să le prezinte în original și în copie conform cu originalul.

Se întocmește în două exemplare și se semnează de către funcționarul/funcționarii împuternicit/împuterniciți cu efectuarea verificării:

 exemplarul unu va fi remis personal contribuabilului/împuternicitului sau prin poștă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
 exemplarul doi va fi reținut de funcționarul/funcționarii împuternicit/împuterniciți cu efectuarea verificării și va fi anexat procesului-verbal.

ANEXA Nr. 2.c

CARACTERISTICILE
de tipărire, modul de utilizare și păstrare a formularului „Invitație la sediu”

1. Denumire: Invitație la sediu
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizează de către organul fiscal pentru invitarea contribuabilului la sediul organului fiscal.
5. Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal.
6. Circulă:
 exemplarul 1 la contribuabil;
 exemplarul 2 la organul fiscal ca va efectua verificarea.
7. Se arhivează:
 exemplarul 1 la contribuabil;
 exemplarul 2 ca anexă la procesul-verbal.

ANEXA Nr. 3.a

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice . . . . . . . . . .

Administrația . . . . . . . . . .

CERERE
de furnizare a informațiilor/înscrisurilor

Către:

Dl/Dna . . . . . . . . . ., CNP/NIF . . . . . . . . . ., adresa . . . . . . . . . .

Societatea Comercială . . . . . . . . . ., CUI . . . . . . . . . ., adresa . . . . . . . . . .

În conformitate cu prevederile art. 58 și 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și în vederea verificării persoanei juridice/fizice . . . . . . . . . ., CUI/CNP/NIF . . . . . . . . . ., veți furniza, până la data de . . . . . . . . . ., următoarele informații și documente, în copie conform cu originalul:
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .

Informațiile vor fi furnizate în scris, sub semnătura persoanei fizice/reprezentantului legal al contribuabilului. Documentele solicitate vor fi:

□ depuse la registratura Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice . . . . . . . . . ., Administrația . . . . . . . . . ., adresa . . . . . . . . . .

□ înmânate dlui/dnei . . . . . . . . . ., la sediul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice . . . . . . . . . ., Administrația . . . . . . . . . ., adresa . . . . . . . . . ., camera . . . . . . . . . ., în data de . . . . . . . . . . ora . . . . . . . . . .

Încălcarea de către contribuabil a prevederilor art. 58 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, constituie contravenție conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. r) și se sancționează în conformitate cu prevederile art. 336 alin. (2) lit. e) din același act normativ.

Încălcarea de către contribuabil a prevederilor art. 64 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, constituie contravenție conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. c) și se sancționează în conformitate cu prevederile art. 336 alin. (2) lit. a) din același act normativ.

Numele și prenumele
Funcția
Semnătura
Avizat,
Șef serviciu/birou
. . . . . . . . . .
(numele și prenumele)
Conducătorul organului fiscal
Funcția
. . . . . . . . . .
Numele și prenumele
. . . . . . . . . .
Semnătura și ștampila
. . . . . . . . . .

Data . . . . . . . . . .

ANEXA Nr. 3.b

INSTRUCȚIUNI
de completare și utilizare a formularului „Cerere de furnizare a informațiilor/înscrisurilor”

Formularul „Cerere de furnizare a informațiilor/înscrisurilor” este documentul prin care organul fiscal solicită contribuabilului și/sau unor terți cu care contribuabilul a avut/are raporturi economice sau juridice informații și/sau înscrisuri pentru determinarea stării de fapt fiscale a contribuabilului verificat, conform art. 58 și 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Cererea de furnizare a informațiilor/înscrisurilor se formulează în scris și va specifica natura informațiilor solicitate pentru determinarea stării de fapt fiscale și documentele care susțin informațiile furnizate.

Cererea de furnizare a informațiilor/înscrisurilor se întocmește de funcționarul/funcționarii împuternicit/împuterniciți cu efectuarea verificării, se avizează de șeful de serviciu/birou coordonator și se aprobă de către conducătorul organului fiscal sau de altă persoană împuternicită în acest sens.

Se completează cu următoarele date:

 informațiile și documentele pe care contribuabilul este obligat să le prezinte;
 baza legală a solicitării;
 scopul solicitării;
 modalitatea de transmitere a informațiilor și documentelor către organul fiscal.

Se întocmește în două exemplare și se semnează de către conducătorul organului fiscal sau de altă persoană împuternicită în acest sens:

 exemplarul unu va fi remis personal contribuabilului/împuternicitului sau prin poștă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
 exemplarul doi va fi reținut de funcționarul/funcționarii împuternicit/împuterniciți cu efectuarea verificării și va fi anexat procesului-verbal.

Modelul și conținutul formularelor utilizate în activitatea de verificare a contribuabililor de către structurile de informații fiscale (OPANAF nr. 3076/2017) was last modified: noiembrie 22nd, 2017 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.