MMSS. Proiect: H.G. pentru completarea anexei la H.G. nr. 579/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției

3 feb. 2022
Vizualizari: 311

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) a supus dezbaterii publice Proiectul de H.G. pentru completarea anexei la H.G. nr. 579/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției, pentru modificarea și completarea H.G. nr. 233/2012 privind serviciile și activitățile ce pot fi desfășurate de către organismele private române în cadrul procedurii adopției interne, precum și metodologia de autorizare a acestora și pentru modificarea H.G. nr. 1.441/2004 cu privire la autorizarea organizațiilor private străine de a desfășura activități în domeniul adopției internaționale.

Redăm, în continuare, conținutul integral al Proiectului de Hotărâre:

Art. I – După articolul 83 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 579/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 623 din 12 august 2016, se introduc 3 noi articole, art. 831 – art. 833, cu următorul cuprins:

Art. 831 – (1) În aplicarea prevederilor art. 1004 din lege, decontarea cheltuielilor de transport și cazare se realizează de către direcția în a cărei rază teritorială are domiciliul adoptatorul/familia adoptatoare

(2) Decontarea cheltuielilor prevăzute la alin.(1) se face pe baza cererii adoptatorului, sau după caz al unui membru al familiei adoptatoare, însoțită de copia programului de vizite întocmit de către direcția în a cărei rază teritorială se afla domiciliul copilului în perioada potrivirii practice.

(3) Cererea se depune la direcția în a cărei rază teritorială se afla domiciliul adoptatorului sau familia adoptatoare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de încuviințare a adopției copilului .

(4) Modelul de cerere se stabilește de către fiecare direcție în parte prin hotărârea consiliului județean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului București prevăzută la art. 1005 alin.(3) din lege.

Art. 832 – (1) Fondurile pentru decontarea cheltuielilor de transport și cazare se asigură lunar din bugetul alocat Ministerului Muncii și Solidarității Sociale prin Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, prin efectuarea de transferuri către direcții.

(2) Pentru transmiterea sumelor necesare decontării cheltuielilor de transport și cazare pentru adoptator sau familia adoptatoare, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna anterioară, direcția transmite agenției teritoriale situația centralizatoare cu titularii drepturilor.

(3) Situația centralizatoare se întocmește potrivit modelului stabilit prin decizia directorului general al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și cuprinde, în principal, datele de identificare privind titularul plății, suma de decontat și modalitatea de plată a acesteia, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

(4) Situația centralizatoare asumată de către reprezentantul legal al direcției se transmite agențiilor teritoriale.

Art. 833 – (1) Plata cheltuielilor de transport și cazare se realizează, după caz, în funcție de opțiunea titularului, pe bază de mandat poștal sau în cont bancar.

(2) În cazul plății prin mandat poștal, cheltuielile pentru transmiterea drepturilor se stabilesc în condițiile prevăzute de legea bugetară anuală pentru drepturile care se finanțează din bugetul de stat.

(3) În cazul plății în cont bancar direcția efectuează plata prin unitățile bancare cu plata unui comision bancar ce nu poate fi mai mare de 0,1% din dreptul achitat.

(4) Fondurile necesare achitării cheltuielilor pentru transmiterea drepturilor și a comisionului bancar se suportă din bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale și se solicită de către direcție odată cu sumele reprezentând cheltuielile de transport și cazare prevăzute la art. 832 alin. (2).

(5) Plata la beneficiar a cheltuielilor de transport și cazare se realizează în termenul prevăzut de art. 1004 alin.(2) din lege.

(6) În situația în care termenul de depunere a cererii prevăzut la art. 831 alin. (3) se depășeste, termenul de plată se prelungește cu numărul de zile corespunzător.

Art. II – Pentru persoanele care au hotărâre judecătorească definitivă de încuviințare a adopției copilului și care au solicitat dreptul prevăzut la art. 1004 alin.(1) din Legea nr.273/2004 privind procedura adopției, republicată, cu modificările și completările ulterioare, anterior prezentei hotărâri, plata drepturilor se efectuează în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv 2 februarie-11 februarie 2022.

Pentru a consulta mai multe detalii privind Proiectul și Nota de fundamentare, vă rugăm să accesați link-urile aferente.

 

Sursa informației

(Copyright foto: freepik)

 

VEZI ȘI MMSS. PROIECT: H.G. PRIVIND ACORDAREA PRESTAȚIILOR SUB FORMA BILETELOR DE TRATAMENT BALNEAR, PENTRU ANUL 2022

MMSS. Proiect: H.G. pentru completarea anexei la H.G. nr. 579/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopției was last modified: februarie 4th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.