MMPS. Proiect: Ordin privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate

10 aug. 2021
Vizualizari: 208

Pe pagina oficială (www.mmuncii.ro), Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate.

Redăm, în continuare, textul Proiectului:

„Art. 1 − Se aprobă Procedura de autorizare a unităților protejate autorizate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2 − La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.423/2020 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1048 din 9 noiembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.

Art. 3 − Autorizațiile de funcționare ca unitate protejată, emise în baza Procedurii de autorizare a unităților protejate, aprobată prin Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 1423/2020, își mențin valabilitatea pe toată perioada menționată în autorizație.

Art. 4 − Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA

Art. 1 − Prezenta procedură stabilește modalitatea de autorizare a unităților protejate în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

Art. 2 − Autorizația de funcționare ca unitate protejată este eliberată de către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, denumită în continuare Autoritate, prin ordin al președintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate. Modelul autorizației este prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 3 − (1) În vederea autorizării ca unitate protejată, o entitate trebuie să îndeplinească condițiile impuse de prevederile art. 5 pct. 29, art. 81 alin. (1), (11) și (2), art. 78 alin. (3) lit. b), și alin. (42) și (43) din Lege, și anume:

A. Entitatea trebuie să fie, după caz:

a) cu personalitate juridică și gestiune proprie, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III să reprezinte cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților;

b) fără personalitate juridica, sub forma de secție, atelier sau altă structură cu gestiune proprie, din cadrul operatorilor economici, instituțiilor publice ori din cadrul organizațiilor neguvernamentale, care au angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide grad III, reprezentând cel puțin 30% din totalul angajaților secției/atelierului/ structurii respective, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezintă cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților secției, atelierului sau structurii;

c) persoană fizică deținătoare a unui document care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în situația în care:

(i) este autorizată în baza unei legi speciale să desfășoare activități independente, atât individual, cât și în una din formele de organizare ale profesiei respective, reglementate potrivit legii;
(ii) este persoană fizică autorizată;
(iii) este membru titular al unei întreprinderi individuale ori al unei întreprinderi familiale, organizate potrivit legii.

B. Produsele sau serviciile entității trebuie să fie realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate. Propria activitate a persoanei cu handicap, angajată în cadrul unității protejate autorizate, reprezintă ansamblul activităților realizate integral sau parțial de persoana cu handicap/invalidă gradul III, în scopul obținerii produsului comercializabil sau în scopul prestării serviciului.

(…)”

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: dezbateri@mmuncii.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv 9 august-18 august 2021.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Pentru mai multe detalii privind proiectul și anexele, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

Vezi și MMPS. Contribuțiile de stat colectate de la angajați în anul 2021 au un impact pozitiv asupra bugetului asigurărilor sociale

MMPS. Proiect: Ordin privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate was last modified: august 10th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.