Ministerul Justiției. Proiect: Legea privind statutul personalului de probațiune

7 iun. 2022
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
543 views

Ministerul Justiției a lansat în dezbatere publică Proiectul de Lege privind statutul personalului de probațiune.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Proiectului:

Art. 1 – (1) Prezenta lege reglementează statutul personalului de specialitate din cadrul sistemului de probațiune, denumit în continuare personal de probațiune.

(2) Personalul de probațiune își desfășoară activitatea atât la nivel central, în Direcția Națională de Probațiune, denumită în continuare Direcție, structură cu personalitate juridică în cadrul Ministerului Justiției, cât și în structurile teritoriale aflate în subordinea Direcției.

Art. 2 – Personalul de probațiune este format din:

a) consilieri de probațiune, care își desfășoară activitatea în cadrul structurilor teritoriale;

Esti avocat, magistrat, notar, executor judecatoresc, practician in insolventa sau consilier juridic? Atunci ai nevoie de pachetul Alpha Bank dedicat profesionistilor

b) inspectori de probațiune, care își desfășoară activitatea la nivelul Direcției.

Art. 3 – În înfăptuirea actului de justiție, activitatea personalului de probațiune are un rol important în procesul de executare a măsurilor și sancțiunilor neprivative de libertate, precum și în cel de individualizare a pedepsei, constituind un sprijin pentru organele judiciare prin îndeplinirea sarcinilor ce îi revin.

Art. 4 – (1) În exercitarea funcției, personalul de probațiune este obligat să respecte Constituția și legile țării, prevederile reglementărilor interne și internaționale, precum și drepturile și libertățile fundamentale ale omului, demnitatea individului și integritatea persoanei și să îndeplinească dispozițiile legale ale șefilor ierarhici privind activitatea profesională.

(2) Activitatea personalului de probațiune se desfășoară fără nicio discriminare pe temei de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, gen, orientare sexuală, opinie ori apartenență politică, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecție HIV/SIDA ori pentru alte împrejurări de același fel.

Art. 5 – Scopul exercitării activității personalului de probațiune îl constituie individualizarea corectă a pedepsei, reabilitarea socială a persoanelor condamnate, diminuarea riscului de săvârșire a unor noi infracțiuni și creșterea siguranței comunității, precum și reducerea costurilor asociate executării sancțiunilor și măsurilor penale, prin diminuarea populației din unitățile penitenciare și valorificarea potențialului socio-economic al infractorilor.”


Astfel, prin acest proiect, se întărește rolul important pe care l-a dobândit personalul de probațiune în înfăptuirea actului de justiție în România, intervenția consilierilor de probațiune fiind esențială în cursul procesului penal, precum și în etapa de executare a sancțiunilor și măsurilor neprivative de libertate.

De asemenea, Proiectul de Lege are un impact deosebit în ceea ce privește redefinirea carierei personalului de probațiune, condițiile și modalitățile de acces în funcțiile de conducere din cadrul sistemului de probațiune, drepturile și obligațiile ce revin personalului, regimul de interdicții și incompatibilități aplicabil acestei categorii de personal.

Pentru mai multe detalii cu privire la Proiect și Expunerea de motive, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Ministerul Justiției. Proiect: Legea pentru modificarea Codului penal

Ministerul Justiției. Proiect: Legea privind statutul personalului de probațiune was last modified: iunie 7th, 2022 by Redacția ProLege

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.