Ministerul Finanțelor. Proiect: Ordin pentru modificarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile
Ministerul Finanțelor (MF) a supus dezbaterii publice Proiectul de Ordin pentru modificarea și completarea unor reglementări privind documentele financiar-contabile.
Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la proiectele de acte normative, pot fi transmise la adresa de e-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării (13 martie 2023) pe site.
Redăm, în continuare, prevederile principale regăsite în Proiect:
Art. 1 – Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 910 bis din 9 decembrie 2015, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 7 – Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin”.
2. După punctul 35 al Anexei nr. 1 se introduce un punct nou, punctul 35^1, cu următorul cuprins:
„35^1 Reconstituirea prevăzută de prezentele norme este obligatorie pentru documentele financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, care se află în termenul de păstrare prevăzut de legea contabilității”.
3. După punctul 37 al Anexei nr. 1 se introduce un punct nou, punctul 37^1, cu următorul cuprins:
„37^1 Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii”.
4. Se abrogă: articolul 5, punctele 38 și 39 ale Anexei 1 și Anexa 4.
Art. 2 – Reglementările contabile privind contabilitatea în partidă simplă, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 170/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 24 februarie 2015, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. După punctul 1 al Capitolului IV se adaugă un nou punct, punctul 1^1, cu următorul cuprins:
„1^1 Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii”.
2. Se abrogă punctele 2 și 3 ale Capitolului IV.
Art. 3 – Reglementările contabile privind organizarea și conducerea contabilității în partidă simplă de către persoanele juridice fără scop patrimonial, cuprinse în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.103/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 984 din 12 decembrie 2017, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. După punctul 10 al Cap. 2 lit. B se adaugă un nou punct, punctul 10^1, cu următorul cuprins:
„10^1 Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 5 ani calculați de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exercițiului financiar în care au fost întocmite, inclusiv pentru statele de salarii”.
2. Se abrogă punctele 11 și 12 ale Cap. 2 lit. B.
Pentru informații suplimentare privind Proiectul și Referatul de aprobare, vă invităm să consultați sursa informației.