Ministerul Educației. Proiect: H.G. pentru aprobarea Programului de Implementare a Proiectului „România Educată”

10 sept. 2021
Vizualizari: 299

Pe pagina oficială (www.edu.ro), Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Programului de Implementare a Proiectului „România Educată”.

Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul de act normativ pot fi trimise pe adresa de e-mail: romania.educata@edu.gov.ro.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Proiectului:

Art. 1Se aprobă Programul de Implementare a Proiectului „România Educată”, proiect inițiat de Președintele României, denumit în continuare PIRE, în concordanță cu nevoile sistemului de educație din România și cu recomandările Comisiei Europene în domeniu, prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2În sensul prezentei hotărâri de guvern, în cadrul PIRE, termenii și expresiile de mai jos au următorul înțeles:

a) Reziliența reprezintă capacitatea unui individ, a unei comunități, a unui sistem, de a funcționa într-o manieră adaptativă și constructivă în situații de risc și/ sau de criză. În contextul PIRE, reziliența vizează atât nivelul macro – sistemul național de educație, cât și nivelul individual – elevi, părinți, cadre didactice, alți actori implicați în educație;

b) Educația STEAM (STEAM: Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – en) reprezintă un concept educațional care folosește știința, tehnologia, ingineria, artele și matematica într-o abordare integrată, bazată pe aplicații din lumea reală, utilizând cu precădere în procesul educațional, designul, inovația, gândirea creativă și gândirea critică;

c) Educația incluzivă este parte integrantă a educației pentru toți, iar incluziunea școlară se definește prin acceptarea de către unitățile/instituțiile de învățământ a tuturor copiilor/tinerilor, indiferent de naționalitate, apartenența lor etnică, socială sau religioasă sau stare de sănătate, deficiențe/handicap, bazându-se pe recunoașterea și acceptarea diversității – condiție normală a conviețuirii umane;

d) Alfabetizarea funcțională se referă la dezvoltarea de abilități de literație, științifice, media, digitale și sociale în vederea integrării în viața socială a competențelor dobândite prin educație;

e) Alfabetizarea digitală reprezintă dobândirea unui set de bază de competențe necesare participării la activități esențiale de utilizator IT&C.

f) „Școli verzi” reprezintă un concept integrat care asigură sustenabilitatea prin experiențe de învățare generatoare de competente bazate pe un curriculum adaptat, o infrastructură care respectă mediul în vederea pregătirii copiilor/tinerilor pentru o viață sănătoasă și promovează responsabilitatea acestora în relația cu mediul.

Art. 3 − PIRE asigură cadrul conceptual și de coordonare pentru realizarea obiectivelor, aplicarea măsurilor și obținerea rezultatelor la nivelul sistemului de educație. Coordonarea metodologică a PIRE se realizează de către Comitetul interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului „România Educată” (…).

Pentru detalii cu privire la Proiect și Nota de fundamentare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și Ministerul Educației. Proiect: O.U.G. pentru modificarea unor acte normative din domeniul învățământului

Ministerul Educației. Proiect: H.G. pentru aprobarea Programului de Implementare a Proiectului „România Educată” was last modified: septembrie 10th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.