Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice – aprobare (OMMJS nr. 2169/2018)

19 oct. 2018
Vizualizari: 1217

Actul publicat în Monitorul Oficial

Sumar
OMMJS nr. 2169/2018 de aprobare a Metodologiei de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice

(M. Of. nr. 877 din 17 octombrie 2018)

 

Se aprobă Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice.

 

În M. Of. nr. 877 din 17 octombrie 2018 a fost publicat OMMJS nr. 2169/2018 de aprobare a Metodologiei de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice.

Respectivul ordin aprobă Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice. Astfel, odată cu intrarea în vigoare a ordinului, autoritățile și instituțiile publice având calitatea de angajatori pentru personalul plătit din fonduri publice, conform art. 2 din Legea-cadru nr. 153/2017, sunt obligate să transmită datele privind veniturile salariale ale personalului din subordine.

În acest sens, Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice se regăsește în anexa la OMMJS nr. 2169/2018.

Dispozițiile respectivului ordin urmează a se aplica personalului din cadrul autorităților sau instituțiilor publice care exercită o funcție în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu ori a unui act administrativ de numire sau a unui altfel de act emis conform legii. În aceste condiții, datele privind veniturile salariale ale personalului angajat urmează a fi transmise prin utilizarea formularului inteligent L153.

Pe de altă parte, normele referitoare la obligația de completare și transmitere către inspectoratele teritoriale de muncă a datelor în Revisal, precum la procedura privind transmiterea registrului general de evidență a salariaților în format electronic, continuă să se aplice conform prevederilor H.G. nr. 905/2017.

Totodată, prin intrarea în vigoare a OMMJS nr. 2169/2018, se abrogă Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 2.263/2016 privind procedura de transmitere a datelor în registrul public.

Transmiterea datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice urmează a a se realiza astfel:

Formularul inteligent L153 se completează de către instituțiile sau autoritățile publice prevăzute la art. 2 alin. (1) din OMMSJ nr. 2169/2018;

– Datele se vor transmite în format electronic, în perioada 1-30 septembrie a fiecărui an și vor conține informațiile referitoare la veniturile salariale din luna anterioară transmiterii (luna septembrie);

– Instituțiile sau autoritățile publice sunt obligate să acceseze sie-ul ANAF și să descarce Formularul L153 în format electronic (fișier PDF);

– Informațiile necesare pentru completarea respectivului formular se pot obține în format electronic prin accesarea ghidului aflat pe site-ul ANAF;

– După completarea formularului, se va proceda la autentificarea pe portalul e-guvernare.ro și se va încărca și transmite fișierul pdf cu xml-ul atașat, obținut în urma validării și semnării cu certificatul digital calificat. În cazul unor erori, rectificarea datelor se face pentru fiecare persoană în parte, prin retransmiterea informațiilor corespunzătoare;

– Formularul se va depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, iar dacă acest lucru nu este posibil, el se va depune la sediul organului fiscal teritorial, atât pe suport hârtie, semnat de reprezentantul legal al instituției/autorității publice, cât și pe suport compact-disc (CD) sau memorie de tip USB.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

 

Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice – aprobare (OMMJS nr. 2169/2018) was last modified: octombrie 19th, 2018 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.