Metodologia de avizare a tarifelor instituite de către administratorii/custozii ariilor naturale protejate pentru vizitarea ariilor naturale protejate, pentru analizarea documentațiilor și eliberarea de avize conform legii, pentru fotografiatul și filmatul în scop comercial – modificări (OMM nr. 1433/2017)
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
Metodologia de avizare a tarifelor, aprobată prin OMMP nr. 3836/2012 (M. Of. nr. 854 din 18 decembrie 2012) | OMM nr. 1433/2017 (M. Of. nr. 989 din 13 decembrie 2017) | – modifică: art. 2 alin. (2) lit. a)-d) – introduce: art. 7, anexa |
În M. Of. nr. 989 din 13 decembrie 2017, a fost publicat OMM nr. 1433/2017 privind modificarea și completarea Metodologiei de avizare a tarifelor instituite de către administratorii/custozii ariilor naturale protejate pentru vizitarea ariilor naturale protejate, pentru analizarea documentațiilor și eliberarea de avize conform legii, pentru fotografiatul și filmatul în scop comercial, aprobată prin OMMP nr. 3836/2012.
În continuare, vom prezenta modificările aduse Metodologiei de avizare a tarifelor (aprobată prin OMMP nr. 3836/2012) prin OMM nr. 1433/2017.
Potrivit art. I din OMM nr. 1433/2017, Metodologia de avizare a tarifelor instituite de către administratorii/custozii ariilor naturale protejate pentru vizitarea ariilor naturale protejate, pentru analizarea documentațiilor și eliberarea de avize conform legii, pentru fotografiatul și filmatul în scop comercial, aprobată prin OMMP nr. 3836/2012, publicat în M. Of. nr. 854 din 18 decembrie 2012, se modifică și se completează după cum urmează:
Art. 2 alin. (2) lit. a)-d) din Metodologia aprobată prin OMMP nr. 3836/2012 (modificat prin OMM nr. 1433/2017)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 2 alin. (2) lit. a)-d) prevedeau:
„(2) Criteriile de stabilire a tarifelor se formulează și se justifică de către fiecare administrator/custode și trebuie să țină cont de cel puțin următoarele elemente:
a) privitor la tarifele pentru vizitarea ariilor naturale protejate trebuie să se țină cont de: specificitatea obiectivului turistic de vizitare, serviciile oferite în schimbul acestui tarif: măsuri de securitate specifice, trasee turistice, locuri de campare amenajate și întreținute și altele asemenea, de infrastructura existentă, durata de vizitare;
b) privitor la tarifele pentru analizarea documentațiilor și eliberarea de avize conform legii trebuie să se încadreze în cuantumul tarifelor percepute de autoritățile publice pentru protecția mediului pentru servicii similare;
c) privitor la tarifele pentru fotografiatul în scop comercial trebuie să se țină cont de: utilizarea materialului realizat (albume, materiale publicitare, publicații diverse), tirajul publicației, impactul de promovare estimat în raport cu raza de distribuție a serviciului media (plan local, regional, național, internațional);
d) privitor la tarifele pentru filmatul în scop comercial trebuie să se țină cont de: utilizarea materialului realizat (documentar, film artistic, reclame), durata filmărilor, impactul de promovare estimat în raport cu raza de distribuție a serviciului media (plan local, regional, național, internațional)”.
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la art. 2 alin. (2), lit. a)-d) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„a) privitor la tarifele pentru vizitarea ariilor naturale protejate trebuie să se țină cont de: specificitatea obiectivului turistic de vizitare, serviciile oferite în schimbul acestui tarif: măsuri de securitate specifice, trasee turistice, locuri de campare amenajate și întreținute și altele asemenea, de infrastructura existentă, durata de vizitare, conform nr. crt. 1 din tabelul prevăzut în anexă;
b) privitor la tarifele pentru analizarea documentațiilor și eliberarea de avize conform legii, tarifele instituite de către administrator/custode trebuie să se încadreze în limitele maxime conform nr. crt. 2 din tabelul prevăzut în anexă;
c) privitor la tarifele pentru fotografiatul în scop comercial trebuie să se țină cont de: utilizarea materialului realizat (albume, materiale publicitare, publicații diverse), tirajul publicației, impactul de promovare estimat în raport cu raza de distribuție a serviciului media (plan local, regional, național, internațional), conform nr. crt. 3 din tabelul prevăzut în anexă;
d) privitor la tarifele pentru filmatul în scop comercial trebuie să se țină cont de: utilizarea materialului realizat (documentar, film artistic, reclame), durata filmărilor, impactul de promovare estimat în raport cu raza de distribuție a serviciului media (plan local, regional, național, internațional), conform nr. crt. 4 din tabelul prevăzut în anexă”.
Art. 7 din Metodologia aprobată prin OMMP nr. 3836/2012 (modificat prin OMM nr. 1433/2017)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, după art. 6 se introduce un nou articol, art. 7, cu următorul cuprins:
„Tarifele instituite de către administrator/custode care se avizează de către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului sunt prevăzute în anexa care face parte din prezenta metodologie”.
Art. 7 din Metodologia aprobată prin OMMP nr. 3836/2012 (modificat prin OMM nr. 1433/2017)
Noua reglementare
Potrivit noii reglementări, la metodologie se introduce o anexă, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din respectivul ordin.
Redăm în continuare cuprinsul respectivei anexe.
ANEXĂ
(Anexă la metodologie)
Tarifele stabilite de către administrator/custode care se avizează de către autoritatea publică centrală pentru protecția mediului
Nr. crt. | Serviciu | Tipul de serviciu | Cuantum tarif (lei)* | |
1 | Tarif de vizitare** | Se vor stabili unul sau mai multe tipuri de tarife în funcție de criteriile de stabilire a tarifelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) din ordin***. | Cuantumul se propune de către administrator/custode. | |
2**** | 2.1 Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private sau revizuirea/actualizarea acordului de mediu | Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului și emiterea avizului pentru proiectele care nu se supun studiului de evaluare a impactului asupra mediului/evaluare adecvată | Maximum 200 pentru persoane fizice | |
Maximum 400 pentru persoane juridice | ||||
Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului și emiterea avizului pentru proiectele care se supun studiului de evaluare a impactului asupra mediului/evaluare adecvată | Maximum 500 pentru persoane fizice | |||
Maximum 2.000 pentru persoane juridice | ||||
Analiza și verificarea documentației și emiterea avizului pentru revizuirea/actualizarea acordului de mediu | Maximum 250 pentru persoane fizice | |||
Maximum 500 pentru persoane juridice | ||||
2.2 Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de emitere a autorizației de mediu/autorizației integrate de mediu | Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de emitere a autorizației de mediu fără bilanț de mediu și emiterea avizului | Maximum 250 pentru persoane fizice | ||
Maximum 500 pentru persoane juridice | ||||
Analiza și verificarea documentației în cadrul procedurii de emitere a autorizației integrate de mediu și emiterea avizului | Maximum 4.000 pentru persoane juridice | |||
Analiza și verificarea documentației cu bilanț de mediu și emiterea avizului custodelui/administratorului | Maximum 500 pentru persoane fizice | |||
Maximum 1.000 pentru persoane juridice | ||||
Analiza și verificarea documentației și emiterea avizului pentru revizuirea/actualizarea autorizației de mediu | Maximum 125 pentru persoane fizice | |||
Maximum 250 pentru persoane juridice | ||||
Analiza și verificarea documentației și emiterea avizului pentru revizuirea/actualizarea autorizației integrate de mediu | Maximum 2.500 pentru persoane juridice | |||
2.3 Parcurgerea procedurii de emitere a avizului de mediu pentru planuri și programe | Analiza și verificarea documentației și emiterea avizului pentru planuri și programe | Maximum 250 pentru persoane fizice | ||
Maximum 500 pentru persoane juridice | ||||
2.4 Analizarea documentațiilor care privesc activitățile de recoltare/capturare și/sau achiziționare și/sau comercializare a unor plante și animale din flora și fauna sălbatică în stare vie, proaspătă sau semiprelucrată, a unor flori de mină, fosile de plante și fosile de animale vertebrate și nevertebrate | Analiza și verificarea documentației și emiterea avizului | Maximum 50 pentru persoane fizice | ||
Maximum 250 pentru persoane juridice | ||||
3 | Fotografiere floră, faună, habitate naturale și peisaj în scop comercial | Albume Plan local Plan regional Plan național Plan internațional | Cuantumul se propune de către administrator/custode. | |
Materiale publicitare Plan local Plan regional Plan național Plan internațional | ||||
Publicații diverse Plan local Plan regional Plan național Plan internațional | ||||
4 | Filmare floră, faună, habitate naturale și peisaje în scop comercial (film artistic, spot publicitar/documentar) | Film artistic Plan local Plan regional Plan național Plan internațional | Cuantumul se propune de către administrator/custode. | |
Spot publicitar Plan local Plan regional Plan național Plan internațional | ||||
Film documentar Plan local Plan regional Plan național Plan internațional |
* Tarifele includ TVA.
** Cu excepția persoanelor menționate la art. 3 alin. (2) din ordin.
*** Spre exemplu: tarif elevi/adulți/grup de persoane pe diferite perioade de timp: zi/săptămână/lună/an etc.
**** Cu excepția persoanelor asistate social (venit minim pe economie/ajutor social/ajutor de handicap/pensie minimă social garantată).