[UPDATE: Varianta actualizată a procedurii de implementare și a celor 8 anexe] MEAT. Proiect: Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa

29 iun. 2021
Vizualizari: 1087

Update: Varianta actualizată a procedurii de implementare și a celor 8 anexe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – MEAT (www.economie.gov.ro) a publicat varianta actualizată a Procedurii pentru schema HoReCa, însoțită de cele 8 anexe actualizate.

Astfel, atașăm variantele finale ale documentelor publicate de MEAT:

Procedura HoReCa actualizată la 28.06.2021;

Anexa 1 (Formular înscriere);

Anexa 2 (Contract de finanțare);

Anexa 3 (Model împuternicire);

Anexa 4 (Declarație ajutor de stat);

Anexa 5 (Declarație-tip întreprindere);

Anexa 6 (Calcul întreprinderi);

Anexa 7 (Anexa raport);

Anexa 8 (Lista aimmaipe).

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației


Update: Modificarea Anexei 7 

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – MEAT (www.economie.gov.ro) a anunțat modificarea Anexei 7 din Procedura pentru schema HoReCa.

Astfel, noul model de anexă poate fi accesat aici.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

De asemenea, în comunicat se precizează că Ordinul de ministru privind modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevăzută de O.U.G. nr. 224/2020 a fost semnat și urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației


Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – MEAT (www.economie.gov.ro) a supus dezbaterii publice Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanța de urgență nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Procedurii:

1. Obiectivul schemei de ajutor de stat

Obiectivul schemei de ajutor de stat, denumită în continuare Schema, îl reprezintă acordarea de sprijin financiar din fonduri publice naționale și/sau din fonduri externe pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei COVID-19. (…)

2. Bugetul Schemei și modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat

Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent în lei. Bugetul  alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este  2.500.000.000 lei.

Sumele aferente Schemei se asigură de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate cu această destinație și/sau din fonduri externe. 

Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditelor bugetare.

3. Beneficiarii de ajutor de stat în cadrul Schemei și criterii de eligibilitate a acestora

3.1. Beneficiarii Schemei sunt întreprinderile care îndeplinesc, la data depunerii cererii de finanțare, condițiile de eligibilitate prevăzute în O.U.G. nr. 224/2020, cu modificările și completările ulterioare.

3.2. Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu funcțiuni de cazare clasificate, structuri/unități de alimentație și organizatori de evenimente, înregistrate/înregistrați în scopuri fiscale pe teritoriul României, agenții de turism licențiate și ghizii de turism atestați, care își desfășoară activitatea pe teritoriul României și care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, deținute de sau organizați ca întreprinderi înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată, cu modificările ulterioare, a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011, cu modificările și completările ulterioare, a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016; (…)

4. Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

4.1  MEAT administrează, gestionează și derulează prin intermediul Agentiilor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Atragere de Investiții si Promovare a Exportului ( AIMMAIPE) schema de ajutor de stat instituită prin O.U.G. nr. 224/2020, cu modificările și completările ulterioare, și asigură managementul financiar și/sau tehnic al fondurilor alocate. (…)

5. Procedura de înscriere în cadrul Schemei

5.1. (1) Înscrierea în cadrul Schemei, creare profil, user, parolă și completarea formularului de înscriere în vederea obținerii finanțării se fac on-line, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro. (…) 

6. Verificarea, selecția și contractarea beneficiarilor

În scopul verificării solicitărilor și implementării Schemei, în cadrul MEAT/AIMMAIPE se vor  constitui unitățile responsabile pentru implementarea schemei de ajutor de stat,denumite in continuare UIP,  ale căror număr de persoane, atribuții și responsabilități vor fi stabilite prin  ordin al ministrului sau decizia ordonatorului terțiar de credite al fiecărei AIMMAIPE.

6.1. (1) Verificarea documentelor depuse online se va face din punct de vedere administrativ și al eligibilității: solicitările vor fi verificate în funcție de apartenența la AIMMAIPE a sediului social al întreprinderii solicitante.

(2) UIP  va verifica: 

a) formularul electronic de înscriere și existența documentelor încărcate, conform art. 5.1. alin (2);

b) îndeplinirea condițiilor de eligibilitate a beneficiarilor, conform art. 3;

c) existența raportului de expertiză contabilă, semnat electronic de expertul contabil, sau a raportului de audit, semnat electronic de auditorul financiar;

d) corespondența dintre baza de calcul anuală obținută din activitatea eligibilă aferentă anilor 2019 și 2020, declarată pe propria răspundere de către aplicant în formularul de înscriere, cu valorile calculate, certificate și asumate de către expertul contabil sau de către auditorul financiar;

e) faptul că solicitantul nu înregistrează obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, furnizorul ajutorului de stat va extrage, din oficiu, certificatele de atestare fiscală, în mod automat, prin aplicația informatică PATRIMVEN. În cazul în care se înregistrează astfel de obligații restante, beneficiarul se obligă să le achite din ajutorul acordat în cadrul programului;

7. Plata granturilor

7.1. Plățile din cadrul Schemei se efectuează prin intermediul băncilor comerciale partenere in program sau prin ordonanțare individuală, în contul ce cuprinde grupul de cifre 50.70, deschis de către operatorii economici la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială își au sediul sau la care sunt luați în evidență fiscală, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în conturi deschise la bănci comerciale partenere din România, în funcție de opțiunea întreprinderii solicitante. Pentru plășile efectuate prin Trezoreria Statului, toate documentele aferente plăților vor fi încărcate de către AIMMAIPE. (…)

8. Monitorizarea și controlul beneficiarilor Schemei și recuperarea ajutorului de stat

8.1. Monitorizarea și controlul beneficiarilor Schemei se va face de către  MEAT/AIMMAIPE.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în calitate de furnizor, va încheia un protocol de colaborare cu Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală, având ca obiect verificarea valorii cifrei de afaceri realizate din activitatea de turism, activitatea structurilor de cazare, structurilor de alimentație și agențiilor de turism la contribuabilii selectați în funcție de riscul fiscal rezultat din analiza de risc. (…)

Astfel, Procedura detaliază implementarea schemei, iar acordarea ajutoarelor de stat se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare. Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

De asemenea, Schema de ajutor de stat are ca scop acordarea de sprijin financiar din fonduri publice naționale și/sau din fonduri externe pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei COVID-19.

Propunerile, sugestiile și opiniile privind proiectul de act normativ pot fi depuse în termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail: dezbateri_publice@economie.gov.ro.

Pentru detalii cu privire la Procedura de implementare, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

🔔Vezi și MEAT. Proiect: Ordin pentru aprobarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin O.U.G. nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului și alimentației publice, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19

[UPDATE: Varianta actualizată a procedurii de implementare și a celor 8 anexe] MEAT. Proiect: Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa was last modified: iunie 29th, 2021 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.