Despre
- M. Of. nr. 401 din 8 iunie 2015
- Legea nr. 132/2015
- Modificarea şi completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă
Actul modificat | Actul modificator | Sumar |
O.U.G. nr. 34/2008 (M. Of. nr. 246 din 28 martie 2008; cu modif. ult.) | Legea nr. 132/2015 (M. Of. 401 din 8 iunie 2015) | – introduce: art. 2 alin. (21), art. 2 alin. (5), art. 3 lit. d1), art. 3 lit. h1), art. 10 lit. h), art. 12 lit. j), art. 15 lit. c), art. 18 alin. (3)-(5), art. 20 alin. (12), – modifică: art. 32 alin. (1) lit. a) |
În M. Of. nr. 401 din 8 iunie 2015, s-a publicat Legea nr. 132/2015 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (M. Of. nr. 246 din 28 martie 2008; cu modif. ult.) aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2008 (M. Of. nr. 675 din 1 octombrie 2008).
Art. 2 alin. (21) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 2, după alin. (2) se introduce un nou alineat, alin. (21).
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (21) prevede: „Numărul unic pentru mesajele asociate apelurilor de urgență în rețelele publice de telefonie mobilă este 113”.
Art. 2 alin. (5) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 2, după alin. (4) se introduce un nou alineat, alin. (5).
Potrivit noii reglementări, art. 2 alin. (5) prevede: „Mesajele asociate unor apeluri de urgență transmise către numărul 113 de persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire înregistrate la administratorul SNUAU, precum și mesajele scurte transmise de la numărul 113 sunt gratuite”.
Art. 3 lit. d1) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 3, după lit. d) se introduce o nouă literă, lit. d1).
Potrivit noii reglementări, art. 3 lit. d1) definește următorul termen: „mesaj asociat unui apel de urgență – orice mesaj scurt (SMS), transmis ulterior unui apel de urgență, privind aceeași situație de urgență, către Serviciul de urgență 112, de o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire înregistrată la administratorul SNUAU, care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție”.
Art. 3 lit. h1) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 3, după lit. h) se introduce o nouă literă, lit. h1).
Potrivit noii reglementări, art. 3 lit. h1) definește următorul termen: „mesaj abuziv – transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenție, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor”.
Art. 10 lit. h) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 10, după lit. g) se introduce o nouă literă, lit. h).
Potrivit noii reglementări, art. 10 lit. h) prevede faptul că centrele unice pentru apeluri de urgență au următoarele atribuții principale: „(…) h) primesc mesaje asociate unui apel de urgență din rețelele publice de telefonie mobilă, de la utilizatorii cu dizabilități de auz și/sau vorbire”.
Art. 12 lit. j) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 12, după lit. i) se introduce o nouă literă, lit. j).
Potrivit noii reglementări, art. 12 lit. j) stabilește faptul că dispeceratele integrate de urgență au următoarele atribuții principale: „(…) j) primesc mesaje asociate unui apel de urgență din rețelele publice de telefonie mobilă, de la utilizatorii cu dizabilități de auz și/sau vorbire”.
Art. 15 lit. c) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 15, după lit. b) se introduce o nouă literă, lit. c).
Potrivit noii reglementări, art. 15 lit. c) prevede faptul că Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul rețelelor publice mobile au următoarele obligații:
„(…) c) de a asigura primirea și retransmiterea mesajului asociat unui apel de urgență, indiferent de tipul de serviciu folosit de utilizatorul cu dizabilități de auz și/sau vorbire”.
Art. 18 alin. (3)-(5) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 18, după alin. (2) se introduc trei noi alineate, alin. (3)-(5).
Potrivit noii reglementări, art. 18 alin. (3) prevede: „Persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire au dreptul să comunice prin mesaje asociate unui apel de urgență, cu condiția înregistrării prealabile în baza de date a SNUAU a numărului de telefon deținut”.
De asemenea, art. 18 alin. (4) stabilește: „Administratorul SNUAU are obligația de a organiza, la nivelul fiecărui județ și al municipiului București, activitatea pentru înregistrarea numerelor de telefon care pot apela numărul unic pentru apeluri de urgență prin intermediul mesajelor asociate unui apel de urgență”.
În sfârșit, art. 18 alin. (5) prevede: „Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au dreptul să tarifeze mesajele transmise către 113 de utilizatorii neînregistrați conform alin. (4), distinct față de planul tarifar deținut de respectivii utilizatori”.
Art. 20 alin. (12) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
La art. 20, după alin. (11) se introduce un nou alineat, alin. (12).
Potrivit noii reglementări, art. 20 alin. (12) prevede: „Prin decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații se pot stabili și alte modalități de realizare a localizării apelanților către SNUAU”.
Art. 32 alin. (1) lit. a) O.U.G. nr. 34/2008 (Legea nr. 132/2015)
Vechea reglementare
În vechea reglementare, art. 32 alin. (1) lit. a) prevedea care erau faptele care constituiau contravenții și sancțiunile aplicate acestora. Printre aceste fapte se număra și: apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112, sancționată cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
Potrivit noii reglementări, art. 32 alin. (1) lit. a) prevede: „Constituie contravenții următoarele fapte și se sancționează după cum urmează: a) apelarea abuzivă a numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei (…)”.