Interviu cu Florin Dragomir în cadrul Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), 6 octombrie 2023

16 oct. 2023
Vizualizari: 196

Cristi Pavel Bună ziua, doamnelor, domnișoarelor și domnilor! Ne bucurăm să fim aici, la Hotelul Marriott, la capătul Congresului al 25-lea al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România. Bucuria este de a avea ca oaspete, pentru o scurtă discuție, pe domnul vicepreședinte Florin Dragomir. Bine v-am găsit, domnule vicepreședinte!

Florin Dragomir – Bună ziua tuturor, bine ați venit alături de noi!

Cristi PavelSuntem la capătul unei zile interesante în care s-au dezbătut lucruri interesante și care proiectează cumva coordonatele viitoare ale profesiei. Mi s-ar părea interesant să ne spuneți care este statutul sau percepția practicienilor în insolvență privind mediul de business, în general, și, bineînțeles, și cel privat? Dacă acest mediu de afaceri este și rămâne o țintă relevantă pentru colegii practicieni în insolvență din România?

Florin Dragomir – Absolut! Având în vedere rolul profesiei, mediul de afaceri este locul în care ne exercităm.

Cristi Pavel – Și din care vă hrăniți.

Florin Dragomir – Da, într-un sens oarecum ciudat, da.

Cristi Pavel – Și pe care îl asanați, practic.

Florin Dragomir – Da. Ăsta e rolul nostru și, întrucât orice profesie trebuie remunerată, normal că și prima exprimare a dumneavoastră, de unde ne hrănim, este corectă, da. Monitorizăm mediul de afaceri, tendințele, situația societăților și influența pe care o au factorii macroeconomici, politici, asupra mersului societar. Din acest motiv încercăm să digitalizăm profesia cât mai mult, pentru a ști dinainte care sunt tendințele pieței, în primul rând.

Cristi PavelSunteți un profesionist recunoscut și, firește, un adviser de business și pentru mediul privat și v-ați preocupat cu multă determinare, de-a lungul timpului, pentru consilierea firmelor mari, mijlocii, mici, cu privire la mecanismele de salvare a companiilor aflate în dificultate. Voiam să vă întreb dacă în acest context nou, destul de nefast, pe care îl traversăm acum, există recomandări aparte, care vin succesiv din partea UNPIR și a celor care sunt practicieni în insolvență, pentru firmele care au astfel de probleme?

Florin Dragomir – Sfatul UNPIR și al practicienilor este ca oamenii de afaceri să își monitorizeze societatea sub aspectul indicatorilor economico-financiari cu foarte mare atenție. În ultima vreme am început să invităm la conferințele noastre profesionale, la seminariile de pregătire profesională, oameni de business. Toată lumea știe că oamenii de afaceri, lumea afacerilor nu e așa de bine organizată ca profesiile, așa cum sunt profesiile liberale. Există organizații ale patronatelor și așa mai departe, dar comunicarea noastră directă cu oamenii de afaceri este un pic dificilă. O facem prin intermediul presei, prin intermediul seminariilor noastre, a întâlnirilor de lucru din media. Încercăm să găsim o cale, pentru că toată lumea își dorește un mediu economic stabil. Nimănui nu-i profită un faliment. Noi ne dorim ca oamenii de afaceri să ia decizii motivate din timp, astfel încât să fie în concordanță cu tendința europeană de a da o a doua șansă societăților, pentru a evita falimentul, și din acest motiv au apărut și procedurile de prevenție. Oricât s-ar strădui legiuitorul și practicienii, totul stă în mâna omului de afaceri, a elementului deciziei.

Cristi Pavel – Notasem că ați fost de-a lungul timpului un partizan al noilor tehnologii, așa cum și piața și viața ne cer deopotrivă. Ar fi interesant de spus celor care ne privesc câteva lucruri despre sistemul electronic de gestionare a dosarelor de insolvență, cunoscut de colegii dumneavoastră prin abrevierea SEDIS. Câteva lucruri despre capabilități, despre realizări și, mai ales, despre perspectivele acestei platforme.

Florin Dragomir – Este copilul nostru, al UNPIR-ului, al conducerii UNPIR-ului și este o necesitate. Am plecat, zicem noi, din timp, mai avem mult până departe. Am terminat 4 module din 6 proiectate deocamdată, respectiv este perfect funcțional modulul de gestionare a dosarelor, în sensul în care practicianul are instrument pentru introducerea principalelor date economice și financiare din dosarul de insolvență și este elementul esențial sau instrumentul esențial pentru Uniune, de a avea în viitor următorul Consiliul, viitorii practicieni și cei prezenți, care sunt mai tineri, o statistică coerentă și reală a pieței insolvenței.

De asemenea, SEDIS-ul are modulul care ține de gestiunea noastră, a tabloului. Va mai avea un modul cu punctele de pregătire, deci bucătăria internă. Se pot depune declarațiile de venituri online deja de la începutul anului. Pe măsură ce lucrăm, ne vin din ce în ce mai multe idei, corelații care să ducă la digitalizarea profesiei în termeni reali.

Cristi PavelA existat receptivitate din partea colegilor în sensul de a folosi opera aceasta acum?

Florin Dragomir – Există receptivitate, este și o obligație conform Statutului. Astăzi m-am adresat colegilor cu rugămintea de a utiliza mai des și până la capăt SEDIS-ul. Fără aportul colegilor nu vom avea succes, succesul pe care îl așteptăm. Este, dacă doriți, știți, statistică fără date nu există.

Cristi Pavel – Foarte adevărat ce spuneți. Ne bucură faptul că există o preocupare clară în zona de tehnologizare, de digitalizare, de adoptare a unor soluții care să ușureze și să eficientizeze munca practicianul în insolvență. Este un lucru salutar și nu avem altceva de făcut în încheierea scurtei noastre discuții decât să vă dorim mult succes pe mai departe. Vă mulțumim mult!

Florin Dragomir – Mulțumesc și eu!

Interviu cu Florin Dragomir în cadrul Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), 6 octombrie 2023 was last modified: octombrie 16th, 2023 by Florin Dragomir

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice