Instrucțiunile privind organizarea muncii persoanelor private de libertate – modificări (Decizia DGANP nr. 1.106/2021)

12 ian. 2022
Vizualizari: 354

Actul modificat

Actul modificatorSumar
Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (DGANP) nr. 500.165/2017

 

(M. Of. nr. 904 și 904 bis din 17 noiembrie 2017)

Decizia DGANP nr. 1.106/2021 pentru modificarea și completarea Instrucțiunilor privind organizarea muncii persoanelor private de libertate, aprobate prin Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr. 500.165/2017

 

(M. Of. nr. 30 din 11 ianuarie 2022)

 

modifică: art. 4 alin. (2) lit. d), art. 5 alin. (2) lit. e), f), g), p), r), s) și t), art. 5 alin. (3), art. 5 alin. (3) lit. b) și f), art. 5 alin. (4), art. 6 alin. (1) și (6), art. 9 alin. (6), art. 10 alin. (2) și (3), art. 12 alin. (1), art. 13, art. 14, art. 15, art. 16 alin. (1)-(4), art. 17, art. 18 alin. (4) și (6), art. 19 alin. (2), art. 20 alin. (1) și (2), art. 23, art. 26 alin. (1), art. 26 alin. (2), art. 31 alin. (1), art. 33 alin. (3), art. 34 alin. (1) și (2), art. 35 alin. (1), art. 35 alin. (4), art. 36 alin. (3), art. 38 alin. (3) lit. c) și f), art. 39 alin. (2), art. 40 alin. (1), (2), (4), (8), (9), art. 42 alin. (4), art. 45 alin. (3), art. 47 alin. (1) și (2), art. 48 alin. (2) și (3), art. 49 alin. (1) și (4), art. 51 alin. (2), (3), (6), art. 53 alin. (6), art. 58 alin. (1), art. 59 alin. (3), (4), art. 65, art. 66, anexa nr. 1A: art. 6 alin. (7), (8), (11), anexa nr. 6, anexa nr. 11;

introduce: art. 5 alin. (2) lit. v), art. 9 alin. (2^1), art. 10 alin. (1^1), art. 10 alin. (3^1), art. 13^1, art. 21 alin. (3)-(4), art. 23^1, art. 26 alin. (1^1), art. 33 alin. (1^1), art. 42 alin. (4^1), art. 64^1, anexa nr. 1A: art. 6 alin. (5^1)-(5^2), anexa nr. 1A^1, anexa nr. 3a, anexa nr. 3b, anexa nr. 10^1, anexele nr. 15-19;

 

– abrogă: art. 5 alin. (5), art. 6 alin. (2) și (3), art. 9 alin. (4) și (5), art. 18 alin. (2), art. 53 alin. (4), anexa nr. 14b).

În M. Of. nr. 30 din 11 ianuarie 2022 s-a publicat Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor (DGANP) nr. 1.106/2021 pentru modificarea și completarea Instrucțiunilor privind organizarea muncii persoanelor private de libertate, aprobate prin Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr. 500.165/2017. 

Vă prezentăm, în cele ce urmează, cele mai importante modificări aduse respectivei decizii.

Art. 5 alin. (3) – partea introductivă

Vechea reglementare

„(3) Ofițerul instructor de Organizarea Muncii își desfășoară activitatea în cadrul structurilor de evidență deținuți din locurile de deținere aflate în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor și are următoarele atribuții principale: (…)”.

Noua reglementare

La articolul 5 alineatul (3), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Ofițerul organizarea muncii își desfășoară activitatea în cadrul structurilor de evidență deținuți din locurile de deținere aflate în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor și are următoarele atribuții principale: (…)”.

 

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 5 alin. (5)

Vechea reglementare

(5) Personalul care își desfășoară activitatea în cadrul structurilor financiar- contabile din locurile de deținere aflate în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor are următoarele atribuții principale în ceea ce privește organizarea muncii persoanelor private de libertate:

a) întocmește facturile privind prestarea de servicii;

b) urmărește încasarea la timp a facturilor emise și, în cazul în care se constată că acest termen nu a fost respectat, informează în scris directorul adjunct economico-administrativ;

c) calculează majorări de întârziere și penalități în cazul depășirii termenului scadent de plată a facturilor;

d) efectuează virarea veniturilor cuvenite persoanelor private de libertate și a impozitului pe venit aferent și consemnează pe numele acestora cota prevăzută de Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege, care urmează să fie încasată în momentul punerii în libertate;

e) ține evidența contabilă a activității de producție bugetară, sens în care:

(i.) ține evidența contractelor de furnizare de produse executate și servicii prestate;

(ii.) ține evidența cheltuielilor de producție și a veniturilor realizate;

(iii.) ține evidența materialelor primite de la beneficiari separat de cele aparținând locului de deținere;

(iv.) întocmește documentele de livrare a produselor”.

Noua reglementare

La articolul 5, alineatul (5) se abrogă.

 

Art. 9 alin. (2^1)

Noua reglementare

La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:

„(21) Anterior încheierii contractelor de prestări servicii cu beneficiarii persoane fizice/juridice se întocmește procesul-verbal de negociere prin care sunt stabilite tariful pe unitatea de timp sau pe produs și, după caz, condițiile contractuale. Documentul întocmit se înregistrează atât la unitatea penitenciară, cât și la beneficiarul forței de muncă, conform anexei nr. 15”.

 

Art. 12 alin. (1)

Vechea reglementare

„(1) În contractele de prestări servicii încheiate cu agenți economici va fi stipulată obligația ca, pe cheltuiala lor, aceștia să asigure instruirea si toate măsurile în domeniul securității și sănătății în muncă și în domeniul situațiilor de urgență pentru persoanele private de libertate și personalul de pază și supraveghere”.

Noua reglementare

La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) În contractele de prestări servicii încheiate cu operatorii economici va fi stipulată obligația ca, pe cheltuiala lor, aceștia să asigure instruirea și toate măsurile în domeniul securității și sănătății în muncă și în domeniul situațiilor de urgență pentru persoanele private de libertate și personalul de pază și supraveghere, cu respectarea prevederilor art. 106 și art. 159 alin. (3) lit. c) din Regulament”.

 

Art. 23

Vechea reglementare

„Selecționarea persoanelor private de libertate la activitățile cu caracter gospodăresc necesare penitenciarului, inclusiv a camerelor de arest de la instanțele de judecată, este permisă cu respectarea baremelor prevăzute în anexa nr. 6 a prezentelor instrucțiuni”.

Noua reglementare

Articolul 23 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Selecționarea persoanelor private de libertate la activitățile cu caracter gospodăresc necesare penitenciarului, inclusiv pentru menținerea stării de curățenie și igienă a camerelor de arest de la organele judiciare, este permisă cu respectarea baremelor prevăzute în anexa nr. 6, pe baza solicitării scrise prin care se motivează necesitatea”.

 

Art. 23^1

Noua reglementare

După articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:

Activitățile prevăzute în anexa nr. 6 se desfășoară cu respectarea prevederilor Legii și ale Regulamentului, coroborate cu dispozițiile legale referitoare la securitatea și sănătatea în muncă pentru persoanele private de libertate.”

 

Art. 36 alin. (3)

Vechea reglementare

„(3) Zilnic, șeful biroului sau serviciului evidență și organizarea muncii sau persoana desemnată de acesta va urmări scoaterea persoanelor private de libertate la muncă”.

Noua reglementare

La articolul 36, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Zilnic, șeful biroului/serviciului evidență și organizarea muncii sau persoana desemnată de acesta înregistrează efectivele de persoane private de libertate scoase la muncă”.

 

Art. 66

Vechea reglementare

(1) În vederea formulării cererii de chemare în judecată și înaintării acesteia la instanța judecătorească competentă, biroul sau serviciul evidență și organizarea muncii structura de producție si venituri proprii, precum si serviciul financiar-contabil pun la dispoziția consilierului juridic al unității copii semnate și ștampilate pentru conformitate cu originalul ale următoarelor documente:

– contractul încheiat între părți;

– actele de evidență a muncii prestate, respectiv bonuri de lucru, situații centralizatoare ale prestărilor de servicii, facturi – semnate de părțile contractante;

– documentele întocmite pentru încasarea sumelor în litigiu;

– situația centralizatoare, calculată de serviciul financiar, din care să rezulte, detaliat, valoarea debitului și a penalităților de întârziere pretinse,

– notificarea de punere în întârziere a debitorului persoană fizică sau, după caz, invitația pentru conciliere și procesul-verbal încheiat în urma concilierii directe cu debitorul persoană juridică;

– alte acte ce au fost întocmite pe parcursul derulării contractului;(2) Actele originale se păstrează în evidența locului de deținere, prin grija compartimentului organizarea muncii si, după caz, a serviciului financiar”.

Noua reglementare

Articolul 66 se modifică și va avea următorul cuprins:

„În vederea formulării cererii de chemare în judecată și înaintării acesteia la instanța judecătorească competentă, compartimentele emitente sau în evidența cărora se află pun la dispoziția consilierului juridic al unității copii semnate și ștampilate pentru conformitate cu originalul ale următoarelor documente:

a) contractul încheiat între părți;

b) actele de evidență a muncii prestate, respectiv bonuri de lucru, situații centralizatoare ale prestărilor de servicii, facturi semnate de părțile contractante;

c) documentele întocmite pentru încasarea sumelor în litigiu;

d) situația centralizatoare calculată de serviciul financiar, din care să rezulte, detaliat, valoarea debitului și a penalităților de întârziere pretinse;

e) notificarea de punere în întârziere a debitorului persoană fizică sau, după caz, invitația pentru conciliere și procesul-verbal încheiat în urma concilierii directe cu debitorul persoană juridică;

f) alte acte ce au fost întocmite pe parcursul derulării contractului”.

 

Instrucțiunile privind organizarea muncii persoanelor private de libertate – modificări (Decizia DGANP nr. 1.106/2021) was last modified: ianuarie 12th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.