Implementarea catalogului electronic în şcoli-pilot (OME nr. 4.871/2022)

6 sept. 2022
Vizualizari: 488

Actul publicat în Monitorul Oficial

PreambulSumar
Ordinul ministrului educației (OME) nr. 4.871/2022 privind implementarea catalogului electronic în școli-pilot

(M. Of. nr. 871 din 5 septembrie 2022)

Având în vedere prevederile:

– H.G. nr. 559/2020 privind funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;

– OME nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înființare, organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;

– OME nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație;

– OME nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar,

În temeiul prevederilor:

– art. 13 alin. (3) din H.G. nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările ulterioare

Se implementează catalogul electronic în școli-pilot.

În M. Of. nr. 871 din 5 septembrie 2022 s-a publicat Ordinul ministrului educației (OME) nr. 4.871/2022 privind implementarea catalogului electronic în școli-pilot.

Vă prezentăm, în continuare, dispozițiile relevante din respectivul act normativ.

Art. 1

„Se aprobă introducerea unităților de învățământ preuniversitar de stat și particular care consemnează situația școlară a elevilor în format electronic, denumit în continuare catalog electronic, în programul de școli-pilot pentru anul școlar 2022-2023, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.”

Art. 2

„(1) Prin derogare de la prevederile art. 106 alin. (2) și art. 109 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație, aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 4.813/2022, în unitățile de învățământ prevăzute la art. 1 situația școlară, inclusiv rezultatele evaluării, se consemnează doar în catalogul electronic.

(2) Catalogul electronic se tipărește, semnează, avizează și arhivează de directorul unității de învățământ, la finalul anului școlar, în conformitate cu prevederile art. 27 alin. (5) și (8) din Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 3.844/2016, cu modificările și completările ulterioare.”

Art. 3

„Unitățile de învățământ prevăzute în anexă asigură prin contractele încheiate cu furnizorii programelor/serviciilor de catalog electronic siguranța datelor cu caracter personal, în conformitate cu reglementările în vigoare.”

Art. 4

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

„Elevilor aflați în situație de transfer dintr-o unitate de învățământ care folosește catalog electronic li se eliberează situația școlară consemnată în foaia matricolă.”

Art. 5

„Unitățile de învățământ de stat menționate în anexă asigură din bugetul propriu sau din fonduri proprii, după caz, achiziționarea programelor/serviciilor de catalog electronic, fiind interzisă solicitarea achitării acestor servicii de către elevi sau reprezentanții legali ai acestora.”

Art. 6

„Direcția generală pentru implementarea proiectului România Educată monitorizează și evaluează pilotarea și propune măsuri de îmbunătățire, modificare și scalare a acesteia.”

Implementarea catalogului electronic în școli-pilot (OME nr. 4.871/2022) was last modified: septembrie 6th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.