[UPDATE: Modificarea Codului administrativ] Guvernul României. O.U.G. pentru modificarea unor acte normative și alte proiecte incluse pe agenda ședinței din 13 ianuarie 2022

13 ian. 2022
Vizualizari: 251
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

UPDATE: Aprobarea modificărilor aduse Codului administrativ

Guvernul României a făcut publică lista proiectelor de acte normative adoptate în cadrul ședinței din 13 ianuarie 2022, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul oficial (www.gov.ro):

I. ORDONANȚE DE URGENȚĂ

− O.U.G. pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ

Actul normativ prevede măsuri menite să clarifice desfășurarea activității în urma reorganizărilor din cadrul aparatului de lucru al guvernului, precum și necesare desfășurării activității viceprim-miniștrilor și a cabinetelor acestora, indiferent dacă sunt cu portofoliu sau fără portofoliu.

Astfel, cheltuielile necesare desfășurării activității aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului  cu  portofoliu se  asigură  de  la  bugetul  de  stat,  prin  bugetul Secretariatului General al Guvernului, cu excepția indemnizației viceprim-ministrului  și a cheltuielilor necesare desfășurării activității cabinetului acestuia, care se asigură în cadrul ministerului pe care îl conduce.

De asemenea, Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, se finanțează de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului  General  al Guvernului, și este condusă de șeful Cancelariei Prim-Ministrului, cu rang de ministru, numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului. În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, precum și directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului.

OUG stabilește și atributul Cancelariei  Prim-Ministrului de a  iniția  proiecte  de  acte normative pe domeniile aflate sub incidența atribuțiilor sale, dar și faptul că organizarea,  funcționarea,  structura organizatorică și numărul maxim de posturi se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. Se prevede posibilitatea ca în subordinea Cancelariei Prim-Ministrului să se înființeze departamente, organizate ca structuri fără personalitate juridică, conduse de secretari de stat sau asimilați ai acestora, ale  căror  atribuții,  organizare  și  funcționare  se  aprobă  tot prin hotărâre a Guvernului.

Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopției și Autoritatea pentru  Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități își schimbă denumirea în Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, respectiv în Autoritatea  Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, urmând ca în cuprinsul actelor normative în vigoare denumirile să fie înlocuite în mod corespunzător.

O altă modificare se referă la Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, care va prelua pachetul de acțiuni deținut de stat la societatea „Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)” -S.A. București de la Ministerul Tineretului și Sportului.

De asemenea, până la aprobarea protocoalelor de predare-preluare, finanțarea cheltuielilor de natură salarială și a contribuțiilor pentru personalul aferent Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, inclusiv al instituțiilor publice și a altor structuri subordonate, se efectuează din bugetul Ministerului Sportului și bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, în mod corespunzător.

II. HOTĂRÂRI DE GUVERN

− H.G. pentru completarea Capitolului XIV din Anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022

Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au stabilit modul de contractare și decontare a serviciilor medicale acordate în centrele de evaluare pentru pacienții cu COVID-19.

Serviciile medicale acordate în centrele de evaluare ambulatorie pentru persoanele infectate cu SARS-CoV-2 vor fi decontate de către casele de asigurări de sănătate. Bolnavii infectați cu virusul SARS-CoV-2 se vor putea prezenta în aceste centre fără bilet de trimitere pentru evaluarea stării de sănătate și pentru a primi tratament antiviral gratuit, în regim de spitalizare de zi, indiferent de statutul de asigurat.

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Actul normativ aduce prevederi noi și pentru pacienții non-COVID-19.

Pentru asigurarea unui acces cât mai rapid al persoanelor asigurate la investigații medicale paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, s-a stabilit un termen de maxim 5 zile lucrătoare de la solicitare pentru realizarea investigației necesare monitorizării pacienților diagnosticați cu boli oncologice, diabet, afecțiuni rare, boli cardiovasculare, boli cerebrovasculare, boli neurologice, precum și a celor diagnosticați cu COVID-19, după externarea din spital sau după încetarea perioadei de izolare.

III. MEMORANDUMURI

− MEMORANDUM cu tema: Aprobarea coordonării Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER, constituit prin Decizia prim-ministrului nr.533/2021, de către Cancelaria Prim-Ministrului

Actul normativ aprobat prevede desemnarea Cancelariei Prim-Ministrului ca instituție responsabilă cu operaționalizarea ECCC (European Cybersecurity Competence Centre) și coordonarea Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER. De asemenea, se stabilește ca Secretariatul General al Guvernului și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să desemneze reprezentanți în cadrul Grupului de Lucru Interinstituțional GLI-CYBER în calitate de membri.

 

Sursa informației

 


Publicăm agenda ședinței Guvernului României din data de 13 ianuarie 2022, în cadrul căreia vor fi discutate mai multe proiecte de acte normative:

I. PROIECTE DE ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ

− Proiect de Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative.

II. PROIECTE DE HOTĂRÂRI DE GUVERN

− Proiect de Hotărâre pentru completarea Capitolului XIV din Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.

Sursa informației

Vezi și [UPDATE: Aprobarea notei de fundamentare privind cheltuielile aferente proiectului privind operaționalizarea SIME] Guvernul României. H.G. pentru modificarea H.G. nr. 76/2005 privind înființarea Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și alte acte normative incluse pe agenda ședinței din 12 ianuarie 2022

[UPDATE: Modificarea Codului administrativ] Guvernul României. O.U.G. pentru modificarea unor acte normative și alte proiecte incluse pe agenda ședinței din 13 ianuarie 2022 was last modified: ianuarie 14th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.