Transmisie Live [CUM A FOST][UPDATE: Acreditare INPPA] Conferințele Online UpDate Work: Reorganizarea angajatorilor impusă de criza CoVID-19

2743       0

[CUM A FOST][UPDATE: Acreditare INPPA] Conferințele Online UpDate Work: Reorganizarea angajatorilor impusă de criza CoVID-19 📅 28 aprilie 2020 București [CUM A FOST][UPDATE: Acreditare INPPA] Conferințele Online UpDate Work: Reorganizarea angajatorilor impusă de criza CoVID-19

Data 28 aprilie 2020
Locația

Acreditare INPPA

„Conferința este inclusă în programul de pregătire și perfecționare continuă a avocaților. Punctele de pregătire profesională se vor acorda după încheierea conferinței, în baza criteriilor de evaluare I.N.P.P.A.”.

Editura Universul Juridic în parteneriat cu MCP Cabinet avocați (fondator Avocat Marius-Cătălin Preduț) organizează marți, 28 aprilie, începând cu ora 12:00, cea de-a patra conferință din seria: Conferințele Online UpDate Work: Reorganizarea angajatorilor impusă de criza CoVID-19.

 

Speakerii invitați sunt:

Marius-Cătălin Preduț, Avocat fondator „MCP Cabinet avocați”, Autor Codul muncii comentat

Cătălina Bordianu Calangiu, Avocat Fondator Bordianu & Asociații

Irina Maria Diculescu, Avocat Partener „MCP Cabinet avocați”

 

Temele abordate vor fi:

– Reglementare;
– Cazuri;
– Procedură;
– Concedierile individuale sau colective. Necesitatea consultărilor cu Sindicatele sau, după caz, reprezentanții salariaților;
– Sprijinul statutului în diminuarea impactului social.

 

Taxa de participare este de 300 lei + TVA/ persoană și include următoarele beneficii:

 

– Acces la vizionarea conferinței video live la calitate 4k

– Acces la înregistrarea video la 3 zile după data evenimentului (o puteți accesa din link-ul primit pe mail)

– Speakeri de calitate, profesori universitari, experți în domeniu

– 20% reducere la următoarele conferințe

– 3 luni acces la abonamentul Universul Juridic Premium, care include printre altele:

Peste 10.000 de opinii juridice atent selecționate de colectivul editorial Universul Juridic, actualizate și segmentate zilnic. Peste 500 de autori consacrați, peste 9.000 de știri juridice, peste 700 de newslettere și o bogată bază de date organizată în funcție de anumite cuvinte-cheie.

Comandă cartea „Codul muncii – comentat. Ediția a II-a, completată și revizuită, Autor: Marius-Cătălin Preduț”

Accesul la conferință se face online, pe bază de utilizator și parolă.

Detaliile privind modalitatea de acces la conferința video vă sunt transmise în mod automat, prin e-mail, după înscrierea dvs prin completarea formularului de mai jos.

Conferința video va fi transmisă LIVE la data și ora afișate. De asemenea, înregistrarea VIDEO a conferinței vă va fi pusă la dispoziție în cel mai sucurt timp după finalizarea transmisiei LIVE.

Atât transmisia LIVE, cât și înregistrarea VIDEO sunt disponibile doar pe bază de utilizator și parolă pentru persoanele care s-au înscris cu succes prin formularul evenimentului și care au achitat contravaloarea accesului.

Vizualizarea și accesarea transmisiei LIVE și a înregistrării se face doar pe Portalul Universul Juridic. Aveți nevoie doar de o conexiune la internet și nu sunt necesare programe software ori setări tehnice speciale în afară de autentificarea cu utilizator și parolă pe www.universuljuridic.ro


Cea de-a patra conferință din seria UpDate Work, serie de 5 conferințe organizate de Universul Juridic în parteneriat cu MCP Cabinet Avocați (fondat în anul 2008 de avocat Marius-Cătălin Preduț), a avut ca temă Reorganizarea activității angajatorilor impusă de criza CoVID-19.

În primele trei conferințe s-a pus în discuție și s-a concluzionat faptul că situația de forță majoră generată de pandemia CoVID-19 nu poate constitui, prin ea însăși, o justificare pentru modificarea contractelor individuale de muncă, însă trebuie privită și acceptată ca atare, atât din punct de vedere juridic, cât și ca situație de fapt, situație care poate contextualiza și/sau justifica măsurile/deciziile societăților angajatoare în ceea ce privește derularea raporturilor de muncă și, de la caz la caz, reorganizarea resurselor umane.

Actualul Cod al muncii stabilește un drept fundamental al angajatorului, acela de a-și organiza activitatea în funcție de interesele acestuia, de contextul social, politic și economic. Dezvoltând acest drept, Curtea Constituțională a României a recunoscut și statuat faptul că deciziile angajatorului privind organizarea activității acestuia sunt subsumate principiului oportunității, adică liberei aprecieri a angajatorului în ceea ce privește organizarea și funcționarea societății.

În contextul actual este cu atât mai evidentă necesitatea reorganizării activității societăților comerciale, care, totodată, au și calitatea de angajatori, parte în contractele individuale de muncă. Cum noile realități economice, noile mecanisme de relaționare între agenții economici, noile tehnologii de comunicații și informații sunt tot mai evidente, este firească și necesară reorganizarea societăților angajatoare.

În cadrul conferinței s-a punctat asupra faptului că reorganizarea activității nu trebuie subsumată dispozițiilor art. 65 din Codul muncii, care au în vedere cazul de încetare a contractului individual de muncă drept urmare a desființării postului din organigrama societății, ci trebuie privită în sens larg, de readaptare și reașezare a funcționalității și relaționării resurselor umane.

În acest context, societățile angajatoare au posibilitatea de a dispune reorganizarea activității prin modificarea contractelor individuale de muncă în ceea ce privește felul muncii prestate de către salariați, a locului de unde salariații își desfășoară activitatea. Pentru a se proceda în acest mod, este necesară o comunicare reală și efectivă, atât între angajator și reprezentanții salariaților/organizațiile sindicale, cât și, individual, între angajator și fiecare salariat.

Necesitatea discuțiilor dintre angajator și reprezentanții salariaților/organizațiile sindicale este impusă de găsirea de soluții colective în ceea ce privește reorganizarea activității societății angajatoare, de identificarea categoriilor de personal care au disponibilitatea și resursele necesare readaptării relațiilor de muncă, de întocmirea și implementarea de planuri de formare profesională, astfel încât reorganizarea societății să fie efectiv posibilă și ușor asimilată de către salariați.

Concomitent procedurii de reorganizare a angajatorului, este necesar ca, prin regulamentul intern, prin procedurile interne de lucru, contractele individuale de muncă sau actele adiționale, să se stabilească noi criterii specifice/generale de evaluare a salariaților, noi proceduri de evaluare profesională, noi proceduri privind disciplina în muncă (inclusiv stabilirea de noi fapte care ar constitui abateri disciplinare), deoarece noile modalități de desfășurare a activității (inclusiv desfășurarea activității în regim de telemuncă) nu pot fi asimilate cu modul clasic în care salariatul își desfășura activitatea.

Toate aceste aspecte trebuie aduse la cunoștința salariatului, care are posibilitatea fie de a accepta noua organizare și funcționare a angajatorului, fie de a refuza integrarea în noua structură a societății. În acest din urmă caz, angajatorul, în virtutea dreptului de a-și organiza activitatea, are posibilitatea de a recurge la restructurarea resurselor umane incompatibile cu noua viziune a acestuia.

În cuprinsul deciziei prin care angajatorul dispune încetarea contractului individual de muncă al unuia sau mai multor salariați este necesar să se regăsească:

– necesitatea reorganizării activității, impusă de noile realități economice, sociale și tehnologice sau, după caz, impusă de situația de forță majoră;

– faptul că a avut loc o reorganizare reală și efectivă, iar postul ocupat de către salariat a fost desființat efectiv sau că salariatul efectiv nu mai are capacitatea/resursele necesare desfășurării noilor activități impuse de reorganizarea societății;

– după caz, faptul că angajatorul a informat efectiv salariatul cu privire la reorganizarea activității, a noilor modalități de desfășurare a acesteia, cu privire la planurile de formare profesională, însă salariatul a refuzat adaptarea la noile realități organizaționale și funcționale ale societății.

Totodată, în cadrul conferinței s-a arătat că noul context impune o flexibilizare a discuțiilor între partenerii sociali și a derulării raporturilor de muncă, o abordare rigidă din partea angajatorului și/sau a salariatului fiind în măsură să conducă la emiterea unei decizii abuzive sau, respectiv, la pierderea locului de muncă.

 

Speakerii invitați au fost:

Marius-Cătălin Preduț, avocat, membru al Baroului București, este fondatorul și coordonatorul MCP Cabinet avocați (www.mcp-avocati.ro), specializat, încă de la înființare, în domeniul relațiilor de muncă și comerciale, precum și, ulterior, în domeniul protecției datelor personale, a drepturilor de autor și a vieții private.

Cătălina Bordianu Calangiu – Avocat Fondator Bordianu & Asociații

Irina-Maria Diculescu – Avocat MCP Cabinet avocați

 

Ultima conferință din această serie (UpDate Work V – Protecția salariaților, 30 aprilie 2020) va avea ca temă măsurile de protecție socială a salariaților afectați de noile crize economice și sociale.

Toate aceste Conferințe sunt organizate de Universul Juridic în parteneriat cu MCP Cabinet avocați (fondator avocat Marius-Cătălin Preduț, autor al Codului muncii comentat și speaker în cadrul tuturor conferințelor).






 


Pentru mai multe detalii, nu ezitați să ne contactați:

0733.674.555conferintele@universuljuridic.ro

 

* Persoanele care au achitat taxa de participare, dar care, din motive obiective, nu mai pot participa la conferință, pot solicita returnarea banilor, cu cel puțin două zile (48 de ore) înaintea evenimentului, la adresa de e-mail: conferintele@universuljuridic.ro.
Solicitările ulterioare nu vor fi luate în calcul, având în vedere costurile logistice aferente manifestării. Mulțumim pentru înțelegere.

 

 

[CUM A FOST][UPDATE: Acreditare INPPA] Conferințele Online UpDate Work: Reorganizarea angajatorilor impusă de criza CoVID-19 was last modified: aprilie 29th, 2020 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: