ASF. Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor şi a altor documente către ASF în perioada aplicării măsurilor excepţionale generate de criza COVID-19

20 mart. 2020
Vizualizari: 607
Actul normativ publicat în Monitorul OficialSumar
Instrucțiunea ASF nr. 1/2020
(M. Of. nr. 223 din 19 martie 2020)
Se emite Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor și a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepționale generate de criza COVID-19

 

În M. Of. nr. 223 din 19 martie 2020 a fost publicată Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor și a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepționale generate de criza COVID-19.

Vom prezenta, în continuare, conținutul respectivei Instrucțiuni:

Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor și a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară în perioada aplicării măsurilor excepționale generate de criza COVID-19

 

Art. 1 prevede următoarele:
„Prezenta instrucțiune reglementează transmiterea corespondenței, raportărilor, informațiilor și a altor documente către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către entitățile autorizate, reglementate și/sau supravegheate de către A.S.F., în perioada aplicării măsurilor excepționale generate de criza COVID-19.”

Art. 2 are următorul conținut:
„(1) În perioada aplicării măsurilor excepționale, entitățile prevăzute la art. 1 transmit A.S.F. corespondența, raportările, informațiile și alte documente prevăzute de legislația aplicabilă doar în format electronic, utilizând în acest sens:
a) pentru expeditor, adresa de e-mail a entității sau adresa de e-mail a reprezentantului legal al entității, respectiv adresa de e-mail a persoanei fizice în cazul în care aceasta se adresează A.S.F. în nume personal;
b) pentru destinatar, adresa de e-mail a A.S.F. – eregistratura@asfromania.ro;
c) în cazul raportărilor prevăzute de legislația aplicabilă în domeniul asigurărilor, aplicațiile ASF-EWS sau e-Hub, după caz;
d) în cazul raportărilor prevăzute de legislația pieței de capital se utilizează aplicațiile prevăzute de legile în vigoare, aplicabile fiecărui tip de raportări.

(2) Adresa de însoțire și opisul documentației transmise potrivit alin. (1) scanate/fotocopiate sunt în prealabil semnate olograf de către persoana în drept, potrivit legislației aplicabile entității.

(3) Documentația transmisă A.S.F. conform alin. (1) și (2) este păstrată la sediul entității, fiind disponibilă pentru verificare la solicitarea A.S.F. ori de câte ori este necesar.”

Art. 3 prevede următoarele:
„Entitățile menționate la art. 1 transmit raportările și documentele conform prevederilor art. 2 pentru care au obligația în prezent să le transmită în format letric; entitățile respectă termenele de transmitere la A.S.F. a raportărilor și a altor documente stabilite de legislația aplicabilă.”

Alte prevederi ale Instrucțiunii ASF nr. 1/2020

Prezenta instrucțiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, se aplică pe perioada existenței stării de urgență și intră în vigoare la data publicării.

ASF. Instrucțiunea nr. 1/2020 privind transmiterea raportărilor și a altor documente către ASF în perioada aplicării măsurilor excepționale generate de criza COVID-19 was last modified: martie 20th, 2020 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.