Aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019 (O.U.G. nr. 14/2019)

18 mart. 2019
0 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 50 voturi, medie: 0,00 din 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Vizualizari: 374

Recomandări

 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

În M. Of. nr 197 din 12 martie 2019 a fost publicată O.U.G. nr. 14/2019 privind aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019.

Vom prezenta, în continuare, conținutul articolelor.

Conferintele lunii noiembrie
”

Astfel, art. 1 precizează faptul că aprobarea plafoanelor se face potrivit dispozițiilor art. 26 alin. (2) și art. 29 alin. (1) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, precum și plafoanele prevăzute la art. 1 alin. (5) din O.U.G. nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, cu completările ulterioare.

Art. 2 specifică valoarea plafonului referitor la soldul bugetului general consolidat, care în anul 2019 este de -2,76%, iar în anul 2020 va fi de -2,33%. Aceste valori sunt exprimate ca procente în produsul intern brut.

În contextul art. 3 se face referire la următoarele aspecte: „(1) Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei Uniunii Europene, pentru sfârșitul anului 2019, este de 40% din produsul intern brut.

(2) În anul 2019, plafoanele privind finanțările rambursabile, care pot fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum și cele privind tragerile din finanțările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ- teritoriale sunt în sumă de 1.200 milioane lei fiecare. Valoarea aferentă finanțărilor rambursabile, care poate fi autorizată pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, este de maximum 100 milioane lei anual.

(3) Plafoanele prevăzute la alin. (2) nu cuprind finanțările rambursabile destinate refinanțării datoriei publice locale, finanțările rambursabile destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană și nici pe cele destinate proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la donatori europeni în cadrul programelor interguvernamentale.

(4) Plafonul privind emiterea de garanții de către Guvern, prin Ministerul Finanțelor Publice, și de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2019, este de 8.000 milioane lei.

(5) Prin derogare de la prevederile art. 6 și 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, în anul 2019, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale și ale cheltuielilor de personal, stabilite potrivit dispozițiilor art. 29 alin. (1) lit. g) din aceeași lege, sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(6) Prin derogare de la prevederile art. 6 și 7 din Legea nr. 69/2010, republicată, în anul 2019, sunt stabilite plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale și ale altor bugete componente ale bugetului general consolidat și sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(7) În anul 2019, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de minus 14.838,6 milioane lei”. 

Art. 4 precizează care este obiectivul bugetar pe termen mediu, mai precis discută despre atingerea unui nivel al soldului structural anual al administrației publice de -1% din produsul intern brut. Totodată, această ordonanță nu prevede calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu prevăzut la alin. (1), iar nivelul plafoanelor soldului structural anual al administrației publice este prevăzut în anexa nr. 3.

Este necesar să amintim și ideea privitoare la ajustarea soldului structural anual al administrației publice care urmează să se facă începând cu anul 2021.

În aceeași ordine de idei, art. 5 enumeră responsabilitatea ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, ai bugetului asigurărilor sociale de stat și cei ai bugetelor fondurilor speciale de a elabora propunerile de cheltuieli bugetare, în concordanță cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicată, precum și cu încadrarea în plafoanele prevăzute în prezenta ordonanță de urgență care face obiectul acestui articol.

Art. 6 ne aduce în prim-plan valoarea plafoanelor de contractare și de tragere acordate din disponibilitățile contului curent general al Trezoreriei Statului la solicitarea Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, pentru finanțarea proiectelor de investiții în cadrul Fondului de Dezvoltare și Investiții care va fi de 5.000 milioane lei fiecare.

De asemenea, această ordonanță de urgență cuprinde și trei anexe, care fac referire la cheltuielilor totale și ale cheltuielilor de personal pe anul 2019, la soldul bugetului general consolidat și al principalelor bugete componente pentru anul 2019, respectiv la soldul structural anual al administrației publice.

Aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019 (O.U.G. nr. 14/2019) was last modified: martie 18th, 2019 by Redacția ProLege
0 Shares

Recomandări

Vă recomandăm:

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.

Abonează-te la newsletter