Aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară (ODGANCPI nr. 813/2022)

26 iul. 2022
Vizualizari: 1145

Actul publicat în Monitorul Oficial

PreambulSumar
 

Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ODGANCPI) nr. 813/2022 privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară

(M. Of. nr. 744 din 25 iulie 2022)

 

 

În temeiul:

− art. 3 alin. (13) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996.

În conformitate cu:

− art. 3 alin. (6), (61), (63) și (7) și ale art. 50 din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996.

Ținând cont de:

− art. 8 alin. (7) din Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară asigură accesul online, gratuit, la informațiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaților, executorilor judecătorești, persoanelor fizice și juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experților judiciari.

 

În M. Of. nr. 744 din 25 iulie 2022 s-a publicat Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ODGANCPI) nr. 813/2022 privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară.

Vă prezentăm, în continuare, cele mai importante prevederi ale Ordinului.

Art. 1

(1) În aplicarea dispozițiilor art. 3 alin. (6), (61), (63) și (7) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, asigură accesul online, gratuit, la informațiile gestionate de sistemul informatic notarilor publici, avocaților, executorilor judecătorești, persoanelor fizice și juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie, cartografie, experților judiciari, instituțiilor și autorităților publice, precum și altor entități care îndeplinesc un serviciu public, definit de art. 5 lit. kk) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în scopul îndeplinirii atribuțiilor acestora.

(2) Accesarea acestor informații se realizează prin utilizatorii, persoane fizice sau juridice, cărora li s-a acordat dreptul accesării sistemului informatic, individual sau în calitate de persoană desemnată de entitățile prevăzute de art. 3 alin. (6) din Lege.

(3) În aplicarea art. 3 alin. (6) din Lege, prin seturi de date se înțelege orice informație accesibilă online prin acces la interfața de căutare/interogare în aplicația integrată de cadastru și carte funciară sau prin servicii de interogare dinamică pe baza unor componente API (din limba engleză, application programming interface).

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

Art. 3

(1) Analiza îndeplinirii condițiilor necesare pentru acordarea accesului solicitanților la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară se va efectua de către o comisie desemnată prin ordin al directorului general al ANCPI, care va cuprinde obligatoriu salariați ai Direcției juridice, Direcției de publicitate imobiliară și Direcției de cadastru și geodezie.

(2) Comisia desemnată din cadrul direcțiilor de specialitate menționată la alin. (1) va transmite avizul în maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în cazul în care nu sunt impedimente, Direcției informatică.

Art. 5

Informațiile din sistemul informatic se obțin prin utilizarea următoarelor criterii de căutare:

a) datele de identificare ale deținătorilor unui imobil/numele și/sau codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice, denumirea și/sau codul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice;

b) datele de identificare ale imobilului, constând în număr cadastral/topografic, numărul de carte funciară;

c) adresa administrativă.

Art. 10

(1) În cazul reorganizării sau al suspendării de către ANCPI a serviciilor specifice, precum și în cazul nerespectării oricărei condiții prevăzute de prezentul ordin și/sau a condițiilor în baza cărora a fost acordat accesul, dreptul de acces se revocă fără un aviz prealabil prin ordin al directorului general al ANCPI.

(2) Drepturile de acces primite de un utilizator pot fi revocate sau suspendate și la cererea utilizatorului sau la cererea reprezentantului legal al angajatorului/autorității sau al asociației profesionale în numele căreia acționează.

(3) În cazul schimbării statutului juridic al solicitantului/utilizatorului și/sau a condițiilor de acordare a accesului, solicitantul/utilizatorul are obligația de a notifica de îndată ANCPI, care va proceda în consecință.

(4) Răspunderea privind legalitatea și temeinicia cererii în baza căreia se solicită accesul la sistemul informatic și se colectează datele revine exclusiv solicitantului.

(5) Utilizatorii sistemului informatic al ANCPI răspund, în condițiile legii, pentru nerespectarea obligațiilor ce le revin potrivit prezentului ordin.

ANEXA nr. 1: CERERE DE ACCES la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară

ANEXA nr. 11: CERERE DE ACCES la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară

ANEXA nr. 2: ANGAJAMENT de confidențialitate și de respectare a condițiilor

ANEXA nr. 3: ACORD de prelucrare a datelor cu caracter personal

🔔Vezi și UNBR. Aprobarea condițiilor de acces la datele ANCPI pentru profesia de avocat

Aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară (ODGANCPI nr. 813/2022) was last modified: iulie 26th, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.