ANPC a sancționat practicile comerciale incorecte care prejudiciau clienții unei instituții bancare

6 sept. 2021
Vizualizari: 433

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) informează că a fost sancționată o instituție bancară întrucât aceasta nu s-a conformat obligației de încetare a unei practici comerciale incorecte constatată printr-o sentință judecătorească definitivă din anul 2020.

Astfel, prin Ordinul nr. 280/9 iulie 2014 al președintelui ANPC, menținut de instanță prin sentință definitivă, a fost dispusă încetarea practicii comerciale incorecte ce consta în decizia unilaterală de a mări, la momentul restructurării creditelor, marjele din componența dobânzii, prin introducerea în marjele de dobândă a comisionului de administrare la care banca a renunțat expres prin actele adiționale semnate cu clienții.

În acest sens, instanțele de judecată au considerat această practică a băncii în discuție ca fiind contrară diligențelor profesionale, întrucât operatorul economic a profitat de dificultățile financiare ale consumatorilor, care nu aveau posibilitatea de plată a ratelor creditului, și, cu ocazia restructurării, după o perioadă scurtă în care ratele au avut o valoare redusă, a mărit nejustitificat dobânzile percepute, determinând consumatorii să încheie acte adiționale la contractul inițial de credit.

În urma acestui fapt, a fost creată aparența unui beneficiu constând în renunțarea băncii la încasarea comisionului de administrare, când, în realitate, costul creditului nu a fost diminuat din moment ce reducerea determinată de renunțarea la comisionul de administrare a fost depășită de majorarea produsă de modificarea dobânzii.

Totodată, deoarece în timpul scurs de la termenul pronunțării sentinței definitive a instanței, respectiv 6 februarie 2020, deci aproximativ 1 an și 7 luni, banca în discuție nu a dat curs obligației stabilite, consumatorii fiind prejudiciati, pe de o parte, prin faptul ca sumele reținute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite și pe de altă parte, prin faptul că nu s-au efectuat și aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat băncii o amendă contravențională de 100.000 lei.

Menționăm că aproximativ 14.000 de clienți ai băncii, beneficiari de credite, au fost afectați financiar de practica incorectă a acesteia.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

Vezi și ANPC a decoperit mai multe practici comerciale incorecte folosite de unii furnizori de energie electrică și gaze

ANPC a sancționat practicile comerciale incorecte care prejudiciau clienții unei instituții bancare was last modified: septembrie 6th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: