ANAF. Proiect: Ordin privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică

23 mai 2022
Vizualizari: 267

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a supus dezbaterii publice privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Redăm, în continuare, principalele prevederi ale Ordinului:

„ ART. 1

Se aprobă Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

ART. 2
În scopul prezentului ordin, comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanță se realizează prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” – serviciu de distribuție electronică înregistrată care permite transmiterea de date prin mijloace electronice și furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea și primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată.

ART. 3
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică prevăzută la art. 1 se referă la:
a) mijloacele de identificare electronică a persoanelor fizice, persoanelor juridice și altor entități
fără personalitate juridică în mediul electronic;
b) comunicarea informațiilor și înscrisurilor prin serviciul „Spațiul privat virtual”;
c) comunicarea informațiilor și înscrisurilor, după caz, prin serviciile „Buletinul informativ”, „Programare on-line” și „Formularul de contact”;
d) condiții de comunicare prin serviciile prevăzute la lit. b) și c).

(…)

ART. 8
Direcțiile de specialitate din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 9
(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Dispozițiile prezentului ordin intră în vigoare la data abrogării Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 660/2017 din 3 mai 2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între Ministerul Finanțelor Publice/organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificările și completările ulterioare”.

Pentru mai multe detalii referitoare la proiect, referatul de aprobare și anexe, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației

ANAF. Proiect: Ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță a actelor de executare și a procedurii de comunicare a acestora

ANAF. Proiect: Ordin privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică was last modified: mai 23rd, 2022 by Redacția ProLege

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor:

Redacția ProLege

Redacția ProLege

Rubrica ACTUALITATE LEGISLATIVĂ aduce la cunoştinţa utilizatorilor principalele schimbări legislative survenite recent în diverse domenii, înlesnind astfel activitatea de informare şi de cercetare desfăşurată de practicieni şi reducând semnificativ şi eficient timpul dedicat respectivei activităţi.