ANAF. Proiect în dezbatere publică: Ordinul pentru aprobarea modelului și conţinutului formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată”
Conform site-ului oficial (www.anaf.ro), la data de 26 iunie 2019, ANAF a pus în dezbatere publică Proiectul de Ordin pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată”.
Așa cum reiese din referatul de aprobare, această măsura este luată în urma adoptării Legii nr. 60/2019 (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019) prin care a fost modificat Codul fiscal în ceea ce privește domeniul taxei pe valoarea adăugată, respectiv prevederile prin care se stabilește locul prestării serviciilor de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune, precum și a serviciilor furnizate pe cale electronică.
Conform art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, locul prestării serviciilor de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune, precum și a serviciilor furnizate pe cale electronică este considerat a fi locul unde beneficiarul este stabilit, își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită, în situația în care beneficiarul este persoană neimpozabilă.
Potrivit noilor prevederi, prin excepție, în situația în care astfel de servicii sunt prestate de persoane impozabile stabilite sau care își au domiciliul stabil sau reședința într-un singur stat membru al Uniunii Europene către persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru, a căror valoare totală nu depășește în anul calendaristic curent și nu a depășit în cursul anului calendaristic precedent 10.000 euro (46.337 lei), locul prestării acestor servicii se consideră a fi locul unde prestatorul își are stabilit sediul activității, sediul fix, domiciliul stabil sau reședința obișnuită (art. 278 alin. (8) din Codul fiscal).
De asemenea, prestatorii care sunt stabiliți, își au domiciliul stabil sau reședința în România au dreptul să opteze ca locul prestării serviciilor să fie stabilit în conformitate cu regula prevăzută la art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal.
Respectivul proiect are în vedere inserarea unor rânduri distincte pentru declararea taxei pe valoarea adăugată aferentă prestărilor de astfel de servicii, pentru care locul prestării este în România potrivit art. 278 alin. (8) din Codul fiscal, dacă prestatorii din România nu optează pentru aplicarea regulii prevăzută la art. 278 alin. (5) lit. h) pentru stabilirea locului prestării la beneficiar. De asemenea, la depășirea plafonului de 46.337 lei, devin aplicabile prevederile art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, potrivit cărora locul prestării serviciilor se consideră a fi la beneficiar.