[UPDATE: Portalul web pentru obținerea certificatului digital Covid, pregătit de lansarea de pe 1 iulie 2021] STS. Noutăți privind implementarea certificatelor verzi digitale pentru călătoriile din interiorul Uniunii Europene

30 iun. 2021
Vizualizari: 248
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 30 iunie 2021: Portalul web pentru obținerea certificatului digital Covid, pregătit de lansarea de pe 1 iulie 2021

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a informat că portalul web de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansare și va fi disponibil începând de joi, 1 iulie 2021.

Astfel, persoanele care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție, începând de joi, platforma https://certificat-covid.gov.ro. Potrivit comunicatului, cetățenii pot obține certificatul urmând pașii următori:

− Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail;

− Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei;

− Se accesează butonul verde „Certificat nou”;

− Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare;

Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat;

− În funcție de categorie, se completează:

a) Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea;

b) Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID-19, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv;

c) Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

− Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID;

− Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Conferința națională „Prevenirea și combaterea spălării banilor”. Impactul noii legi asupra profesiilor liberale

 

De asemenea, se specifică faptul că solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației


Update 26 mai 2021: Testarea de interconectare, realizată cu succes

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a informat că testarea de interconectare la gateway-ul UE care centralizează și administrează cheile publice ale țărilor membre, necesare pentru verificarea semnăturilor digitale, realizată cu grupul tehnic de lucru de la nivel european, a fost realizată cu succes. 

Astfel, în cadrul testului s-a realizat upload-ul cheii publice a certificatului DSC (document signing certificate) în gateway-ul UE (DGCG) pentru centralizare. Cu ajutorul cheii private vor fi semnate certificatele digitale UE emise de România.

De asemenea, certificatul digital UE conține date de identificare esențiale (numele și prenumele, data nașterii, statul membru emitent), date medicale privind categoria pentru care se emite documentul, precum și un identificator unic al certificatului. Acestea sunt gratuite și vor facilita călătoriile în spațiul european fără restricții epidemiologice, nefiind îngrădită libertatea de mișcare. Certificatele vor fi implementate la începutul lunii iulie.

Totodată, următoarea etapă cuprinde finalizarea portalului securizat de unde cetățenii vor putea să își descarce certificatele digitale UE și realizarea internă a testelor de performanță și de securitate ale sistemului informatic.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați sursa informației.

Sursa informației


Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a informat că va asigura suportul pentru implementarea, în România, a certificatelor digitale verzi care vor facilita libera circulație în Uniunea Europeană (UE), pe timpul pandemiei de COVID-19.

Redăm, în continuare, comunicatul:

„Soluția tehnică dezvoltată de instituția noastră va fi interconectată cu cele implementate de către celelalte state membre ale UE pentru a permite eliminarea restricțiilor de testare sau carantină la trecerea frontierei.

Certificatele vor conține un cod QR și se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecțiune sau care deține un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate și în format tipărit.

În urma consultărilor cu experții grupului tehnic de lucru constituit la nivel european, a fost avansată soluția tehnică care va include o aplicație web pentru generarea certificatelor și o aplicație pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în țară sau emise de alte state. Codul QR din certificat va conține informații de identificare (nume, prenume și data nașterii), precum și informații medicale esențiale, semnate digital, pentru a se garanta autenticitatea datelor. Documentele vor respecta toate regulile de protecție a datelor personale și vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, însoțite de actul individual de identitate.

Specialiștii STS au realizat o propunere de arhitectură a sistemului informatic de emitere și verificare a certificatelor digitale verzi, urmând să se desfășoare dezvoltarea propriu-zisă a aplicațiilor, testarea cu instituțiile din țara noastră și cele europene, iar, la final, implementarea acestora.

De asemenea, la nivel UE se întreprind demersuri pentru adoptarea Propunerii de Regulament a Parlamentului European și a Consiliului privind un cadru pentru emiterea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile privind vaccinarea, testarea și recuperarea pentru a facilita libera circulație în timpul pandemiei de COVID-19.

Până în prezent, termenul vehiculat, la nivel european, pentru implementarea certificatelor verzi de călătorie este începutul lunii iulie 2021.

Astfel, în luna mai, la nivel european, are loc testarea de interconectare între țările membre și gateway-ul european (DGCG) care va centraliza și administra cheile publice ale țărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi, România fiind programată pentru ziua de 21 mai a.c.

STS a transmis, în data de 6 mai a.c., către grupul de suport tehnic de la nivel european certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare țară a procesului de generare și verificare a acestora. Acestea au fost verificate și validate cu succes de către țările membre.”

Sursa informației

[UPDATE: Portalul web pentru obținerea certificatului digital Covid, pregătit de lansarea de pe 1 iulie 2021] STS. Noutăți privind implementarea certificatelor verzi digitale pentru călătoriile din interiorul Uniunii Europene was last modified: iunie 30th, 2021 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: