[UPDATE: Ordinea de zi soluționată] Ședința CSM din 19 aprilie 2018: Ordinea de zi (Plen)

19 apr. 2018
Vizualizari: 1033
 

Universuljuridic.ro PREMIUM

Aici găsiți informaţiile necesare desfăşurării activităţii dvs. profesionale.

Universuljuridic.ro PREMIUM pune la dispoziția profesioniștilor lumii juridice un prețios instrument de pregătire profesională. Oferim un volum vast de conținut: articole, editoriale, opinii, jurisprudență și legislație comentată, acoperind toate domeniile și materiile de drept. Clar, concis, abordăm eficient problematicile actuale, răspunzând scenariilor de activitate din lumea reală, în care practicienii activează.

Testează ACUM beneficiile Universuljuridic.ro PREMIUM prin intermediul abonamentului GRATUIT pentru 7 zile!

🔑Vreau cont PREMIUM!


 

Update 19 aprilie 2018: Ordinea de zi soluționată a ședinței Plenului CSM din data de 19 aprilie 2018

Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, în ședința din data de 19 aprilie 2018, CSM a luat mai multe hotărâri, printre care și următoarele:

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat statele de funcții și de personal ale Consiliului Superior al Magistraturii, valabile la data de 31 decembrie 2017, precum și ale statelor de funcții și de personal ale Consiliului Superior al Magistraturii, valabile la data de 7 ianuarie 2018, cu observațiile formulate în Plen;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât acordarea avizului conform pentru:

1) modificarea statului de funcții și de personal al Tribunalului Sibiu, prin transformarea unui post vacant de consilier (funcționar public), în post de grefier debutant cu studii superioare;

2) modificarea statului de funcții și de personal al Tribunalului Tulcea, prin transformarea unui post vacant de grefier statistician treapta I, în post de grefier, treapta I;

3) modificarea statelor de funcții și de personal ale unor instanțe judecătorești din circumscripția teritorială a Curții de Apel Cluj;

4) modificarea statului de funcții și de personal al Judecătoriei Moinești, prin transformarea unui post de grefier debutant cu studii superioare, în post de grefier gradul II;

5) modificarea statului de funcții și de personal al Judecătoriei Chișinău-Criș, prin transformarea unui post de grefier treapta I, în post de grefier gradul II;

6) modificarea statelor de funcții și de personal ale Judecătoriei Mizil și Judecătoriei Vălenii de Munte, prin revenirea postului vacant de execuție de judecător din statul de funcții și de personal al Judecătoriei Mizil, în statul de funcții și de personal al Judecătoriei Vălenii de Munte;

7) modificarea statelor de funcții și de personal ale Tribunalului București și Judecătoriei Bolintin Vale, prin transferul unui post vacant de grefier treapta I din statul de funcții și de personal al Judecătoriei Bolintin Vale, în statul de funcții și de personal al Tribunalului București.

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât admiterea plângerii prealabile formulate de domnul Tudorel Toader, ministrul justiției, privind revocarea Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1472/19.12.2017;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil proiectul de ordin privind punctele naționale de contact ale României pentru Rețeaua Judiciară Europeană și membrii Rețelei Judiciare Române în materie penală, a proiectului de ordin privind punctele de contact ale României pentru Rețeaua punctelor de contact cu privire la persoane vinovate de genocid, crime împotriva umanității și crime de război, precum și a proiectului de ordin privind reprezentarea României în Rețeaua de experți privind echipele comune de anchetă;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat negativ propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal;

– Ocupare posturi pe perioadă nedeterminată:

Pachet: Codul administrativ comentat. Explicatii, jurisprudenta, doctrina. Volumul I si Volumul II

1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a unui post temporar de judecător vacant la Judecătoria Baia Mare, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a constatat încetarea parțială a efectelor Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1082/16.10.2008, pentru două posturi temporar vacante de procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București;

3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a 6 posturi vacante temporar la Parchetul de pe lângă Tribunalul București, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat:

• Programul de Formare Continuă la nivel Centralizat pentru anul 2018;
• Programul de Formare Continuă la nivel Descentralizat pentru anul 2018.

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat folosirea, în mod excepțional, cu plată și suportarea cheltuielilor de transport internațional, cazare și masă pentru următorii specialiști propuși pentru activitățile programate în lunile aprilie și mai 2018, precum și a persoanei propuse de institut pentru modulele teoretice și practice în materia dreptului civil și dreptului procesual civil pentru programul de formare profesională pentru magistrații numiți în condițiile art. 33 din Legea nr. 303/2004;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât revocarea Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 406/14.04.2016;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat propunerile de modificare a Regulamentului privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor și procurorilor în funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător:

1. La art. 15 alin. (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(3) Atunci când Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii apreciază necesar, judecătorul a cărui delegare se propune susține un interviu în fața Secției.

(4) Dispozițiile alin. (3) se aplică în mod corespunzător în cazul în care se propune delegarea succesivă a aceluiași judecător în aceeași funcție de conducere”.

2. La art. 17 alin. (4) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(4) Judecătorul a cărui delegare se propune susține un interviu în fața Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii”.

3. La art. 17, după alin. (4) se introduc două noi alineate, alin. (5) și (6), cu următorul cuprins:

„(5) În cazul în care se propune delegarea succesivă a aceluiași judecător în aceeași funcție de conducere, susținerea interviului nu mai este necesară, cu excepția cazului în care Secția pentru judecători dispune altfel.

(6) Dispozițiile art. 16 se aplică în mod corespunzător”.

4. La art. 19 alin. (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Atunci când Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii apreciază necesar, judecătorul propus pentru numirea în funcția de președinte de secție va susține în fața Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii un interviu care constă în:

a) susținerea planului managerial sub următoarele aspecte:

– prezentarea sintetică a secției pentru a cărei conducere candidează;

– identificarea unor eventuale disfuncții și vulnerabilități, precum și a soluțiilor propuse pentru prevenirea și înlăturarea acestora;

– propuneri pentru îmbunătățirea activității manageriale a secției pentru a cărei conducere candidează;

– compatibilitatea planului managerial întocmit de candidat cu cel al președintelui instanței, dacă este cazul.

b) verificarea aptitudinilor manageriale și de comunicare, vizând în esență capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistența la stres, autoperfecționarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie și planificare pe termen scurt, mediu și lung, inițiativă, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaționare și comunicare;

c) verificarea cunoștințelor specifice funcției pentru care s-a depus candidatura”.

5. La art. 19^1 alin. (4) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(4) Candidații vor susține în fața Secției pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii un interviu, care constă în:

a) susținerea planului managerial sub următoarele aspecte:

– prezentarea sintetică a instanței sau a secției pentru a cărei conducere candidează;

– identificarea unor eventuale disfuncții și vulnerabilități, precum și a soluțiilor propuse pentru prevenirea și înlăturarea acestora;

– propuneri pentru îmbunătățirea activității manageriale a instanței sau a secției pentru a cărei conducere candidează;

– compatibilitatea planului managerial întocmit de candidat cu cel al președintelui instanței, dacă este cazul.

b) verificarea aptitudinilor manageriale și de comunicare, vizând în esență capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistența la stres, autoperfecționarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie și planificare pe termen scurt, mediu și lung, inițiativă, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaționare și comunicare;

c) verificarea cunoștințelor specifice funcției pentru care s-a depus candidatura”.

6. La art. 21 alin. (9) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(9) Procurorul propus pentru numirea în funcția de conducere vacantă va susține în fața Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii un interviu, în condițiile art. 191 alin. (4), care se aplică în mod corespunzător”.

7. La art. 21, după alin. (9), se introduc două noi alineate, alin. (10) și (11), cu următorul cuprins:

„(10) Membrii Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului întrebări referitoare la conduita și deontologia profesională, precum și la împrejurări rezultate din cuprinsul propunerii motivate întocmite de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, respectiv de procurorul-șef al Direcției Naționale Anticorupție, al recomandării conducătorului direcției ori, după caz, al secției din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, respectiv al Direcției Naționale Anticorupție sau al avizului motivat primit din partea colegiului de conducere și pot consulta ultimul raport de evaluare a activității profesionale a candidatului.

(11) Prevederile art. 19 alin. (2), (5) și (6) se aplică în mod corespunzător”.

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât sesizarea Inspecției Judiciare în vederea efectuării unui control tematic la parchete, în temeiul art. 74 din Legea nr. 317/2004, cu privire la modalitatea de aplicare a Protocolului încheiat în 2009 între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Serviciul Român de Informații;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotărât completarea componenței comisiei de admitere a concursului de admitere în magistratură organizat în perioada 20 martie – 2 iulie 2018;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat componența comisiilor de examinare la concursul sau examenul pentru numirea în funcții de conducere a judecătorilor și procurorilor organizat în perioada 23 martie – 28 iunie 2018;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit numărul comisiilor de psihologi la concursul sau examenul pentru numirea în funcții de conducere a judecătorilor și procurorilor la curți de apel, tribunale, judecătorii, precum și la parchetele de pe lângă acestea, organizat în perioada 23 martie – 28 iunie 2018, respectiv două comisii – una pentru judecători și una pentru procurori, care vor realiza testarea candidaților, constând în aplicarea testului scris și susținerea interviului și a aprobat componența acestora;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a aprobat componența comisiei de elaborare a subiectelor și a comisiei de soluționare a contestațiilor la concursul de admitere în magistratură, organizat în perioada 20 martie – 2 iulie 2018;

– Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit numărul comisiilor de examinare pentru susținerea interviului, după cum urmează:

• o comisie în situația în care numărul candidaților la proba interviului nu este mai mare de 110;
• două comisii în situația în care numărul candidaților la proba interviului este mai mare de 110.

Pentru a vedea ordinea de zi soluționată a ședinței CSM din data de 19 aprilie 2018, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).


Update 18 aprilie 2018: Note și propuneri incluse pe ordinea de zi a ședinței Plenului CSM din data de 19 aprilie 2018

Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, pe ordinea de zi a ședinței din data de 19 aprilie 2018, au fost incluse următoarele note și propuneri:

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 7666/2018 privind modificarea componenței comisiei de evaluare a activității profesionale a procurorilor, constituită la nivelul Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 104/3868/2018 privind completarea componenței comisiei de admitere a concursului de admitere în magistratură din perioada 20 martie – 2 iulie 2018;

– Propunerile privind componența comisiilor de examinare la concursul sau examenul pentru numirea în funcții de conducere a judecătorilor și procurorilor organizat în perioada 23 martie – 28 iunie 2018;

– Propunerile referitoare la componența comisiilor de psihologi la concursul sau examenul pentru numirea în funcții de conducere a judecătorilor și procurorilor organizat în perioada 23 martie – 28 iunie 2018;

– Propunerile privind componența comisiei de elaborare a subiectelor și a comisiei de soluționare a contestațiilor la concursul de admitere în magistratură, organizat în perioada 20 martie – 2 iulie 2018.

Pentru a vedea ordinea de zi a ședinței CSM din 19 aprilie 2018, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).


Ședința CSM din 19 aprilie 2018: Ordinea de zi (Plen)

Potrivit informației publicate pe site-ul CSM, pe ordinea de zi a ședinței din 19 aprilie 2018, se află mai multe note, rapoarte și puncte de vedere, printre care și următoarele:

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 4510/2018 privind aprobarea statelor de funcții și de personal ale Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 22819/2018 privind solicitarea Ministerului Justiției de acordare a avizului conform pentru modificarea statului de funcții și de personal al Tribunalului Sibiu;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 7557/2018 privind modificarea statului de funcții și de personal al Tribunalului Tulcea;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 7568/2018 privind solicitarea Ministerului Justiției de acordare a avizului conform pentru modificarea statului de funcții și de personal ale unor instanțe judecătorești din circumscripția teritorială a Curții de Apel Cluj;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 7565/2018 privind solicitarea Ministerului Justiției de acordare a avizului conform pentru modificarea statului de funcții și de personal al Judecătoriei Moinești;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 7568/2018 privind solicitarea Ministerului Justiției de acordare a avizului conform pentru modificarea statului de funcții și de personal al Judecătoriei Chișinău-Criș;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Curții de Apel Ploiești de acordare a avizului conform pentru revenirea postului vacant de execuție de judecător din statul de funcții și de personal al Judecătoriei Mizil în statul de funcții și de personal al Judecătoriei Vălenii de Munte;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Ministerului Justiției de acordare a avizului conform pentru revenirea postului vacant de execuție de judecător din statul de funcții și de personal ale Tribunalului București și Judecătoriei Bolintin Vale;

– Nota Direcției resurse umane și organizare nr. 3225/2018 privind aprobarea constituirii comisiei de evaluare a activității profesionale a judecătorilor la nivelul Judecătoriei Reșița;

– Punctul de vedere al Direcției legislație documentare și contencios nr. 6088/2018 privind plângerea prealabilă formulată de domnul Tudorel Toader, ministrul justiției, prin care a solicitat revocarea Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1472/19.12.2018;

– Punctul de vedere al Direcției legislație documentare și contencios nr. 7303/2018 referitor la proiectul de ordin privind punctele naționale de contact pentru Rețeaua Judiciară Europeană și membrii Rețelei Judiciare Române în materie penală, proiectul de ordin privind punctele de contact ale României pentru Rețeaua punctelor de contact cu privire la persoane vinovate de genocid, crime împotriva umanității și crime de război, precum și proiectul de ordin privind reprezentarea României în Rețeaua de experți privind echipele comune de anchetă;

– Punctul de vedere al Direcției legislație documentare și contencios nr. 4740/2018 privind propunerea legislativă pentru modificare și completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Curții de Apel Cluj de aprobare a ocupării, pe perioadă nedeterminată, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004 a unui post temporar vacant de judecător de la nivelul Judecătoriei Baia Mare;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București de încetare, parțială, a efectelor Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 309/24.03.2016;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Parchetului de pe lângă Tribunalul București de ocupare a șase posturi temporar vacante de procuror, în condițiile art. 134 ind. 1 din Legea nr. 304/2004;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind încetarea efectelor Hotărârii nr. 267/21.03.2017 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind încetarea efectelor Hotărârii nr. 1305/27.10.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind încetarea efectelor Hotărârii nr. 1547/15.12.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind încetarea efectelor Hotărârii nr. 1554/15.12.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind efectele Hotărârii nr. 152/29.01.2009 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind încetarea efectelor Hotărârii nr. 537/11.05.2016 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Institutului Național al Magistraturii de aprobare a Programului de formare continuă la nivel centralizat și a Programului de formare continuă la nivel descentralizat pentru anul 2018;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Institutului Național al Magistraturii de folosire, în mod excepțional, a unor specialiști în cadrul unor activități de formare;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Institutului Național al Magistraturii de numire a unor specialiști în calitate de formatori colaboratori;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Școlii Naționale de Grefieri referitoare la desemnarea unui procuror ca membru în Consiliul de Conducere;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Școlii Naționale de Grefieri de aprobare a folosirii, în mod exepțional, ca personal de instruire, a unor specialiști în cadrul unor activități de formare continuă;

– Nota Direcției resurse umane și organizare privind solicitarea Școlii Naționale de Grefieri de aprobare a folosirii , în mod exepțional , ca personal de instruire, a unor specialiști pentru seminariile de formare continuă STATIS-ECRIS;

– Propunerea de revocare a Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 406/14.04.2016;

– Punctul de vedere al Direcției legislație documentare și contencios nr. 23578/2017 privind propunerile de modificare a Regulamentului privind transferul și detașarea judecătorilor și procurorilor, delegarea judecătorilor și procurorilor în alte funcții de conducere, precum și numirea judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător;

– Raportul Inspecției Judiciare nr. 1850/IJ/881/DIJ/2018;

– Reluarea votului, în temeiul art. 12 ind. 5 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Superior al Magistraturii, în ceea ce privește una dintre propunerile privind punctul 1 de pe ordinea de zi a ședinței Plenului din data de 4 aprilie 2018, înregistrat sub nr. 7050/2018;

– Raport privind auditul extern al managementului Inspecției Judiciare pentru anul 2017.

Pentru a vedea ordinea de zi a ședinței CSM din 19 aprilie 2018, vizitați site-ul CSM (www.csm.ro).

[UPDATE: Ordinea de zi soluționată] Ședința CSM din 19 aprilie 2018: Ordinea de zi (Plen) was last modified: mai 14th, 2018 by Universul Juridic

PARTENERI INSTITUȚIONALI

Vă recomandăm:

Rămâi la curent cu noutățile juridice

Despre autor: